Szerző: Bodnár Ádám

2014. július 10. 10:24

Átalakította a kisvállalati Office 365 csomagokat a Microsoft

Ősszel alaposan átalakítja a kis- és középvállalatoknak szánt Office 365 csomagjait a Microsoft, adta hírül tegnap a vállalat. Összeszedtük a legfontosabb tudnivalókat.

Az Office 365 kezdetben a Microsoft szolgáltatásként elérhető Office-szervereinek neve volt, de számos olyan csomag is létezik ma már, amely a helyben telepíthető klienseket (Word, Excel, PowerPoint, Outlook, OneNote, stb.) is tartalmazza. Az Office 365 konstrukciók jellemzője, hogy nem egyszeri licencdíjért vehetők meg, hanem havi előfizetési díjért cserébe használhatók - a szolgáltatások és a szoftverek addig működnek, ameddig a felhasználó fizeti a havidíjat.

Small Business helyett már csak Business

A Microsoft állítása szerint az ügyfelektől érkező visszajelzések alapján módosította a kis- és középvállalati Office 365 csomagokat. Ennek értelmében három új csomag (Business, Business Essentials és Business Premium) lesz elérhető októbertől és ezek le is váltják a kínálatban a korábbi Small Business, Small Business Premium és Midsize Business konstrukciókat. Az Enterprise csomagok változatlanok maradnak, bár az All about Microsoft blog nemrégiben arról írt, az Enterprise Agreementtel nem rendelkező szervezetek számára az Enterprise E1, E3 és E4 csomagok meg fognak drágulni augusztustól.

A három új csomag közül a legteljesebb a Business Premium, ez felhasználónként 12,50 dollárba kerül (Európában az árak eltérhetnek). A Business Premium tartalmazza a helyben telepíthető Office-klienseket, amelyek a felhasználók legfeljebb 5 windowsos vagy Mac gépen, okostelefonon és tableten is használhatnak, természetesen benne van a böngészőből elérhető Office Online, 1 terabájtos OneDrive tárhely, 50 gigabájtos email fiók egy szolgáltatott Exchange-en, a szolgáltatásként elérhető Lync Server és SharePoint Server, illetve újdonságként a Yammer is. A MIcrosoft a 99,9 százalékos rendelkezésre állásra pénzügyi garanciát vállal és biztosítja az on-premise Active Directory integrációjának a lehetőségét is.

A kínálatban a másik végletet a Business Essentials jelenti, ezért havonta csak 5 dollárt kell fizetni felhasználóként. Ebben a csomagban nincsenek benne a helyben telepíthető Office alkalmazások, csak az Office Online - a konstrukció megvásárlása azoknak a kisvállalatoknak lehet előnyös, amelyek rendelkeznek Office licenccel, például mert a kiskereskedelemben megvett számítógépeikkel együtt hozzájutottak. A jelenleg szintén 5 dollárért megvehető Small Business konstrukcióhoz képest fontos változás, hogy bekerült a szolgáltatások közé a Yammer, illetve a lokális AD integráció lehetősége.

A két csomag között "félúton" van a Business, ebben megtalálhatók a helyben telepíthető alkalmazások és az 1 terabájtos online tárhely, viszont hiányoznak belőle a szolgáltatásként igénybe vehető szerverek. A havi 8,25 dolláros csomag lényegében az egyszer megvásárolt Office-t alakítja havidíjas formára - az egyszeri licenchez képest fontos különbség, hogy a felhasználó mindig a legfrissebb verzió használatára jogosult.

Az új csomagok jellemzői röviden

Akár 300 felhasználóig

A csomagok "méretét" is átalakította a Microsoft, korábban a kisvállalati Office 365 előfizetéseket 25 felhasználónál nagyobb vállalatok nem vehették meg, most ez a korlát 300-ra emelkedett. A Microsoft ezzel párhuzamosan a kifutó Small Business csomagoknál is felemelte a felhasználói limitet 25-ről 300 főre - korábban csak a Midsize Businessnél volt ilyen magasan a korlát, de ez felhasználónként 15 dollárba kerül havonta. Akik a Midsize Businesst használják, a legjobban teszik, ha amilyen hamar lehet, átállnak a Business Premiumra, amelyben több szolgáltatást kapnak alacsonyabb áron.

A régi csomagok csak 2015 októberéig élnek, ettől kezdve már csak a most bemutatott újakra lehet előfizetni. Az átállás nem jár semmilyen adatmigrációval vagy leállással. Az új konstrukciókkal kapcsolatban a cég hivatalos blogbejegyzését érdemes elolvasni.

a címlapról