Szerző: Voith Hunor

2015. április 17. 10:00

Vezéráldozatokat szedett a Firefox OS kudarca

Átszervezéssel próbál új lendületet venni a Mozilla, miután a mobilos Firefox OS egyelőre nem jut egyről a kettőre, a böngészők piacán pedig egyre csökken a Firefox népszerűsége. Távozik a vállalat elnöke és a mobilfejlesztésekért felelős alelnöke is, a szervezeti átalakítástól és egy közeljövőben elinduló reklámkampánytól remél a cég némi lendületet.

Vezércserékkel és új marketingkampánnyal próbálja felvenni a harcot konkurenseivel a Mozilla – értesült belsős forrásokból a TechCrunch. A lap információi szerint Li Gong, a Mozilla Corporation elnöke és Rick Fant mobilfejlesztésekért felelős alelnök is távozik pozíciójából – az elmúlt két évben a Firefox böngésző folyamatosan veszített népszerűségéből a Chrome javára, a nagyon olcsó okostelefonokra szánt Android-versenytárs mobil operációs rendszer, a Firefox OS, valamint a keresztplatformos mobilos Firefox pedig sosem tudott erőre kapni. A személycseréktől az igazgatótanács friss lendületet remél.

Chris Beard vezérigazgató elmondása szerint a mobilos divízió új vezetőjének keresése már folyamatban van, az elnöki tiszt sorsáról egyelőre nem nyilatkozott. Gong nyolc évet töltött a Mozillánál, előtte a Microsoftnál és a Sun Microsystemsnél töltött be vezető pozíciókat. Fant ennél kevesebb ideig, mindössze két évig volt a vállalat alkalmazottja, a Mozilla előtt a Vodafone-nál, Microsoftnál és a Volantisnál dolgozott. A személycseréknek a hírek szerint még nincs vége, és a Mozilla más fejeket is cserélni szándékozik, hogy érdemben változtasson jelenlegi, nem túl fényes kilátásokkal kecsegtető helyzetén.

Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani!

Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.

Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.

A TechCrunch emellett egy készülő marketingkampány terveit is megszerezte, amit a Mozilla a lap szerint egy erőteljes ellentámadásnak szán versenytársai ellen. A kampány indulása májusban várható, és célja megállítani a Firefox felhasználói táborának évek óta tartó csökkenését, esetleg vissza is tornászni néhány százalékot pozitív irányba. A Mozilla és újdonsült keresőpartnere, a Yahoo együtt fogják felvilágosítani a felhasználókat arról, hogy a Firefox miben különbözik a többi nagy böngészőtől, és milyen előnyei vannak a személyes adatvédelmi opciók terén.

“Riasztó csökkenés”

Ezzel a jelzővel illette a Firefox utóbbi néhány éves teljesítményét a Mozilla a TechCrunch által megszerzett, belső használatra szánt prezentációban. A böngésző asztali verziója mellől tényleg sokan pártoltak el az elmúlt két évben, a Firefox részesedése a Netmarketshare statisztikája szerint a 2013 tavaszi majdnem felére (20,6 százalékról 11,8 százalékra) esett, bár az utóbbi hónapokban a számok alapján stabilizálódott a helyzet.

A Firefox mobilos jelenléte pedig lényegében elhanyagolható, a Netmarketshare abba az “egyéb” kategóriába sorolja, amelybe tartozó mobilos böngészők együtt 4,5 százalékon állnak a globális okostelefononos és tabletes statisztikában. (A Statcounter adatai hasonlóak, a mobilos Firefoxot abban a kimutatásban sem ábrázolják önálló trendvonalon). A Google Play Store szerint a Firefox letöltésszáma a 100 és 500 millió közötti kategórióba esik, ami önmagában ugyan szép szám, de az aktív használati statisztikákkal összevetve inkább csak arra világít rá, hogy hiába próbálták ki sokan a Mozilla mobilos androidos böngészőjét, hosszabb távon inkább a gyárilag telepített alternatíváknál maradtak.

Október 13-án, hétfőn "A modern CI / CD alapjai" címmel ONLINE képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról