Lenovo: nem hagyjuk a kis tableteket
Az iskolakezdési szezont kihagyja, de a karácsonyi rohamra visszatér a Lenovo az amerikai piacra a kisebb kijelzős windowsos tabletekkel.
Nagy port kavart a Lenovo múlt heti bejelentése, miszerint a cég kivonul a 10 hüvelyk alatti windowsos tabletek piacáról az Egyesült Államokban. A cég időközben pontosította álláspontját, a legnagyobb PC-gyártónak esze ágában sincs elhagyni ezt a piacot. A döntés, hogy két, ebben a szegmensben versenyző termékét visszavonja, csupán ideiglenes, az ősz folyamán új termékgeneráció célozza majd ezt a szegmenst.
A döntés értelmében a Lenovo a meglévő készleteket átcsoportosította azokra a piacokra, ahol a kis windowsos tabletek iránt erősebb kereslet mutatkozik - Brazíliába, Kínába és Japánba, az amerikai értékesítést pedig egyelőre felfüggeszti. Az időzítés ugyanakkor nagyon fontos jelzés, közeledik az iskolakezdési szezon, az USA-ban most vásárolnak az iskolák és a szülők gépeket a diákoknak, például ez a hullám felelős a Dell Chromebookok készlethiányáért is. Magáért beszél a tény, hogy a Lenovo ebben (kifejezetten ezt a termékszegmenst erősítő) periódusban inkább felfüggeszti az értékesítést.
"Termékmixünk folyamatosan változik a fogyasztói kereslet függvényében, és ugyan a ThinkPad 8-at valóban nem forgalmazzuk már az Egyesült Államokban és kifogytak a Miix 8 raktárkészletei is, nem lépünk ki a kisebb kijelzős Windows tabletek piacáról" - áll a Lenovo sajtóközleményében. A kínai gyártó ugyanakkor nem közölte, hogy új eszközökkel mikor jelenik meg ebben a szegmensben, az iskolakezdési szezont követő következő vásárlási hullám októberben indul, jó eséllyel ekkor érkezhetnek a következő generációs tabletek.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az IDG News Service még csütörtökön közölt jelentést arról, hogy a Lenovo kivonja az amerikai piacról a ThinkPad 8-at és a Miix 8-at, két Windows 8.1-es, 8 hüvelykes tabletjét . Az értesülés a fentiek fényében igaznak bizonyult, téves azonban az a konklúzió, hogy a Lenovo ezt a piaci szegmenset véglegesen elhagyná, ezt pontosította most a gyártó.
Növekedés helyett átalakulás
A tabletpiacon egyébként érdekes tendenciák rajzolódnak ki. A termékkategória igen gyorsan nőtt nagyon nagyra, és ugyan a 10 hüvelykes gépek után a 7-8 hüvelykes modellek még fel tudták kissé pörgetni az eladásokat, a piaci adatok szerint a piac növekedése teljesen befagyott, áprilisban pedig negatívvá is vált. Ez több tényező együttes eredménye lehet, egyrészt tabletet úgy tűnik, a felhasználók nem cserélgetnek olyan sűrűn, mint okostelefont, így a korábban értékesített gépek még mindig használatban vannak.
A tabletpanelek eladásainak növekedése éves szinten az NPD DisplaySearch szerint
A gyors növekedés helyét a piacon várhatóan stagnálás (akár némi visszaesés) veszi majd át, és eljön a gyártók, platformok, árkategóriák, kijelzőméret szerinti átstrukturálódás kora. A felhasználók kiértékelik az első termék során szerzett tapasztalataikat, és a következő vásárlásnál korrigálni fognak (olcsó, de túl lassú helyett vehetnek gyorsabbat és drágábbat, túl nagy és nehéz helyett kisebbet és könnyebbet).
A tabletpiac azonban már így is gigantikus, a piackutatók mintegy 340 milliósra saccolják az idei darabszámot, ami már nagyjából azonos méretű a PC-piaccal. Azonban míg PC-k mintegy 30-32 éve érhetőek el, a "médiatablet" kategóriát 2010-től, az iPad megjelenésétől datáljuk.