Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

Itt az első facebookos Instagram

Dojcsák Dániel, 2012. június 27. 16:10
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Facebook áprilisban, azaz alig két hónapja jelentette be, hogy megvette az Instagramot, azóta most jött ki az első új verzió.

hirdetés

Az iOS-re és Androidra egyaránt elérhető frissítésnél a legnagyobb változás, hogy az eddigi “Popular” menü eltűnik, így átalakul a felületen a dedikált helye az éppen aktuálisan leginkább kedvelt képeknek. Emiatt valószínűleg nem fognak sokan sírni, a funkció akkor volt utoljára érdekes, amikor még nagyon kevés felhasználó volt. 50 millió felett viszont teljesen értelmezhetetlen egy ilyen népszerűségi mérés. Többnyire celebek önfotói és a több százezer követős DSLR-huszárok képeiből lehet szemezgetni.

Az újonnan megjelenő Explore menü egyelőre sajnos nem hagyja el teljesen ezt a hangulatot, továbbra is ilyen fotókból szemezget, de legalább gyorsabban lehet új leosztást kérni, illetve lehetséges felhasználókra és hashtagre keresni és a korábbi kereséseket is újraismételni. Remélhetőleg a jövőben a felfedezés és a személyes ajánlás tovább javul és tényleg érdekes, számunkra releváns képek tűnnek fel itt.

Belopózik az adatszivattyú

Az előbbi funkció még nehezen lehet köthető a Facebookhoz, de a másik nagy újdonság már tagadhatatlan kapcsolatot rajzol fel. Az Instagramban is feltűnik az Open Graph, mint jelenség. Ez azt jelenti, hogy a Facebookon belüli Instagram alkalmazás képes lesz a mobilos kliensben megjelölt képeket automatikusan megosztani a Timeline-on. Elvileg ez úgy működne majd, hogy a kép egy objektumként viselkedik a Facebookon, mint egy megosztott újságcikk vagy egyéb link. És amennyiben több ismerősünknek tetszik ugyanaz a kép, akkor azt csoportosítva látjuk majd egyben.

A folytatás pedig az lehet, hogy a lájkok és kommentek is konvergálnak majd egy közös helyre és nem három külön felületen gyűjtjük a közösségi dicsőséget. Ez a változás jelentősen elvenné az Instagram belsős, különc jellegét, viszont átláthatóbb lenne. Az ős-Instagram felhasználók számára a legrosszabb hír az lenne, ha az alkalmazás kapna egy webes kimenetet is és megszűnne a csak mobil jelleg. Ilyenekről természetesen hivatalos megerősítés nincs, de az Open Graph felbukkanásának egyenes következménye lehet a teljes webesedés is.

Eközben a mobilos hírolvasók világában is zajlanak az események. Egy héttel a Flipboard androidos megjelenése után a Pulse olvasót fejlesztő cég bejelentette, hogy idén év végére a startup nyereséges lesz, s ezt a felhasználóknak közvetített tartalom-előfizetésekből érik majd el. Az új verziótól kezdve bárki, aki letölti a Pulse-t, az alkalmazáson belülről vásárolhat hozzáférést újságok hírfolyamához. Az első nagy név a Wall Street Journal, ami az egyik legelősebb fizetős tartalomszolgáltató, s a webes változata is egész szép számú online előfizetőt tart meg.

A Flipboard ehhez képest a hirdetésben látja a jövőt, illetve jól idomul a széttöredezett mobilos ökoszisztémák közé. Egyrészt immár az iOS mellett lefedi az Androidot is, másrészt az összes fontos közösségi kommunikációs teret és a legnagyobb aggregátorokat is képes kezelni. A múlt heti androidos megjelenéssel párhuzamosan kiderült, hogy a Google+ rendszerrel komolyabb szövetséget köt az olvasó. A felhasználói figyelem minden esetre biztosan az ilyen integrált eszközök felé terelődik, kevés embernek lehet türelme és figyelme tucatnyi feedet követni.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.