Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Felhőből visszaköltözéstől egészen egy banki malware evolúciójáig. Üzemeltetői és IT-biztonsági meetupokkal érkezünk!

Erősödhet a verseny az osztrák mobilpiacon

Koi Tamás, 2012. december 13. 15:42
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Az Európai Unió versenyügyi szempontból nem találta aggályosnak, hogy a Hutchison osztrák leányvállalata száz százalékos tulajdonrészt szerezzen az Orange mobilszolgáltatóban az osztrák piacon. A háromszereplőssé konszolidálódó mobilpiacon továbbra is erős versenyt jósolnak a szakértők.

hirdetés

Hiába lesz rövidesen háromszereplős az osztrák mobilpiac, ez nem fog károsan hatni a versenyre, vagyis hosszú távon nem vezet az árak bebetonozódásához, netán kis mértékű áremelkedéshez - állapította meg tegnap az Európai Unió végrehajtó szerve. A szomszédos országban a hongkongi Hutchison száz százalékos tulajdonrészt szerezhet az Orange Austria hálózata és teljes ügyfélbázisa felett. Mindez azt jelenti, hogy az Orange márka eltűnik a piacról, marad a 3, a T-Mobile Austria és az A1 (ebben az erősorrendben).

Marad a harmadik

A Hutchison Whampoa tavaly októberben jelentette be, hogy megvásárolná az Orange osztrák tevékenységét. Az Orange esetleges eladása azután jöhetett szóba Ausztriában, hogy a cég 35 százalékát birtokló France Telecom (a fennmaradó rész a Mid Europa Partnersé) bejelentette, konszolidálni kívánja piaci jelenlétét több európai országban. A szolgáltató osztrák leánya évek óta veszteséges, forgalma is apad: két éve 578 millió eurós forgalom mellett 9 millió eurós veszteséget könyvelt el, igaz, a veszteség egy évvel korábban jóval nagyobb, 32 millió euró volt.

A konszolidáció után a Hutchison továbbra is a legkisebb piaci szereplő marad, részesedése 24 százalék körüli, míg a második helyen a T-Mobile Austria áll 30 százalékkal, a piacvezető pedig a Telekom Austria 46 százalékkal. A szolgáltató azután kapta meg az Európai Bizottság jóváhagyását az akvizícióra, hogy olyan engedményeket vállalt, melyek garantálják, hogy az osztrák mobilpiacon tovább élénkülhet a verseny.

A Hutchison így például többek közt vállalta, hogy a birtokába kerülő rádióspektrumok egy részére elővételi jogot biztosít egy esetleges új piaci belépőnek, emellett vállalást tett arra is, hogy hálózati kapacitásának 30 százalékát fenntartja legfeljebb 16 virtuális mobilszolgáltató (MVNO) számára a következő tíz évben. A vállalatnak továbbá még az akvizíció befejezéséig meg kell állapodnia ezek közül legalább egy új MVNO-val.

Erősítheti is a versenyt

Szakértők szerint ez már önmagában elég lehet ahhoz, hogy a saját hálózattal rendelkező szolgáltatók (MNO) számának csökkenése ellenére továbbra is erős verseny jellemezze az osztrák mobilpiacot. Ennek további katalizátora lehet, hogy a Hutchison kihívó félként érkezett az osztrák piacra 2003-ban, ráadásul azok közé a szolgáltatók közé tartozik, melyek egyik piacon sem számítanak inkumbensnek - ezek pedig tipikusan erős árletörő hatást tudnak generálni egy alapvetően inkumbens típusú szereplőkből álló környezetben.

A tarifák árszintjét jól érzékelteti, hogy a 3 Austria már havi 7 euróért, azaz nem egészen 2100 forintért kínál olyan komplett tarifacsomagot, mely 1000 percet és SMS-t (tetszőleges hálózatba) és 1 gigabájt internetforgalmat tartalmaz. A T-Mobile Austria ugyanezért 16 eurót kér (korlátlan internettel), az A1 (Telekom Austria) pedig már havi 15 euróért kínál olyan tarifát, melyben 1000 perc, 500 SMS és korlátlan internethasználat foglaltatik.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
4-4 klassz téma a HWSW júniusi üzemeltetői és IT-biztonsági meetupjain. Nézz meg a programot!