:

Szerző: Koi Tamás

2012. június 21. 14:45

Év elején először esett az LCD tévék forgalma

Az idei első negyedév fontos mérföldkövet hozott a televíziókészülékek piacán: az eddig töretlenül növekvő eladásokat produkáló LCD-szegmens szállítási volumene a történelem során először esett vissza. A leszállított LCD-k kétharmada ugyanakkor már 40 hüvelyknél nagyobb kijelzővel rendelkezik.

A technológia születése óta először esett vissza éves szinten az LCD TV-k forgalma, derül ki az NPD DisplaySearch legfrissebb, negyedéves szállítási darabszámokra vonatkozó becsléseken alapuló statisztikáiból. Az elemzőcég szerint az idei első negyedévben a gyártók összesen 43 millió LCD televíziót szállítottak, ami nagyjából 3 százalékos visszaesést jelent az előző évi volumenhez képest. Az eddig abszolút húzóágnak tűnő LCD mellett minden más technológia visszaesett.

A teljes tévépiac szállítási volumene technológiától függetlenül körülbelül 8 százalékot esett vissza a tavalyi első negyedévhez képest - összesen 51 millió tévékészüléket szállítottak le a gyártók ebben az időszakban. Utoljára a válság közepén, 2009-ben volt visszaesés a piacon - hívja fel a figyelmet a DisplaySarch. Az elemzőcég szakértői szerint a visszaesés oka elsősorban az alkatrész-ellátási lánc több résztvevőjének, így leginkább a panelgyártóknak az idei évre vonatkozó visszafogott várakozásait tükrözi.

Az egyre olcsóbbá váló alkatrészeknek köszönhető nyomott árak miatt ugyanakkor folyamatosan nő a nagyobb képátlójú kijelzők iránti érdeklődés. A teljes darabszám-csökkenés ellenére a 40" hüvelykes képátlójú, vagy annál nagyobb LCD televíziók szegmensében továbbra is nőnek az eladások, az átlagos kijelzőméret (a DisplaySerch egyik fontos indikátora) ma már túllépi a 35 hüvelyket. Hódítanak a LED háttérvilágítású LCD-k is, itt éves szinten 20 százalékos növekedés volt a teljes LCD-szegmensen belül. Területi leosztásban Kínába irányult a negyedéves szállítmányok 20 százaléka, a második helyen az ausztrál-ázsiai régió (India, Dél-Korea és Ausztrália), a harmadikon Észak-Amerika áll.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

A 3D-s tévék piaca az első negyedévben tovább nőt, de lassuló mértékben: az ebben az időszakban a kereskedők részére szállított összes tévékészülék 14 százaléka volt 3D-képes, a lapostévéken belül 16 százalékos volt az arány. A 3D-s tévékészülékek iránti kereslet az első negyedévben a DisplaySearch becslései szerint a fejlődő országokban valamivel nagyobb volt, mint a fejlett országokból álló régiókban.

A lapostévék piacát továbbra is a Samsung uralja, a teljes volumen 26 százalékát a dél-koreai cég állította elő, nem mellékesen ez volt az egyetlen cég, mely a tévékészülékek értékesítéséből származó árbevételét növelni tudta az első negyedévben. A statisztikák szerint a Samsung minden kulcsszegmensben piacelső volt az év elején.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 05:53

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.