Szerző: Voith Hunor

2015. március 11. 13:10

Azure-rel bővít az Invitel

Elsőként az országban, az Invitel saját adatközponti és felhős szolgáltatásait a Microsoft Cloud Platform elemeivel ötvözi. A vállalat nem feltétlenül a jelenlegi ügyféligények alapján indult ebbe az irányba, hanem azért, mert úgy látják, a jövő a hibrid megoldásoké.

A Microsoft 2012 nyarán tette elérhetővé számos Azure úgynevezett white label (sajátként értékesíthető és márkázható) változatát. A vállalatot addig sok kritika érte, mert az Azure révén közvetlen versenytársa lett rengeteg partnerének, a Service Management Portal és a partnerek által saját márka alatt értékesíthető Azure-ös szolgáltatások csattanós választ adott ezekre a hangokra.

Szimbiózis, mint mindig

Az értékesíthető Azure bevezetése a Microsoftnak és kisebb, független adatközponti és felhős szolgáltatásokat nyújtó cégeknek is pozitívummal járt. A szoftverház végre felhasználhatta sok év alatt kialakított partneri hálózatát arra, hogy az Azure-t, mint szolgáltatást értékesítse, ráadásul ez a csatorna költséghatékony és ragyogó beágyazottsággal bír végső megrendelők oldalán. Az értékesítő partnerek pedig hozzáférést kaptak a Microsoft hatalmas, méretgazdaságos felhős rendszeréhez, a csupasz rendszerre pedig saját specializált megoldásokat építhettek, saját támogatással és magas hozzáadott értékkel.

Ezért fontos bejelentés, hogy az Invitel is megszerezte a Cloud OS Network Silver minősítést, egyedüliként az országban a Microsoft SPLA (Service Provider License Agreement) partnerek közül - ezzel a vállalat egyébként Közép-Kelet-Európában is egyedinek számít. A minősítés azért lényeges, mert így a vállalat kiemelt partnerként a saját adatközpontjait összefűzheti az Azure nyilvános felhős infrastruktúrájával és azt egyben, csomagként kínálhatja az ügyfeleknek. Az összefűzést nagyban megkönnyíti, hogy a cég adatközpontjában is a Microsoft Cloud Platform Systemet, a Windows Server 2012 R2, Hyper-V, System Center 2102 R2 és Azure Pack kombinációjával felálló "házi cloudot" működteti, amely a nyilvánossal kombinálva hibriddé tehető.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

“Ez még nekünk is viszonylag új dolog. Bár közel egy éve dolgozunk rajta, most került olyan állapotba, hogy érdemes legyen nyilvánosságra hoznunk” – mondta el a HWSW kérdésére Marton László, az Invitel üzletfejlesztési igazgatója, aki egyben a projekt lebonyolításáért is felelős volt a szolgáltató oldalán. “Elsősorban erre nem technológiai, hanem üzleti értelemben gondolunk versenyelőnyre. A műszaki részt viszonylag rövid idő alatt össze lehet rakni, de a köré építhető üzleti stratégia kialakítása már lényegesen bonyolultabb. Arról nem is beszélve, hogy házon belül például még azzal is rengeteg munka van, hogy az értékesítőknek elmagyarázzuk: leegyszerűsítve eddig volt egy kalapácsod meg egy szöged, most pedig lett egy újabb kalapácsod meg egy kicsivel hegyesebb szöged, és mindkettőt a megfelelő helyen kell alkalmazni és az ajánlatokat ennek megfelelően elkészíteni.”

Az Invitel mára adatközponti szolgáltatásokban magyar viszonylatban a második legnagyobb szereplőjévé nőtte ki magát. Az elmúlt három évben az IT szolgáltatásokból a vállalat megháromszorozta forgalmát, a vállalati üzletág bevételének számottevő része ebből származik. A cég jelenleg mintegy 600 ügyfelet szolgál ki, és bevallottan stratégiai irányként tekint az a felhőre, az infrastruktúra-kiszervervezésben rejlő lehetőségekre.

Marton elmondta, hogy az Invitel eddig is kereste a piac nagy nemzetközi szereplői mellett a megfelelő piaci pozíciót saját maga számára, és arra jutottak, hogy az Azure jól kiegészítheti saját megoldásaikat. Véleménye szerint a jövő a hibrid felhőé, az ügyfél infrastruktúrájának teljes felhős leképzése felesleges és az esetek túlnyomó többségében nem hatékony. “Ez biztosítja a legnagyobb rugalmasságot az egyes problémákhoz, feladatokhoz társítható építőkockák összelegózására, melyekből végül összeáll a hibrid felhős szolgáltatáscsomag. A jó felhasználási forgatókönyveket megtalálni nem egyszerű, sokszor még a Microsoft sem tudja, hogy ezt a hibrid felállást milyen esetekben érdemes bevetni”.

Az ügyfél felé nem Azure-ként jelenik meg

Marton László szerint fontos, hogy ez a meglévő vagy leendő ügyfelek felé nem úgy jelenik meg, hogy az Invitel mostantól Azure-t értékesít tovább a számukra – alapvetően nem is kommunikálják ezt, sőt, számos alkalommal előfordul, hogy a Microsoft (így az Azure is) és az Invitel versenytársakként vannak jelen az ajánlattételi szakaszban. A lényeg a megállapodás által biztosított rugalmasság, ezt igyekeznek saját megoldásokkal – helpdesk, üzemeltetés, IT projektmenedzsment, migráció – köríteni. A Cloud Platform elemeit öt-hat esetben (például levelezés vagy archiválás) használják, mert itt a Microsofttól vett “építőkockák” lényegesen jobb ár/érték arányt biztosíthatnak inviteles megfelelőiknél.

“Ezt az egészet nem misztifálnám túl. Egyszerűen arról van szó, hogy valaki valamilyen IT igényét szolgáltatás formájában elégíti ki – hogy ez on-premise vagy felhős alapokon történik, az ügyfél számára végső soron nem kell gondot jelentsen” - tette hozzá Marton.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról