Szerző: Gálffy Csaba

2013. szeptember 25. 13:28

Tárhely-szolgáltatást vett az Alibaba

Amerikai és kínai cégek öldöklő versenye az online piactér, egyelőre azonban a két régió még nem csapott össze világszinten. Európa azonban súlyosan lemaradt, túl szétszabdalt a piac.

Élesedik a kínai online szolgáltatások közötti verseny, a legújabb front az online tárhelyeké, a legújabb fegyvertényt pedig az Alibaba szolgáltatja azzal, hogy felvásárolta a Kanbox tárhely-szolgáltatást. A tranzakció részletei nem nyilvánosak, így nem tudni, hogy mennyi pénzért cserélt gazdát a szolgáltatás.

Az Alibaba igyekszik minél nagyobb publicitást csapni a felvásárlás körül, ezért most a mobil eszközről regisztráló felhasználók számára 10 terabájtos ingyenes (és időben korlátlan) tárhelyet biztosít, amennyiben összekötik azt a Laiwang közösségi szolgáltatásban található regisztrációjukkal. A nyugaton szokatlan nagyságú tárhely Kínában normálisnak számít, a Tencent már kínál hasonló ingyenes fiókot, a Baidu "mindössze" 1 terabájtos kapacitásával lemaradóban van.

Nem kis hal, nem kis piac

A Kanbox mintegy 15 millió felhasználóval rendelkezik és a kínai piac egyik vezető tárhely-szolgáltatója. A Kanbox működése amúgy a Dropboxéhoz hasonló, a felhasználó telepíti a kliensalkalmazást, amellyel le- és feltöltheti, illetve szinkronizálhatja a helyi és a tárhelyen található állományokat. A bejelentés szerint a Kanbox a mobil felhasználók körében is népszerű, 3 millióan használják okostelefonon és tableten a szolgáltatást.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A kínai piacon az Alibaba a Tencent és a Baidu online portfóliójával igyekszik felvenni a versenyt, eddig azonban hiányzott a konzumer szegmensnek kínált tárhely-szolgáltatás. Az Alibaba fejleszt már okostelefon-platformot (Aliyun) és okostévés rendszert is, ezeket fogja kiegészíteni a most felvásárolt Kanbox. "A személyes online tárhely alapvető szolgáltatás lesz a mobil felhasználók számára a jövőben és egy fontos elérési pont a szélesebb közönség eléréséhez" - mondta Florence Shih, az Alibaba szóvivője. "Úgy hisszük, az ilyen szolgáltatások szinergiát mutatnak meglévő mobil alkalmazásainkkal és ökoszisztémánkkal."

A Kanbox a tervek szerint integrálódni fog az Alibaba online értékesítési platformjával, a Taobaóval is, amely az eBay és az Amazon kínai megfelelője. A cég szerint a platformot használó eladók által feltöltött töménytelen mennyiségű kép biztonságos és kényelmes helyet kapnak a Kanbox szolgáltatásában.

Európa lemaradóban?

A kínai piacon az amerikai szolgáltatások csak korlátozottan érhetőek el, a viszonylag védett körülmények között a hazai cégek virágoznak. A piac robbanásszerűen nő, a népesség gyors ütemben adoptálja a fejlett technológiákat, a cégek pedig igyekeznek minél nagyobb szeletet elfoglalni ebből a tortából. Ahogyan az amerikai cégek, úgy a kínaiak is ökoszisztémában, széles portfólióban gondolkodnak, érthető módon: ma már egy operációs rendszer önmagában nem áll meg, online szolgáltatások nélkül gyakorlatilag használhatatlan marad.

A jövő konzumer technológiái egyértelműen online szolgáltatások, ebben a csatában azonban Európának nincs serege. Ijesztő belegondolni, hogy egyetlen komoly európai szereplő sincs ezen a piacon, egy-egy szolgáltatás (például a hazaiak, LogmeIn, Prezi, Ustream, vagy épp Tresorit) csak egy apró szegmenset fed le, teljes portfólióval senki nem rendelkezik. Ennek több oka van, a legfontosabb talán az egységes, könnyen megcélozható piac hiánya: míg az Egyesült Államok (vagy épp Kína) esetében egy szolgáltatás többszáz milliós piacot képes lefedni egy csapásra, Európában lokalizálni kell, majd külön-külön minden tagállam egyedi szabályozásaira, problémáira is megoldást kell találni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról