Szerző: Koi Tamás

2013. január 08. 15:52:00

Szabadidős eszközként tekintünk a tabletre

Miközben az eladott tabletek száma hazánkban is egyre nő, a piackutatóknak is egyre pontosabb képük van arról, mire is használják elsősorban a tulajdonosok a táblagépeiket. Munkára biztosan nem.

Az elmúlt években megjelent új kijelző, a mostanra széles körben elterjedt tablet ma már jelentős számú felhasználónál egyértelműen kiválthatja tartalomfogyasztás terén a noteszgépeket és az asztali PC-ket - erre a nem túl meglepő következtetésre jut az eNET piackutató frissen publikált, a tablethasználattal kapcsolatos tanulmánya. A kutatást, melyet a Magyar Telekom támogatott, tavaly októberben készítette a cég ezer fős, országosan reprezentatív minta alapján.

A piackutató elsősorban arra kereste a választ, hogy a tableteket hol és mikor használják a magyar felhasználók. A nemzetközi trendekhez hasonlóan a táblagép használat hazánkban is elsősorban otthoni tevékenység, a magyar felhasználók 55%-ban otthon, 4%-ban utazás, tömegközlekedés közben és csak 5%-ban használják a munkahelyen, melynek valószínűsíthetően az az oka, hogy a táblagép elsősorban tartalomfogyasztási és nem tartalom előállító vagy munkaeszköz - mutat rá a kutatás.


Forrás: eNET

A válaszadóktól gyűjtött adatok alapján kiderült, hogy a tablet-tulajdonosok túlnyomó része elsősorban a tévé előtt ülve vagy az ágyban fekve használja a készüléket. Az időciklusokat vizsgálva kiderült, hogy a tableteket a reggeli, otthoni hírfogyasztás periódusa alatt, illetve este, az éjszakai órákban használják legaktívabban a tulajdonosok.

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

A használat időtartamára további adatokkal szolgál a kutatás, mely szerint a táblagép használók 60%-a legalább 1 órán át használja naponta készülékét. Összevetve az átlagos (aktív és passzív) tévézéssel töltött napi idővel – mely hazánkban 2,7 óra volt 2011-ben – ez egy igen magas érték, ami feltehetőleg komolyan befolyásolja a táblagép használók szabadidős és így médiafogyasztási tevékenységét - véli a piackutató.

Az eNET ezzel együtt rámutat: bár az értékesítés idén rekordod döntött mind nemzetközi szinten, mind hazánkban, a tablet egyelőre egyik médiatípus, illetve tartalom esetében sem vált domináns fogyasztási eszközzé, a fogyasztási aktivitás pedig leginkább az okostelefonokhoz hasonlítható. Jól látható ugyanakkor az is, hogy a tabletek a tartalomfogyasztási szokásokat illetően leginkább a PC-k használatára bírnak befolyással, a kütyük a mobilitásuknak és a könnyebb használhatóságnak köszönhetően fokozatosan szorítják ki a szabadidős tartalomfogyasztásból a számítógépeket.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 28. 07:25

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.