Szerző: Hlács Ferenc

2015. április 3. 12:20

Keserves négy hónapon van túl az Apple Pay

Nem teljesít túl fényesen az Apple mobilfizetési szolgáltatása: az Apple Pay felhasználói még a korlátozott számú elfogadóhelyen is gyakran problémákba ütköznek, ami sokakat eltántorít a megoldás későbbi használatától. Az indulás óta regisztráltak átlagosan 2,6-szor használták a szolgáltatást.

Az Apple tavaly bejelentett mobilfizetési szolgáltatását sokan megváltóként várták, az utóbbi hónapok tapasztalatai alapján azonban ez nem is állhatna messzebb a valóságtól. A vállalatnak egyelőre messze nem sikerült akkora teret nyernie a bolti fizetésben, mint azt a bejelentéskor remélték. A kis jelenlét egyrészről várható volt, hiszen az Apple Pay NFC-re épít, azaz használatához érintés nélküli fizetést támogató terminálokra van szükség. Senkit ne tévesszen meg, hogy a hasonló PayPass képességekkel felszerelt kasszák itthon már elterjedtnek számítanak, az Egyesült Államokban (amely egyelőre az Apple Pay kizárólagos piacát jelenti) lévő üzletek túlnyomó többsége még mindig a jó öreg mágneskártyás-lehúzós megoldást használja.

Az elfogadóhelyeken sem zökkenőmentes a vásárlás

Ráadásul úgy látszik a szolgáltatás még az érintés nélküli fizetést egyébként támogató kereskedők jelentős részénél is problémákba ütközik. A mobilfizetési megoldás nehézségeiről a Bloomberg közölt felmérést, amely szerint a felhasználókat sok esetben első tapasztalataik riasztják el az Apple Pay későbbi használatától. A fizetési megoldásra a mintegy 3000 megkérdezett iPhone 6 és 6 Plus tulajdonos kétharmada regisztrált -  és csaknem 50 százalékuk találkozott olyan üzletekkel, ahol annak dacára, hogy azok Apple Pay elfogadóhelyként tüntették fel magukat, mégsem fogadták el a telefonos fizetést.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A szolgáltatás jelenleg hivatalosan csak az Egyesült Államokban érhető el, ahol az Apple szerint 700 ezer kereskedőnél lehet használni, továbbá mintegy 2500 bank  támogatja azt - a fizetési megoldás szénája mégsem áll jól. A felmérés szerint a felhasználók a rajtot követő négy hónapban mindössze átlag 2,6-szor használták az Apple Payt. Ennek csaknem felénél egy Apple Store-ban nyomtak a fizetés gombra, 36 százalékánál McDonald's-ban fizettek, a maradék részben pedig Macy's üzleteiben költöttek.

A fentiek azonban egyáltalán nem mentek zökkenőmentesen. A felhasználók 48 százaléka szerint a tranzakció rögzítése túl sokáig tartott, sőt, 42 százalékuk azért nem tudott fizetni telefonjával, mert az eladó nem ismerte a technológiát. Érkeztek azonban panaszok hibás, vagy többször felszámolt tételekről is.

A kártyacsalók sem könnyítik meg az Apple dolgát

Mindezek mellett arról sem szabad megfeledkezni, hogy az Apple Pay egy egészen egyedi, bár nemkívánatos felhasználói bázist is magához vonzott: a kártyacsalókat. Ahogy arról korábban már beszámoltunk, az Apple Pay lehetővé teszi, hogy a korábban csak internetes vásárlásra felhasználható lopott bankkártyaadatokkal a csalók már a fizikai boltokban is vásároljanak. A visszaélések legnagyobb része ráadásul éppen az Apple üzleteiben történik.

A mobilfizetési szolgáltatásnak tehát még több területen is van hova fejlődnie. Mint látszik, még a kis számú, elfogadóhelyként feltüntetett üzletek jelentős részében sem megy zökkenőmentesen a fizetés, pedig az igény meglenne rá. Csak a Bank of America iPhone 6-ot vagy 6 Plust használó ügyfelei közül több mint 800 ezren regisztráltak, összesen pedig 1,1 millió kártyát jegyeztek be a szolgáltatásba, az intézmény szerint ráadásul ez a szám folyamatosan növekszik. Az USA-ban a helyzet javításához az érintés nélküli fizetést támogató terminálok elterjedésére is szükség van - ez pedig több éves folyamat lehet - az Apple Pay esetleges európai bevezetése sokat javíthat az elégedettségi és használati statisztikákon.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról