:

Szerző: Koi Tamás

2013. július 19. 11:36

Ismét megtévesztette a fogyasztókat a Vodafone

25 millió forintra büntette a Vofafone Magyarországot a Gazdasági Versenyhivatal, amiért két tavalyi kampányában is megtévesztette a fogyasztókat.

Két tavalyi kampányával is megtévesztette a fogyasztókat a Vodafone Magyarország, a cégre ezért 25 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal - áll a szervezet most nyilvánosságra hozott határozatában. A cég egy akció keretén belül tavaly jutalomperceket és SMS-eket adott feltöltésekhez, illetve egy másik kampány részeként is járt az előfizetőknek ingyen perc - de ezek felhasználhatóságával kapcsolatban nem tájékoztatta megfelelően ügyfeleit.

A Vodafone a "Feltöltés jutalompercekkel" elnevezésű kampányban minden 2000 forint feletti egyenlegfeltöltést követően három jutalom közül választhattak a fogyasztók (Jutalom Percek, Jutalom SMS vagy Jutalom Net). A kedvezmény része volt továbbá, hogy minél nagyobb összeggel töltötték fel a kártyájukat, annál nagyobb jutalmat kaptak. A fogyasztók figyelmét azonban nem hívta fel arra a szolgáltató, hogy a Jutalom Percek szolgáltatás igénybevételének több feltétele és korlátja van. Fontos felhasználási feltétel, hogy a szolgáltatást csak regisztrációt követően lehet igénybe venni, valamint, hogy az ingyenes perceket csak hálózaton belüli, belföldi és csak hétvégi időszakban történő, normál díjas hívásokra lehet felhasználni.

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

A szolgáltató a "BlackBerry kampány" keretében 200, illetve 500 perc bónuszt kínált azoknak a fogyasztóknak, akik meghatározott számlacsomagra (Mátrix 3, Mátrix 5) fizetnek elő. A kampány népszerűsítése során azonban a GVH szerint arról nem tájékoztatták megfelelő módon a fogyasztókat, hogy az ingyenes percek csak belföldi, hálózaton belüli normál díjas hívásokra érvényesek, így a fogyasztó azt gondolhatta, hogy korlátozás nélkül felhasználható bónusz perceket kap.

A GVH a két kampány elemzése után megállapította, hogy a Vodafone mindkét esetben a fogyasztók megtévesztésére alkalmas kereskedelmi gyakorlatot folytatott, ezért 25 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a céget. A bírság összegének megállapítása során a hivatal súlyosbító körülményként vette figyelembe, hogy a Vodafone-t korábban több alkalommal is megtévesztésre alkalmas magatartást mutatott.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

7

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.