Szerző: Dojcsák Dániel

2013. február 18. 12:07

A Twitter végleg felfalta a Posteroust

A Twitter tavaly felvásárolta a 2008-ban alapított mikroblog-szolgáltatást, a Posteroust, sejthető volt, hogy nem sokáig hagyja érintetlenül. A bejelentés szerint április 30-tól a Spaces nevű felület teljesen eltűnik, sem szerkeszteni, sem megnézni nem lehet a tartalmakat.

A Posterous hivatalos blogján jelentették be, hogy április végén a szolgáltatás megszűnik, a Posterous külön márkaként és külön felületként májusban már nem lesz elérhető. A felhasználóknak egészen addig van lehetősége letölteni a felvitt tartalmakat, bejegyzéseket, képeket és videókat.

A 2008-ban alapított Posterous célja az volt, hogy a felhasználóinak egyszerűvé tegye a személyes fotó-, videó- és szövegmegosztást. Az egyik legizgalmasabb funkció az volt, hogy a regisztrált címekről e-mailben is lehetett tartalmat beküldeni, feltölteni, anélkül, hogy a szerkesztő felületre be kellett volna lépni. Ennél egyszerűbb blogfelület akkoriban egyáltalán nem volt, akár egy "butatelefonról" is egyszerűen lehetett bejegyzést hozzáadni, ami még akár most is csábító képesség, nem sok más szolgáltató használ ilyen megoldást.

Vége

A későbbi években az újítások és fejlesztések valahová a Tumblr és az Evernote közé ékelték be a Posteroust, ami felülkerekedni egyiken sem tudott. 2012 márciusában a Twitter felvásárolta a szolgáltatót, s ugyan az első ígéret az volt, hogy a Posterous csapata önállóan dolgozhat tovább, sejteni lehetett, hogy ez csak egy ideig lesz igaz. Mostanra kiderült, hogy a bekebelezett csapat már más twitteres projekteken dolgozik, s a Posterous webes felülete és mobilalkalmazásai szinte nyomtalanul tűnnek el idén tavasszal. A felvásárlás tehát nem volt más, mint egyszerű fejvadászat, a Twitter tehetséget, tudást és tapasztalatot vásárolt magának.

A megszűnő Posterous egy 2011-es adat szerint 12,3 millió blog otthona volt, ezek többsége egyéni felhasználókhoz tartozott. Az elmúlt évben már sokan döntöttek úgy a Twitter felvásárlás hírére, hogy elköltöznek, de még így is sok személyes blognak kell új helyet találnia. A szolgáltató csak arra ad lehetőséget, hogy a felhasználók kimentsék adataikat, dokumentumaikat, képeiket és videóikat. Ezt a hivatalos oldalon lévő “Request backup” menüpont alatt kérhetik saját Spaces felületükről, de itt csupán egy óriási ZIP-fájl lesz a kimenet.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra?

Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Jöhet a malware-cunami az iPhone-okra? Nyílik az iOS, de tényleg annyira veszélyes ez? Annyira azért nem kell félni, elég sok kontroll van még az Apple-nél.

Az élelmes JustMigrate nevű szolgáltatás viszont máris kapott az alkalmon és automata költöztetést kínál az embereknek a Posterousról a Tumblrre. Nagyon sokan saját domainnév alatt használják mindkét szolgáltatást, így azoknak, akik eddig is átirányított címen posztoltak, azoknak a blogján ez az egész csak egy dizájnváltást jelent. A költözéshez mindössze annyit kell tenni, hogy a migrációs oldalon meg kell adni a Posterous-feed linkjét, azonosítani kell magunkat a Tumblr fiókkal, a többi magától történik.

Kivonulás

Az első 100 poszt költöztetése ingyenes, 250 poszt 10 dollárba, 500 pedig 25 dollárba kerül azoknak, akik nem hajlandóak manuálisan adatokat cipelni. A Tumblr naponta 250 posztot vagy 75 képet enged feltölteni, így a nagyobb archívumok átmozgatása több napig is eltarthat. Létezik hasonló eszköz, ami WordPressbe menti át az adatokat, illetve egy másik, ami a Squarespace nevű felületre költöztet. A lényeg, hogy április 30-ig meg kell történnie a kivonulásnak, azt követően már nem lesz rá lehetőség, minden adat elvész.

A Twitter oldalán a Posteroushoz hasonló megoldás lehet a Medium.com, ami pár hónappal ezelőtt mutatta meg magát először, de azóta nem sokat lehetett hallani róla. Szintén új próbálkozás a Vine nevű, rövid videós snittekre építő Twitter spin-off, ami a tinédzserek közt népszerű Snapchat-re próbál válaszolni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról