:

Szerző: Hlács Ferenc

2014. május 7. 14:45

Közösségi hálóvá alakul a TuneIn

Teljesen megújul a népszerű TuneIn online rádiószolgáltatás, amely a mai frissítést követően zenei közösségi oldalként működik tovább. Az új felülettől, amelyen a felhasználók egyes csatornákat és egymást is követhetik, a vállalat azt reméli, egyszerűbbé válik az új tartalmak felfedezése.

Zenei közösségi hálóvá alakul a TuneIn online rádiószolgáltatás. A vállalat vezérigazgatója John Donham az Engadgetnek elmondta, a több mint 50 millió aktív felhasználóval rendelkező szolgáltatás kínálatában 100 ezernél is több rádióállomás és milliónyi on-demand műsor található meg, ennek azonban csak akkor van igazán értelme, ha a felhasználó tudja mit keres. Új tartalmak felfedezése szempontjából ugyanis a szolgáltatás - legalábbis eddig - korántsem volt ideális. Ezt már februárban is megpróbálták orvosolni a TuneIn live funkció bevezetésével, amellyel a hallgatók saját felületet hozhattak létre kedvenc műfajaikból, de ez még mindig nem volt az igazi, a cég azt akarta, hogy a felhasználók minden kedvencüket egy helyen találják meg.

A teljesen megújult TuneIn felület tehát elsősorban ezt a funkciót célozza, központi egysége gyakorlatilag megegyezik a közösségi oldalakból ismert hírfolyammal, itt gyűlnek össze a hallgató kedvenc állomásai és műsorai, kvázi "zenei Twitterként". Ez a felület valós időben frissül, így folyamatosan követhető, hogy melyik csatorna éppen mit játszik, illetve hogy a kiválasztott podcastokból érkezett-e már új epizód: így az élő és on-demand tartalmak is egyetlen egységes felületről érhetők el.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A modell egyébként nem csak külsőre hasonlít a Twitterre, az egyes állomások vagy egyéb tartalomszolgáltatók ugyanis készíthetnek saját TuneIn oldalt, amelyen műsorújságszerűen felsorolják a várható adásokat, és amelyet a felhasználók követni tudnak, hogy folyamatosan megkapják a legújabb frissítéseket. A legnagyobb csatornák már a szolgáltatás indulásakor rendelkeznek majd TuneIn oldallal, ilyen az ESPN Radio, a BBC, a Wall Street Journal vagy a CNN. Utóbbit Donham szerint egyedül a TuneIn felületén lehet majd ingyen hallgatni.

A különböző állomások számára egy hasonló rendszer ráadásul ésszerűbb is mint egy hagyományos közösségi oldal használata, sok csatornának például több TuneIn hallgatója van, mint Twitter és Facebook követője összesen. Ennek megfelelően a vállalat "Follow us on TuneIn" widgeteket is kiad amelyeket a tartalomszolgáltatók beágyazhatnak weboldalaikra.

Az egyes rádiók és műsorok mellett a felhasználók egymást is követhetik, láthatják hogy a másik mit hallgat, így pedig új tartalmakat fedezhetnek fel. Valami hasonlót láthatunk a Rdio és a Spotify esetében is. Mindezek mellett egyes kategóriák, műfajok követésére is lehetőség van, így egyszerű megtalálni hogy melyik csatornák játszanak hasonló számokat. Az éppen hallgatott adásokat ráadásul Facebookon vagy Twitteren is megoszthatjuk. A TuneIn ezen felül egy Explore oldalt is kapott, amelyen a korábbi tevékenység alapján sorol fel ajánlott tartalmakat. A TuneIn már ma kiadja a frissítést, amely az androidos, iOS-es és webes verziót is érinti.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról