Szerző: Dojcsák Dániel

2013. május 17. 15:59:00

A Yahoo kezébe került a Tumblr

A Yahoo pénzügyi vezetője egy konferencián elmondta, hogy az öregedő felhasználói tömeggel rendelkező webes cégnek sürgősen tennie kell azért, hogy a 18-24 éves korosztályból is képes legyen bevonzani embereket. A Tumblr felvásárlásáról szóló pletyka ennek a problémának a megoldása lehet.

A felvásárlás híre elsőként az AllThingsDigital, majd később az Adweek oldalain jelentek meg, de a GigaOM saját forrásaira hivatkozva is komolynak tartja a híresztelést. Sőt, úgy tudják, hogy Melissa Mayer elnök-vezérigazgató maga kardoskodik a Tumblr megszerzése mellett, és személyesen is találkozott a közösségi oldal képviselőivel. A folyamatban a Yahoo New York-i fejlesztői részlege is részt vesz, de még a hírt biztosra vevő GigaOM is megjegyzi, hogy bármelyik ilyen történet elillanhat ugyanolyan gyorsan, ahogy a sajtóban megjelent. Az illetékesek nem nyilatkoztak hivatalosan, de a cégekhez közelálló források szerint a tárgyalások tényleg folynak.

Kell a vérfrissítés a web nagy öregjeinek

A Tumblren jelenleg közel 108 millió felhasználói oldal van, több mint 50 milliárd poszt és a comScore szerint 117 millió havi egyedi látogató. A Forbes szerint a cég 2012-ben 13 millió dolláros árbevételt ért el, idén pedig már elérheti a 100 milliós határt is, köszönhetően az új hirdetési megoldásának. A cég ráadásul a mobilos klienst sem csak kinézetében újította meg, ott is megjelentek a reklámok. A Tumblr önmagában is életképes lenne, de eközben a nála sokkal óriásibb Yahoo számára is képes lenne megoldást nyújtani a nem frissülő közönség gondját megoldva. Eközben persze a Tumblrnek is jól jönne a Yahoo hirdetési kompetenciája és súlya a mobilos reklámfelületek esetében.

Miért érdemes belevágnod a Scrum képzésünkbe? (x) Október 21-én Scrum alapozó képzést indít a HWSW, íme néhány jó érv a kurzus mellett.

A felvásárlás mögött még az az érdek is húzódhat, hogy a Facebook is szemet vetett a startupra, ráadásul a Facebook és a Tumblr alapítói közeli kapcsolatban állnak egymással. Nem mellékesen pedig már a Facebooknál is sokat veszít a népszerűségből a fiatalok között, nincs utánpótlása a meglévő felhasználói bázisnak. Érdekes helyzet alakul ki a weben, hiszen az elmúlt évtized fiataljaiból óriásira növő webes vállalatok többsége a jelenlegi méretéből fakadóan már képtelen a mostani fiatal generációt bevonzani. Ennek az eredménye, hogy alulról morzsolódhat a felhasználói bázis, bármikor kialakulhat egy konkurens platform, ami egy adott pillanatban képes lehet kellő tömegvonzással piacot szerezni. A Facebook, illetve Yahoo esetében pedig az egyetlen eladható érték a tömeg.

800 millió dollárt érhet a cég

David Karp, a Tumblr társalapítója egyébként az elmúlt hónapokban a Szilícium-völgy környékén tűnt fel többször és igyekezett tető alá hozni egy következő körös befektetést, amivel még magasabb fordulatszámra kapcsolhatja a cégét, de ez egyelőre lassabban megy, mint a cég elsőre gondolta. A cég idáig 125 millió dollár tőkét vonzott, a becsült cégérték ez alapján 800 millió dollár, egy esetleges felvásárlási ajánlat ezen felül kellene legyen.

A Yahoo felvásárlási szándékaival kapcsolatban egy érdekes hír, hogy hamarosan jelentős készpénz “áll a házhoz”, ugyanis a kínai e-kereskedelmi szolgáltatásban az Alibabában a Yahoo-nak 23 százalékos tulajdonrésze van, a cég bevételei folyamatosan növekszenek, s minden valószínűség szerint az Alibaba lesz a következő óriás webes tőzsdei premier. A most 70 milliárd dollárosra becsült vállalat 2014-ben érhet el az IPO-hoz, ami a Tumblrnél is nagyobb fejlesztések és felvásárlások üzemanyaga lehet a résztulajdonos Yahoo-nál.

Frissítve: A hétvége folyamán Marissa Mayer, a Yahoo vezérigazgatója stílusosan a Tumblr-en jelentette be, hogy a felvásárlás hivatalos, a céget 1,1 milliárd dollárért szerezte meg a Yahoo. Mayer optimista a jövővel kapcsolatban, mindkét platform számára előnyös lehet az ügylet. Mayer igyekezett megnyugtatni az egyébként zabolázatlan Tumblr közönséget, szó szerint azt írta "ígérem, hogy nem fogjuk elcseszni".

a címlapról