Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Wi-Fi-vel követhetőek a plázák látogatói

Dojcsák Dániel, 2013. május 06. 15:40
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az amerikai piacra lépést tervező szingapúri startup, a beltéri pozicionálással foglalkozó YFind egy széles körben használható analitikai eszközt mutatott be, amivel például plázák vagy egyéb nagy épületek központi Wi-Fi-jével lehet az emberek mozgását nyomon követni.

Az YFind abból indul ki, hogy a helyfüggő alkalmazások leginkább a precíz navigációnál és pozicionálásnál válnak érdekessé, sőt, a GPS-szel nem fedett épületeken belül van leggyakrabban szükség arra, hogy pontos iránymutatás jöjjön létre vagy helyfüggő módon méterre pontosan szolgáljanak ki a felhasználóknak tartalmat helyszíneken.

A startup korábbi szolgáltatásai különböző beltéri navigációs és helymeghatározó funkciókat fedtek le kereskedelmi, szórakoztató, logisztikai és egészségügyi intézményekben. Ezeknél közös pont az, hogy a kontextuális információ kritikus szerepet tölt be a működésben, legyen szó üzleti vagy éppen marketing tevékenységről. A cég víziója, hogy a beltéri alkalmazásokat felvértezi az intelligens épületekből jövő adatokkal, amivel a szolgáltató és a felhasználó is egyaránt jól jár.

Pontos és egyedi útvonalak

A most bejelentett új szolgáltatás viszonylag egyedülálló, ugyanis a nagy épületekben működő Wi-Fi hálózatot nem csak adattovábbításra használja, hanem arra is, hogy az okostelefonjukon bekapcsolt Wi-Fi-vel sétálgató vásárlókat egyenként kövesse. Elviekben egyedi azonosításra is alkalmas a megoldás, de alapvetően a célja az, hogy a vásárlók tipikus útvonalait, mozgását leírja. A technológia annyira precíz, hogy még akkor is képes 3 méteres pontosságra, ha az emberek sűrűn vannak, ami egy plázában tipikus szituációnak számít.

Melvin Yuan, az Yfind alapítója az új analitikai felületről, a TheRetailHQ-tól azt reméli, hogy az üzlettulajdonosoknak és a pláza-üzemeltetőknek tiszta adatokat szolgáltat arról, hol lépnek be az épületbe az emberek, merre mozognak, hogyan reagálnak egyes promóciós elemekre, legyenek azok akár digitális, akár fizikai hordozón. Az eddigi, főleg kameraképre alapozó rendszerek is tudtak sűrűséget, hőtérképet és főbb útvonalakat rajzolni, de a TheRetailHQ képes egyedi azonosításra, amivel újabb információk nyerhetők ki.

A legértékesebb ezek közül az ismétlődő látogatások regisztrálása, a bentöltött idő mérése, illetve az, hogy a rengeteg adat elemzésével akár proaktív elemzéseket is lehet készíteni, a szolgáltatás kezelőfelületén az operátorok becsléseket láthatnak a tömeg várható viselkedéséről. A boltok vagy éttermek kiszolgálószemélyzetének pihenőidejét lehet például igazítani a hullámokhoz, de akár órás bontásban más-más akciókkal lehet csalogatni a vevőket.

Az YFind még tavaly júniusban kapott 1,22 millió dollárnyi tőkebefektetést az Innosight Ventures és a Walden International alapoktól, illetve korábban 609 ezer dollár seeding tőkét a szingapúri kormányzattól. A most bejelentett új termék már ezekenek a gyümölcse, illetve a befektetés egy részét az YFind az amerikai és egyéb nemzetközi piacralépés előkészítésére fordította. New York-ban és Hong Kong-ban már megnyitották irodáikat, jövőre pedig Sydney és London a célpont.

A startup számára komoly lehetőség, hogy a világ fejlettebb részein már most is magas az okostelefonpenetráció, illetve a felhasználók nagy része bekapcsolt Wi-Fi-vel használja a mobilját, a rendszer pedig akkor is működőképes, ha a felhasználó nem csatlakozott fel az épület Wi-Fi-jére. Adatvédelmi aggályok bizonyára felmerülnek majd a megoldással kapcsolatban, de a követés nem kapcsolható konkrét személyhez, körülbelül olyan analitika készülhet belőle, mint egy egyszerűbb webes mérés esetén.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.