HWSW

TechShow: Nyert a ShopDash és a Cubilog

A negyvenkét érvényes pályázatot benyújtó közül 18 mutathatta meg ötletét, prototípusát vagy kész termékét a Magyar Innovációs TechShow 2013-on az Akvárium Klubban. A négy perces, angol nyelven tartott bemutatkozás után a zsűri kérdéseit is állnia kellett a vállalkozóknak.

Az előző évek TechShow startup versenyeihez képest sokkal színesebb, sokkal változatosabb kínálat gyűlt össze 2013-ban a Mobilitás és Multimédia Klaszter pályázatán, ahol Magyarország legizgalmasabb innovatív technológiai megoldásait kereste a zsűri. A versenyzők közül egy független zsűri választotta ki a legjobbat az előzetes pályázatok, illetve a helyszíni élő bemutatkozó alapján. A zsűriben a HWSW is képviseltette magát.

A pályázaton való részvétel feltétele volt, hogy a termék vagy technológia ne legyen régebbi 3 évesnél és már legalább egy bemutatható, prezentálható prototípus létezzen belőle.A győztes díja pedig a figyelmen túl egy igazán izgalmas és tanulságos üzleti lehetőség: egy 20 perces dedikált beszélgetés a Szilícium-völgyi startup szcéna egy szupersztárjával - Alexis Ohaniannal (Reddit, Hipmunk), Naval Ravikanttal (Angel List, Venture Hacks), Eric Riesszel (The Lean Startup, IMVU) vagy Mark Susterrel (GRP partners, This Week In Venture Capital).

Fontos kitétel, hogy itt kizárólag infokommunikációval kapcsolatos, innovatív technológiát használó megoldások jöhettek szóba, amik nemzetközi szintű újdonságtartalommal is rendelkeznek. A kiemelt témák közt van bármilyen mobiltechnológia, mobil alkalmazások, machine-to-machine megoldások, 3D nyomtatás, biotechnológia, egészségügy, adatbányászat, okos hálózatok, illetve a hálózati biztonság.

ShopDash (Canecom)

A verseny győztese a Sziget appot is jegyző Canecom legújabb mobilos fejlesztése, a ShopDash lett, ami megpróbálja újraértelmezni a katalógusból való vásárlást az online boltokban és a fizikai értékesítőhelyeken egyaránt. A termék maga egy vásárlási és termékajánló felület frontendből és az azt kiszolgáló háttéradatbázisból áll. Különlegessége nem az online bolt struktúrájában, hanem a termékek közti böngészésben, az ajánlatok megjelenítésében van. A vizuális szempontok szerint finomhangolt ajánlatok közt a vevő nem veszik el, a dizájnvezérelt felület elrugaszkodik attól, amit ma a webprogramozói logikával felépített online shopok nyújtanak, mondhatni a különbség annyi, mint egy táblázatos árlista és egy IKEA-katalógus között papíron.

A tabletes felületre tervezett kereskedelmi katalógusszolgáltatásba a kereskedők közvetlenül webshopjuk adatbázisából húzhatják be az adatokat, tölthetik fel, frissíthetik a katalógust. A hamarosan szélesebb körben is bemutatkozó termék különálló alkalmazásként is megjelenik a kisebb kereskedőket kiszolgálva, de white-label változata is van, amivel erős márkával rendelkező nagyobb láncokat céloz meg a vállalat. A ShopDash az Egyesült Királyságban, Hollandiában, illetve az USA-ban is számít sikerekre, ezeken a helyeken már most vannak partnereik.

Cubilog (Intellisense)

Szintén osztatlan sikert aratott és a leginnovatívabb megoldás közönségdíját is elnyerte a korábban a Webcam Laboratories néven bemutatkozó oktatási termékéről megismert Intellisense, ezúttal viszont egy univerzális, moduláris adatgyűjtő szenzorrendszerrel, ami Cubilog márkanéven kerül forgalomba hamarosan. A szolgáltatás háttere egy cloudalapú mérésadat-gyűjtő és távvezérlő rendszer, ami egyaránt felhasználható a legkülönbözőbb iparágakban tevékenykedő nagyvállalatok, KKV-k, de akár magánszemélyek számára is mérési, megfigyelési, adatgyűjtési vagy automatizálási feladatokra.

A rendszer másik oldalán pedig egy teljes mértékben moduláris, automatikus szenzorrendszer, amihez a modulokat a felhasználás céljának megfelelően lehet összeválogatni. A telepítés mindennél egyszerűbb, ugyanis a korong alakú, lapos modulok mágnessel kapcsolódnak egymáshoz, bárhogyan összeilleszthetőek, egy perc alatt csatasorba állíthatóak. Az Intellisense a termékkel a mezőgazdaságot célozza meg elsősorban, ahol üvegházakban, szőlő- és egyéb ültetvényeken a szenzoros megfigyelés jelentős előnyöket nyújt, jobb minőségű vagy nagyobb mennyiségű termény formájában. Ahogy a prezentációban fogalmaztak, a Cubilog nem akar mást, mint “boldog paradicsomokat”. A megoldás árában és funkciójában is versenyképes a meglévő ipari megoldásokhoz képest.

Beyond 3D (Devsinger)

Szintén ipari megoldással állt elő a Devsinger csapata, ami Beyond 3D néven egy egyedülálló 3D CAD modellező rendszert mutattak be kifejezetten dizájnerek számára. A Devsinger szerint a 3D nyomtatás már most egy fontos terület, de a közeljövőben nem lehet arra számítani, hogy háztartási szintig elér. Viszont a vásárlóknak van igénye arra, hogy egyedi, testreszabott termékeket vásároljanak, hasonlóan ahhoz, ahogy a virtuális felületeket is saját ízlésének megfelelően tudják beállítani ma már az emberek. A Beyond 3D egy olyan tervezőt kínál [1], amiben a grafikus tervezői eszközök matematikai funkciókkal egészülnek ki. A hibrid megoldás révén eddig csak bonyolultan elérhető transzformációk egyszerűvé válnak, a 3D gyártási modellek szabadon alakíthatóak. Mindez kombinálható egy intuitív webshop modullal, amin keresztül a dizájnerek közvetlenül értékesíthetik a termékeket.

Drungli

Az ígéretes megoldások közé tartozik egy repülőjegy-kereső, utazástervező megoldás, a Drungli is, ami a manapság elérhető jegykeresőkhöz képest komplexebb és rugalmasabb módon szolgálja ki az ügyfeleket. A kiindulási alap ugyanaz, mint például a Skyscanner rendszerében: a légitársaságok rendszereiből API-n keresztül kivett adatok, illetve a legális keretek közt scriptelt lekérésekkel szerzett adatokat a cég összegyűjti, majd ezt egy egyszerű és modern felületen keresztül egy intelligens keresőmotoron keresztül tálalja a felhasználóknak. A mostani keresők A-ból B-be adott időpontra képesek keresni és az átszállásokat is csak korlátozottan kezelik. Az utazási szokások azonban megváltoztak és ma már sokan a nyaralásaikat rugalmas időpontokkal vagy akár lokációkkal szervezik.

xA Drungli egy vertikális kereső, erős elemzőalgoritmusokkal, illetve erős UX-fókusszal, ráadásul az amerikai helyett az európai piac igényeit alapul véve. Az amerikai és európai légiközlekedés jelentősen eltér egymástól, így az ott tervezett felületek erős kompromisszumokkal működnek nálunk, ezt a rést igyekszik kihasználni a Drungli, amire a prezentáció szerint már közvetlen konkurensei is felfigyeltek. A sorsuk a következő 1-1,5 évben biztosan eldől, előfordulhat, hogy önálló szolgáltatásként futnak be, de arra is nagy esély van, hogy a meglévő piaci szereplők egyike felvásárolja a technológiát.

A versenyre nevezettek közt volt több olyan, ami nem nevezhető igazán startupnak, például azért, mert egy üzleti modell nélküli társadalmi projekt, mint az újrahasznosított anyagokból robotokat készíteni akaró Rebot, vagy az 1:3 arányú RC-autókat gyártó Mammuth Rewarron, ami egy niche piacot célzó gyártóvállalkozás. A kiállítóval kapcsolatos alapinformációk megtalálhatóak egyébként a TechShow 2013 hivatalos oldalán elérhetőségekkel együtt [2]. A kiemelkedő projektekről, illetve az azokat létrehozó szakemberekről pedig a HWSW-n, illetve az App! rendezvényeken a jövőben is hallani lehet majd természetesen.

A cikkben hivatkozott linkek:
[1] http://index.hu/tech/2013/05/15/keszul_a_3d_nyomtatas_photoshopja/
[2] http://techshow.mmklaszter.com/kiallitok/
A cikk adatai:
//www.hwsw.hu/hirek/50435/mmklaszter-techshow-shopdash-cubilog-drungli-beyond3d.html
Író: Dojcsák Dániel (dojcsak.daniel kukac hwsw.hu)
Dátum: 2013. június 13. 09:21
Rovat: high-tech