Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Felhőből visszaköltözéstől egészen egy banki malware evolúciójáig. Üzemeltetői és IT-biztonsági meetupokkal érkezünk!

A Yahoo kezébe került a Tumblr

Dojcsák Dániel, 2013. május 17. 15:59
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Yahoo pénzügyi vezetője egy konferencián elmondta, hogy az öregedő felhasználói tömeggel rendelkező webes cégnek sürgősen tennie kell azért, hogy a 18-24 éves korosztályból is képes legyen bevonzani embereket. A Tumblr felvásárlásáról szóló pletyka ennek a problémának a megoldása lehet.

hirdetés

A felvásárlás híre elsőként az AllThingsDigital, majd később az Adweek oldalain jelentek meg, de a GigaOM saját forrásaira hivatkozva is komolynak tartja a híresztelést. Sőt, úgy tudják, hogy Melissa Mayer elnök-vezérigazgató maga kardoskodik a Tumblr megszerzése mellett, és személyesen is találkozott a közösségi oldal képviselőivel. A folyamatban a Yahoo New York-i fejlesztői részlege is részt vesz, de még a hírt biztosra vevő GigaOM is megjegyzi, hogy bármelyik ilyen történet elillanhat ugyanolyan gyorsan, ahogy a sajtóban megjelent. Az illetékesek nem nyilatkoztak hivatalosan, de a cégekhez közelálló források szerint a tárgyalások tényleg folynak.

Kell a vérfrissítés a web nagy öregjeinek

A Tumblren jelenleg közel 108 millió felhasználói oldal van, több mint 50 milliárd poszt és a comScore szerint 117 millió havi egyedi látogató. A Forbes szerint a cég 2012-ben 13 millió dolláros árbevételt ért el, idén pedig már elérheti a 100 milliós határt is, köszönhetően az új hirdetési megoldásának. A cég ráadásul a mobilos klienst sem csak kinézetében újította meg, ott is megjelentek a reklámok. A Tumblr önmagában is életképes lenne, de eközben a nála sokkal óriásibb Yahoo számára is képes lenne megoldást nyújtani a nem frissülő közönség gondját megoldva. Eközben persze a Tumblrnek is jól jönne a Yahoo hirdetési kompetenciája és súlya a mobilos reklámfelületek esetében.

A felvásárlás mögött még az az érdek is húzódhat, hogy a Facebook is szemet vetett a startupra, ráadásul a Facebook és a Tumblr alapítói közeli kapcsolatban állnak egymással. Nem mellékesen pedig már a Facebooknál is sokat veszít a népszerűségből a fiatalok között, nincs utánpótlása a meglévő felhasználói bázisnak. Érdekes helyzet alakul ki a weben, hiszen az elmúlt évtized fiataljaiból óriásira növő webes vállalatok többsége a jelenlegi méretéből fakadóan már képtelen a mostani fiatal generációt bevonzani. Ennek az eredménye, hogy alulról morzsolódhat a felhasználói bázis, bármikor kialakulhat egy konkurens platform, ami egy adott pillanatban képes lehet kellő tömegvonzással piacot szerezni. A Facebook, illetve Yahoo esetében pedig az egyetlen eladható érték a tömeg.

800 millió dollárt érhet a cég

David Karp, a Tumblr társalapítója egyébként az elmúlt hónapokban a Szilícium-völgy környékén tűnt fel többször és igyekezett tető alá hozni egy következő körös befektetést, amivel még magasabb fordulatszámra kapcsolhatja a cégét, de ez egyelőre lassabban megy, mint a cég elsőre gondolta. A cég idáig 125 millió dollár tőkét vonzott, a becsült cégérték ez alapján 800 millió dollár, egy esetleges felvásárlási ajánlat ezen felül kellene legyen.

A Yahoo felvásárlási szándékaival kapcsolatban egy érdekes hír, hogy hamarosan jelentős készpénz “áll a házhoz”, ugyanis a kínai e-kereskedelmi szolgáltatásban az Alibabában a Yahoo-nak 23 százalékos tulajdonrésze van, a cég bevételei folyamatosan növekszenek, s minden valószínűség szerint az Alibaba lesz a következő óriás webes tőzsdei premier. A most 70 milliárd dollárosra becsült vállalat 2014-ben érhet el az IPO-hoz, ami a Tumblrnél is nagyobb fejlesztések és felvásárlások üzemanyaga lehet a résztulajdonos Yahoo-nál.

Frissítve: A hétvége folyamán Marissa Mayer, a Yahoo vezérigazgatója stílusosan a Tumblr-en jelentette be, hogy a felvásárlás hivatalos, a céget 1,1 milliárd dollárért szerezte meg a Yahoo. Mayer optimista a jövővel kapcsolatban, mindkét platform számára előnyös lehet az ügylet. Mayer igyekezett megnyugtatni az egyébként zabolázatlan Tumblr közönséget, szó szerint azt írta "ígérem, hogy nem fogjuk elcseszni".

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
4-4 klassz téma a HWSW júniusi üzemeltetői és IT-biztonsági meetupjain. Nézz meg a programot!