Felemás siker a Tesco Mobile-nál
Ma ünnepli első születésnapját a Tesco Mobile, az ország első, klasszikus értelemben vett virtuális mobilszolgáltatója. A szolgáltató fennállása óta 70 ezer új ügyfelet gyűjtött, amit a cég ugyan sikernek értékel, de a magyar mobilpiac erőviszonyaira (és áraira) ez egyáltalán nem volt hatással.
Sikeresnek, várakozáson felülinek tekinti működésének első évét a Tesco Mobile, a Vodafone Magyarország és a TESCO Globál Áruházak Zrt. vegyesvállalata. A cég éppen egy éve, 2012. március elsején indított virtuális mobilszolgáltatást az országban, klasszikus MVNO-modellel, vagyis nem egy meglévő operátor termékeit árulja saját márkanéven, hanem saját maga köt szerződést ügyfeleivel. A feltöltőkártyás mobilszolgáltatást a Tesco áruházak értékesítik, melyek eddig 70 ezres aktív felhasználói bázist építettek fel a szolgáltatásnak.
A cég által kiadott sajtóközlemény szerint az egy év alatt csatlakozott 70 ezer ügyfél az alapvetően csökkenő piacon mind hazai, mind nemzetközi viszonylatban kiemelkedő sikernek számít. A vállalat a kezdetektől fogva a Tesco jelentős törzsvásárlói bázisát tekintette elsődleges célcsoportjának, a tarifákat pedig úgy építette fel, hogy rendszeres feltöltésre sarkallja az előfizetőket. Az első hazai MVNO végül egy év alatt a klubkártyás ügyfelek mintegy 5 százalékát érte el.

A vállalat az egyéves születésnapon újabb akciókkal próbál több vásárlót szerezni, így márciusban és áprilisban az ügyfelek percenként egy forintért beszélhetnek egymással hálózaton belül, ha megrendelik a "Hálón belül" opciót. A hálózaton belüli ingyenes, vagy kedvezményes beszélgetés a kisebb virtuális mobilszolgáltatók komoly fegyverténye lehet egyébként a nagyokkal szemben az ügyfélszerzés kezdeti fázisaiban: a szlovák Tesco Mobile érdekeltség például mindenféle plusz kiegészítő havi díj nélkül kínál rendkívül kedvezményes hálózaton belüli beszélgetést ügyfeleinek.
Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.
A Tesco Mobile mellett a Lidl saját márkás mobilszolgáltatása, a blue mobile is komoly sikerekről számolt be a márka egyéves születésnapján február elején - bár a vállalat nem tett közzé előfizetői számot. A blue mobile lényegében egy átmárkázott T-Mobile ajánlat, ettől függetlenül egységes, 33 forintos percdíjával a legkedvezőbb feltöltőkártyás csomagnak számít a piacon. A Lidl által február elején kiadott sajtóközlemény szerint a blue mobile sikeresen hozzájárult az elmúlt egy évben a verseny élénküléséhez a mobiltávközlési piacon.
Bár a hipermarketlánc és a diszkontlánc által értékesített mobilszolgáltatások eddigi szereplését mindkét érintett cég sikerként könyveli el, valójában sem a Tesco Mobile, sem a blue mobile nem kavart nagy vihart a magyar mobilpiacon az elmúlt egy évben. A teljes piaci penetráció egy év alatt közel egy százalékot csökkent, a három nagy szereplő részesedése azonban nem változott számottevően, a virtuális cégek új tarifái pedig gyakorlatilag semmiféle árletörő hatást nem gyakoroltak az elmúlt egy évben a felöltőkártyás tarifák mezőnyében.