Szerző: Dömös Zsuzsanna

2015. május 13. 13:49

Európában is terjeszkedik a FreedomPop

Aktív terjeszkedésbe kezdett Európában a FreedomPop virtuális mobilszolgáltató, amely egyedi konstrukcióban kínál ingyenes mobilhívást, üzenetküldést, és adatforgalmat. A kezdetekkor erős támogatásban részesült cég modellje Egyesült Államokban rendkívül sikeresnek bizonyult, alapítóik pedig a brit sikerben is bíznak.

Megkezdte európai terjeszkedését az eddig csak az Egyesült Államokban elérhető FreedomPop nevű szolgáltatás, amely ingyenes mobilos hanghívást, üzenetküldést és adatforgalmat biztosít, freemium modellben. Európában elsőként az Egyesült Királyságban lesz elérhető, a cég az európai Three szolgáltatóval, és egy eddig meg nem nevezett másik partnerrel egyezett meg. Az európai partraszállás itt nem áll meg, a cég a brit pároson kívül pedig hat további szolgáltatóval is tárgyalt már, lefedve kilenc további európai országot. A virtuális szolgáltatónak a jövőre nézve, hosszú távú terve is van a régióban: az elkövetkező 12-18 hónapban még több országban teszi elérhetővé a FreedomPopot, kiterjeszti a nemzetközi hívásokat, és elindítanak egy roaming csomagot is.

Internetet mindenkinek

A FreedomPop koncepciója, hogy az okostelefonokkal és laptopokkal rendelkező felhasználók bizonyos mennyiségű és minőségű mobil elérést ingyen kapnak (ez adatforgalomban, időben vagy akár szolgáltatásokban is korlátozva lehet), az ezen felüli használatért viszont fizetniük kell.  A négy éve indult szolgáltatás freemium üzleti modellje egyelőre működőképesnek tűnik, a friss adatok szerint átlagosan a felhasználók 49 százaléka vásárol még valamilyen bővítést az ingyenes keret elfogyasztása után.

Az Egyesült Királyságban most induló csomag havi szinten 200 perc hívást, 200 küldhető üzenetet, és 200 MB adatforgalmat fog tartalmazni ingyen, a fel nem használt forgalom pedig átgördül a következő hónapra, így lefogyasztható. A csomag ingyenes nemzetközi hívásokat is kínál, ezzel mintegy 60 országot lehet tárcsázni. A cég további tervei közt szerepel továbbá a Jetsetter nevű termékcsomag elindítása is, amely egy roaming adatcsomagot jelent, havonta 100 megabyte ingyenes adattal. Eleinte az Egyesült Királyság mellett csak Spanyol- és Franciaországban fognak működni a Jetsetter SIM-kártyák, ezt a palettát tervezi két év alatt 50 országra bővíteni a cég.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Angliában év végéig csak SIM kártyát értékesít a cég, az eszközről a vásárlónak kell gondoskodni. Amerikában viszont nem csak okostelefonokat, de táblagépeket is árul a cég az ingyenes csomagokhoz, Angliában ez később lesz elérhető, akkor 10 eszközt terveznek forgalmazni - előreláthatóan 50 dollár alatti, olcsóbb okostelefonokat.

Bíznak az angliai sikerben

A cég mögé időközben több erős támogató is beállt, indulásakor a Skype egykori alapítója, Niklas Zennström is felkarolta tanácsadóként és befektetőként. Steven Sesar, a FreedomPop egyik alapítójának elmondása szerint Amerikában már az egymillióhoz közeledik az ügyfelek száma, aminek elérését a harmadik negyedév végére tűzi ki a cég, és Sesar biztos a brit sikerben is - mivel az brit piac az egyik legnagyobb Európában, mellette kompetitív is, így a FreedomPop jó esélyekkel indul. "Az itteni emberek a folyamatos váltáshoz szoktak, és senki sem versenyezhet az ingyeneséggel."

A brit indulással egyidőben olyan híresztelések is szárnyra kaptak, hogy a vállalkozást a jövőben egy nagyobb cég akvirálhatja, vagy tőzsdére viszik a vállalatot. A FreedomPop az eddigi évek alatt mintegy 20 millió dollárt szerzett olyan nagy befektetőktől, mint a Mangrove Capital, a DCM, vagy éppen a már említett Niklas Zennström. Az utóbbi hónapokban emellett több ajánlat is érkezett a cég felvásárlására, így a cég több opciót mérlegel a további összegek kalapozására.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról