Szerző: Bodnár Ádám

2014. február 10. 14:16

Frissítve: Korlátozza a firmware-ek hozzáférhetőségét a HP

A HP eddig mindenki számára korlátlan hozzáférést biztosított a szervereihez megjelenő új firmware-ekhez, hamarosan azonban ez az extra garanciát vagy támogatási szolgáltatást megvásárló ügyfelek kiváltsága lesz.

A HP szerverek támogatási szolgáltatásaiért felelős vezető, Mary McCoy egy "Customers for life", vagyis nagyjából "Mindörökké az ügyfelek" című pénteki blogbejegyzésben számol be arról, hogy 2014. február 19-étől a szerverekhez kiadott friss firmware-eket csak a Care Pack kiterjesztett garanciával vagy támogatási szolgáltatással rendelkező vásárlók érhetik el.

Ingyen letöltés helyett fizetős szolgáltatás

"A döntés megerősítése annak a célnak, hogy az IT-befektetések védelmét és maximalizálását választó ügyfelek számára hozzáférést biztosítsunk a legújabb HP firmware-ekhez, amely értékes szellemi tulajdon. Tudjuk, hogy ez változást jelent ahhoz képest, ahogy korábban dolgoztunk, ugyanakkor illeszkedik az iparági gyakorlatba és a helyes választás az ügyfelek és partnerek számára" - írja McCoy.

A ProLiant szerverek jellemzően 3 éves (a legolcsóbb modellek 1 éves) garanciával kerülnek forgalomba, ez alatt az idő alatt az ügyfelek továbbra is elérhetik a friss firmware-eket. Korábban a vállalat korlátozás nélküli hozzáférést biztosított a frissítésekhez, mostantól azonban a garanciaidő letelte után csak abban az esetben van joga az ügyfélnek letölteni az új verziót, ha Care Pack garanciakiterjesztést vásárol, vagy támogatási szerződést köt. Ezek ára változó, egy kétfoglalatos ProLiant DL380p Gen8 gép esetén, amelynek a belépő ára 2000 dollár alatt van, 1200-5600 dollárba kerül az időtartamtól és a konstrukciótól függően.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

"Az ügyfeleink a garancia vagy support szerződés ideje alatt nem kell fizetniük a firmware hozzáférésért és semmiképp sem akarjuk őket rákényszeríteni a kiterjesztésére" - írja McCoy. "Ez mindig is az ügyfél egyéni választása marad." Valójában nagyon úgy tűnik, a HP ezzel a húzással (is) szeretné a garanciakiterjesztéseit és a támogatási szolgáltatásait népszerűbbé tenni az ügyfelek körében, arra játszva, hogy sok vásárlót tud ezek felé terelni.

A kérdés az: vajon megér-e ezer dolláros nagyságrendű költséget a támogatást vagy extra garanciát amúgy nem igénylő ügyfél számára, hogy az egyébként szokásos 3 év után is hozzáférjen az új firmware-ekhez. De a kérdést megfordítva is feltehetjük: várható-e a HP-tól egy szerverhez olyan firmware évekkel a megjelenés után, amely annyit ad a gép teljesítményéhez, használhatóságához vagy megbízhatóságához, amiért érdemes ekkora összeget kifizetni - természetesen nem elfelejtve azt, hogy a garanciakiterjesztés vagy a támogatás jóval többről szól mint puszta firmware-letöltésről.

Mindenki másképp csinálja

A blogbejegyzésben McCoy az iparági bevett gyakorlatra hivatkozik, valójában azonban nemigen beszélhetünk ilyesmiről. A második legnagyobb x86-szervergyártó, a Dell az összes szerver firmware-éhez korlátlan hozzáférést biztosít a garanciaidő letelte után is, míg az IBM ezt eddig is támogatási szerződéshez kötötte. A Cisco a Unified Computing System szerverek esetén korlátlanul hozzáférhetővé teszi a frissítést, de a hálózati berendezések esetén csak érvényes support szerződés keretében jár az új firmware.

Frissítve: a bejelentés óriási felháborodást keltett az ügyfelek körében, a HP erre reagálva egy új blogbejegyzésben pontosította az információkat. Az itt leírtak alapján a korlátozás csak a ProLiant szerverekre vonatkozik és csak a System ROM, illetve CPLD firmware-ekre, vagyis nem érinti az iLO, I/O és kontroller firmware-eket, azok továbbra is elérhetők maradnak a garanciaidő letelte után is a támogatási szerződés vagy Care Pack nélküli felhasználók számára.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról