Szerző: Dojcsák Dániel

2012. szeptember 27. 14:01

Szezonális leértékelés androidos alkalmazásokra

Kapaszkodik a Google Play Market, már szinte gyakrabban van árleszállítás az androidos appokra, mint szezonális leárazás a ruházati boltokban. Ezúttal a Google a 25 milliárdos letöltésszámot ünnepli. Az App Store-t befogni viszont még mindig nem sikerült, az már 30 milliárdnál jár.

A Google tavaly novemberben a 10 milliárdos mérföldkőnél indított először óriási leárazást, amikor  körülbelül 22 forintért lehetett különféle alkalmazásokat, többségében játékokat venni. Akkor 10 napon keresztül napi 10 app volt leértékelve, így még az ismétlődéseket beleszámolva is körülbelül 75 alkalmazáshoz lehetett szinte ingyen hozzájutni. Az akció annyira bevált, hogy márciusban már a 15 milliárdos leárazás indulhatott el, s alig fél évvel később ismét alkalom van az ünnepre: a Play Store átlépte a 25 milliárd alkalmazásletöltést.

Ennek apropóján a kiválasztott, de önkéntes alapon részt vevő fejlesztők válogatott fizetős appjai közül 5 napon keresztül napi körülbelül egy tucat alkalmazás 25 centért, azaz körülbelül 55 forintért vásárolható meg. A Google úgy hirdeti a leárazást, hogy a csúcs alkalmazások vehetőek meg olcsón, de egyelőre a termékéletciklusuk végén járó, már lejárt appok kiárusítása történik, legalábbis az első napi kínálat alapján.

Akció, akció!

Többen arra használják az ilyen akciókat, hogy “kifehérítsék” a nem legális forrásokból beszerzett alkalmazásaikat. Ha valaki sajnált 2-3 ezer forintot az OfficeSuite-ra, az most megveheti 55 forintért is. Az egész történet lényege azonban az, hogy elmossa az árérzékenységet és visszatarthatatlan vágyat ébresszen az emberekben arra, hogy appot vegyenek. Sokan ódzkodnak ettől, nem szívesen adják meg a bankkártyaszámukat, elvi kérdést csinálnak az app vásárlásból, vagy egyszerűen csak nem volt még szükségük a műveletre. Egy ilyen kínálatból viszont mindenki szívesen csemegézik, amivel az ellenálló androidosok megtörhetőek Igazán jól persze azok járnak, akik tudják mire van szükségük, eddig is vásároltak és az ilyen leárazásokkor összekattintanak mindent, gyakorlatilag egy átlagos app árából most 8-10 program is kijön.

A kifutó appok értékesítése a fejlesztőknek jó üzlet lehet, hiszen az appon belül további termékeik iránt kelthetnek igényeket, motiválhatnak letöltésre, illetve az in-app purchase eszközökre alapozó játékoknál kifejezetten szerencsés, ha hirtelen beömlik pár millió felhasználó. Az előző akciókban résztvevő fejlesztők örömmel nyilatkoztak a vásár után is, a dán Endomondo például közel egymilliósra növelte a fizetős appjának táborát, de érdekes módon a hónapok alatt a telepítések száma visszaesett, míg az eleve ingyenes verzió szinten tartotta magát, kissé növekedett is. Nem minden app-típus számára nyerő az olcsó kiárusítás, kivéve, ha egy még nagyobb dobásra készül a fejlesztő, aminek érdekében beáldozza az első alkalmazást.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Ha valaki a kiárusítás helyett az újdonságokra vevő, akkor érdemes a Rovio legújabb játékára figyelnie, ami szintén ma jelent meg. Az Angry Birds spin-off játék Bad Piggies címmel jelenik meg, s itt a madarak helyett a malacokat kell sikerre vinni. A pusztítás helyett a feladat itt egy olyan jármű építése, kombinálása, amivel a malacok leküzdhetik az adott pálya tereptárgyait.

A fent említett Android akció aktuális kínálata elérhető a webes Play Store felületben is, illetve a Bad Piggies is letölthető már.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról