Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A kis gyártók hizlalják a tabletpiacot

Bodnár Ádám, 2014. július 25. 09:45
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Tizenegy százalékkal bővült a tabletpiac a második negyedévben az IDC friss adatai alapján. A két legnagyobb gyártó szenvedett, az eladásokat az "egyéb" kategóriába eső, kisebb cégek húzzák.

Világszerte 11 százalékkal nőtt a tabletek piaca, derül ki az IDC által tegnap délután közzétett adatokból. Az elemzőcég szerint az év második felében is folytatódni fog a korábbi évekénél gyengébb bővülés, visszaesésre egyelőre nem érdemes számítani.

Lassuló, de biztos növekedés

Az április elejétől június végéig tartó időszakban 11 százalékkal bővült a tabletpiac az előző év azonos időszakával összevetve. A növekedés messze elmarad a korábbi ütemtől, de ez jórészt annak tudható be, hogy a piac mára valóban hatalmassá vált, egy negyedév alatt több mint 49 millió tablet fogyott. Összehasonlításképp, desktop PC-ből és notebookból összesen 74 milliót adtak el ugyanebben az időszakban.

"Ahogy azt az előző negyedévben is jeleztük, a piacot továbbra is érinti a nagy kijelzős okostelefonok terjedése és a készülékek vártnál hosszabb életciklusa" - mondja Jean Philippe Bouchard, az IDC kutatási vezetője. "A piac lassulását a lassú vállalati elterjedés számlájára is írhatjuk. Ugyanakkor a második félévben a vállalati kereslet erősödése segíthet a tableteknek, valószínűleg egyre több céges ajánlatot látunk majd, ennek egyik példája az Apple és az IBM megállapodása."

Tabletpiac a második negyedévben (IDC)

A kicsik húzzák a piacot

A nagy gyártók között kettő volt, amelynek tableteladásai visszaestek éves szinten, ezek egyike az Apple volt - a most lezárt időszakban 9 százalékkal kevesebb iPad fogyott mint egy éve. 13,3 millió darabos eladásával a cég azonban magabiztosan őrzi a piacvezető pozíciót egyelőre. Érdekes módon csak 1,6 százalékot tudott növekedni a Samsung, amely így részesedést vesztett, 17,2 százalékos piaci résszel követi a 26,9 százalékot szerző Apple-t.

Hasonló a helyzet itt is mint az okostelefonok területén, ahol az Apple és a Samsung külön meccset játszik a topligában, a két céget pedig messze leszakadva követik az többiek. A tabletgyártók bronzérmese, a Lenovo már csak 4,9 százalékos részesedéssel rendelkezik (65 százalékot közelítő éves növekedése mindenképp figyelemre méltó), a negyedik ASUS 4,6 százalékon áll, az ötödik Acer pedig 2 százalékos részesedést szerzett. Utóbbi cég volt a másik a nagyok közül, amely rontott tavalyhoz képest, az Acer eladásai bő harmadával zuhantak.

A tabletpiac az IDC számai alapján egyáltalán nem koncentrált, nagyon nagy részét adják a kis gyártók, amelyek adott esetben csak egy-egy országban vagy régióban játszanak meghatározó szerepet. Az öt legnagyobb gyártón kívüli "egyéb" kategóriába tartozó cégek a teljes piac 44 százalékát adják, ez majdnem 22 millió tabletet jelent. Egy éve ez a kategória még csak 16,4 millió gép volt, nem csak az mondható ki, hogy a piac növekedéséért ez a szegmens felel, hanem hogy ezek a gyártók a nagy brandektől vesznek el piacot.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.