Szerző: Koi Tamás

2014. július 2. 12:27

Létrejött a Telekom-Spotify üzlet

Hosszú előkészítési fázist lezáróan sikerült megállapodásra jutnia a Magyar Telekomnak, és az online zenestreaming-piac egyik meghatározó európai szereplőjének számító Spotify-nak. A két cég összeborulása újabb löketet adhat itthon a streaming szolgáltatások elterjedésének.

Hosszú tárgyalási fázis lezárását követően sikerült megállapodnia a Magyar Telekomnak és az online zenestreaming-piac egyik meghatározó európai szereplőjének számító, svéd gyökerű Spotify-nak. A megállapodásnak köszönhetően a Telekom ügyfelei mostantól közvetlenül a mobilszolgáltatójuknál is előfizethetnek a Spotify Prémium szolgáltatásra, amit új, zenés tarifacsomagokba is integrált a cég.

A Telekom kiválasztja a győztest

A mintegy 20 millió zeneszámot tartalmazó Spotify katalógusához a legegyszerűbben a Music opció megrendelésével férhetnek hozzá a Telekom előfizetői. Ennek havi díja 1590 forint, vagyis szinte fillérre pontosan annyit kell fizetnie az ügyfélnek, mintha a szolgáltatást közvetlenül a Spotify-tól rendelné meg. A Music opció ugyanakkor a streaming előfizetésen túl extra 500 megabájtnyi adatforgalmi keretet is biztosít az előfizetőnek, melyet kizárólag a Spotify alkalmazással forgalmazhat le - vagyis ennyi előnye van annak, ha nem közvetlenül a Spotify-tól vesszük igénybe a szolgáltatást.

A Telekom a Spotify szolgáltatásokat emellett három új díjcsomagba is integrálta, a Music XS, M és L tarifákban közös pont, hogy tartalmaznak Spotify előfizetést, illetve korlátozott, vagy akár korlátlan adatforgalmat a zenehallgatáshoz. A havi 3990 forintba kerülő Music XS díjcsomag kizárólag főiskolások és egyetemisták számára érhető el, és 2 GB Spotify-ra használható adatforgalmat tartalmaz, akárcsak a Next M-re épülő, hálózaton belül korlátlan perc- és SMS-forgalmat biztosító, havi 9360 forintba kerülő Music M. A legdrágább, havi 16690 forintba kerülő Music L a korlátlan beszélgetések és SMS-ek (hálózaton belülre és kívülre is) mellett korlátlan Spotify adatforgalmat tartalmaz. A Music M és L a Spotify-tól függetlenül havi 1 GB adatforgalmi keretet kínál, a Music XS ennek a mennyiségnek a felét nyújtja.


Martin Lorentzon és Daniel Ek, a Spotify két alapítója

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A mobilszolgáltató és a zenestreaming-szolgáltató hosszú ideje próbált megállapodni egymással a magyar piac számára kialakított előfizetési konstrukciókról, ám végül a Spotify szolgáltatói támogatás nélkül indult el tavaly decemberben Magyarországon. A cég mostanra mintegy 5-6 ezer előfizetőt gyűjtött magának a magyar piacon - ez a szám a Telekommal kötött megállapodásnak köszönhetően vélhetően jelentősen megugrik majd a jövőben.

A Telekom-Spotify összeborulás egyben tovább élezi a hazai netsemlegességi kérdést, a cég ugyanis dedikált, kizárólag a Spotify-jal használható adatforgalmi keretet is biztosít a szolgáltatás mellé. Ezzel a toronymagas piacvezető Telekom jelentős versenyelőnyhöz juttatja a hazai piacon a szolgáltatást, cserébe a Spotify bevételmegosztásos modellben fizet a Telekomnak - a cég álma ezzel valóra vált. Az üzlettel a telekomos előfizetők számára a versenytárs szolgáltatásokhoz képest kézenfekvőbb opcióvá válik a Spotify (ahogy korábban a telenorosok számára a Deezer), mivel ezt a kiválasztott szolgáltatást kedvezőbb feltételek mellett használhatják, mint a többit.

Deezer az élen

A Telekom ezzel a három hazai operátor közül utolsóként lépett piacra a tarifaszerkezetbe integrált online zeneszolgáltatással (nem számítva a 2009-ben indult, majd rövidesen teljesen kudarcba fullladt PlayNow Plust, melyet a Sony Ericssonnal közösen próbált sikerre vinni a szolgáltató). A három cég közül a Vodafone saját márkás zenestraming szolgáltatással rendelkezik Zene! 24/7 néven, melynek havi előfizetési díja 2000 forint, a Telenor pedig 2012 szeptembere óta szerepelteti a kínálatában a Spotify-jal gyakorlatilag ekvivalens Deezer online zenestreaming-szolgáltatást, melyet díjcsomagokba integrálva, és külön havi díj (1390 Ft, adatforgalmi keret nélkül) is elérhetővé tett a szolgáltató. Mára a Telenor Magyarországgal együtt lebonyolított hatékony marketingakcióknak köszönhetően a Deezer egyértelműen uralja a magyar online zenestreaming-piacot.

A nagy, Európában is közkedvelt és népszerű online zenestreaming-szolgáltatók közül mára szinte egyedül a Sony által jegyzett Music Unlimited hiányzik a hazai repertoárból, dacára annak, hogy a Sony a magyar mobilpiacon kifejezetten közkedvelt márkának számít, az Xperia okostelefonoknak pedig kivétel nélkül integrált szolgáltatása a Music Unlimitedet is magába foglaló Sony Entertainment Network, mely a Music Unlimited mellett integrálja a Video Unlimited online videostreming-szolgáltatást, valamint a PlayStation játékkonzolok online háttérrendszerét (korábban PlayStation Network).

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról