:

Szerző: Gálffy Csaba

2015. február 5. 11:50

Nagyon magabiztos a Lenovo

Tovább folytatja agresszív növekedési stratégiáját a Lenovo, a jó végrehajtásnak köszönhetően a megszerzett piacokat sikerrel fordítja profittermőre a vállalat. Ez eddig keveseknek sikerült, nagy kérdés, hogy a szerveres üzletág és a Motorola esetében is képes lesz-e erre a cég.

Kimagaslóan jó pénzügyi eredményekről számolt be a Lenovo a negyedik naptári negyedév kapcsán. A cég bevételei, elsősorban a két nagy bevásárlásnak, a Motorola Mobilitynek és az IBM-től megszerzett x86-os szerverekkel foglalkozó részlegnek köszönhetően 31 százalékkal, 14 milliárd dollárra emelkedtek 2013 hasonló időszakához viszonyítva. A negyedévben a Motorola már mindhárom hónapban, a System X portfólió pedig két hónapnyi forgalommal számított be. A profit már nem nőtt ilyen ütemben, köszönhetően néhány egyszeri kiadásnak, a tavalyi 265 millió dollárról 257 millió dollárra csökkent.

Nagyot ment a PC-gyártás

A legnagyobb fegyvertényt a cég PC-gyártó részlege tudta felmutatni. Az öldöklő, szerény növekedést mutató piacon a cég minden szinten előre tudott lépni, az értékesítés 4,9 százalékkal bővült, ezzel a cég rekordnak számító, 20 százalékos piaci részesedést ért el. Ennél is lenyűgözőbb, hogy a részleg bevételét 8,7 milliárd dollárról 9,1 milliárdra növelte a vállalat, a divízió adózás előtti nyeresége pedig 300 millió dollárról 500 millió dollárra nőtt, az üzemi eredményhányad pedig 3,4 százalékról 5,4 százalékra emelkedett.

Sikerült termékkategóriák és régiók mentén is diverzifikálni a bevételeket.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A fentiek alapján a Lenovo üzleti stratégiája kifizetődőnek látszik, a cég a megszerzett piaci részesedést elkezdte profitra váltani, úgy, hogy közben az eladásai is tovább nőttek. Ezt eddig nagyon kevés szereplő tudta eljátszani, az agresszív piacszerzést ugyanis általában az eladások visszaesése követi, ahogy a gyártó pénzt szeretne kivenni a meghódított részesedésből.

A mobilos részleg egyelőre nem mutat hasonló eredményeket, de ez egyelőre nem is elvárás, ott most csak a növekedésre koncentrál a vállalat. A Motorola felvásárlásával a bevételek megduplázódtak, 1,6 milliárd dollárról 3,4 milliárdra, noha a kombinált mobilos divízió számottevő, 89 millió dolláros adózás előtti veszteségbe futott bele. Ettől függetlenül a dinamika rózsás, a Motorola éves szinten meg tudta duplázni eladásait és 10 millió egység fölé került, a kombinált részleg pedig 78 százalékkal tudott növekedni. A felvásárlással a mobilos-tabletes bevételek már a cég összforgalmának 24,1 százalékát adják, jól halad tehát a PC-gyártás melletti új láb megteremtése.

A nagyvállalati megoldásokat szállító divíziónak most először volt része az IBM-től megvásárolt x86-os szerveres részleg, ennek megfelelően szárnyalnak a mutatók. A kombinált csoport bevételei nyolcszorosan nőttek, a leszállított szerverek száma pedig két és félszeresére nőtt. A különböző kiadásoknak betudhatóan azonban ez a részleg is veszteséggel zárt, 42 milliós adózás előtti mínuszt írt fel.

Már nem is annyira kínai

A Lenovo hagyományos erőssége a hazai, kínai piac volt, hagyományosan innen származik a cég bevételének és profitjának jelentős része. Ez azonban fokozatosan átalakul, a kínai 4 milliárdos bevételhez már az európai és az amerikai régió is 4-4 milliárdos forgalmat tudott hozzátenni (a felvásárlásokkal együtt). Paradox módon azonban a cég profitja nem a fejlődő ("prémium") piacokon keletkezik, a Kínában elért 233 milliós adózás előtti nyereséghez Európa csak 122 milliót tudott hozzátenni, Észak- és Dél-Amerika pedig együtt 22 milliós veszteséget mutatott fel.

Már a fenti adatból is látszik, hogy a Lenovo pozíciója egészen eltérő a különböző régiókban. Míg otthon a cég már most első a szerveres piacon és folyamatos növekedést mutat, a fókusz így a Motorola brand visszatérésére irányul. Ezzel szemben a (Kína nélkül számított) ázsiai, európai és amerikai piacon a vállalati megoldások kapnak erős fókuszt, ahogy a szerverek számára szeretne minél komolyabb piacot szerezni a gyártó.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 26. 01:30

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.