Szerző: Koi Tamás

2012. június 21. 14:45:00

Év elején először esett az LCD tévék forgalma

Az idei első negyedév fontos mérföldkövet hozott a televíziókészülékek piacán: az eddig töretlenül növekvő eladásokat produkáló LCD-szegmens szállítási volumene a történelem során először esett vissza. A leszállított LCD-k kétharmada ugyanakkor már 40 hüvelyknél nagyobb kijelzővel rendelkezik.

A technológia születése óta először esett vissza éves szinten az LCD TV-k forgalma, derül ki az NPD DisplaySearch legfrissebb, negyedéves szállítási darabszámokra vonatkozó becsléseken alapuló statisztikáiból. Az elemzőcég szerint az idei első negyedévben a gyártók összesen 43 millió LCD televíziót szállítottak, ami nagyjából 3 százalékos visszaesést jelent az előző évi volumenhez képest. Az eddig abszolút húzóágnak tűnő LCD mellett minden más technológia visszaesett.

A teljes tévépiac szállítási volumene technológiától függetlenül körülbelül 8 százalékot esett vissza a tavalyi első negyedévhez képest - összesen 51 millió tévékészüléket szállítottak le a gyártók ebben az időszakban. Utoljára a válság közepén, 2009-ben volt visszaesés a piacon - hívja fel a figyelmet a DisplaySarch. Az elemzőcég szakértői szerint a visszaesés oka elsősorban az alkatrész-ellátási lánc több résztvevőjének, így leginkább a panelgyártóknak az idei évre vonatkozó visszafogott várakozásait tükrözi.

Az egyre olcsóbbá váló alkatrészeknek köszönhető nyomott árak miatt ugyanakkor folyamatosan nő a nagyobb képátlójú kijelzők iránti érdeklődés. A teljes darabszám-csökkenés ellenére a 40" hüvelykes képátlójú, vagy annál nagyobb LCD televíziók szegmensében továbbra is nőnek az eladások, az átlagos kijelzőméret (a DisplaySerch egyik fontos indikátora) ma már túllépi a 35 hüvelyket. Hódítanak a LED háttérvilágítású LCD-k is, itt éves szinten 20 százalékos növekedés volt a teljes LCD-szegmensen belül. Területi leosztásban Kínába irányult a negyedéves szállítmányok 20 százaléka, a második helyen az ausztrál-ázsiai régió (India, Dél-Korea és Ausztrália), a harmadikon Észak-Amerika áll.

Python everywhere! Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt bárhol és bárki használhatja.

A 3D-s tévék piaca az első negyedévben tovább nőt, de lassuló mértékben: az ebben az időszakban a kereskedők részére szállított összes tévékészülék 14 százaléka volt 3D-képes, a lapostévéken belül 16 százalékos volt az arány. A 3D-s tévékészülékek iránti kereslet az első negyedévben a DisplaySearch becslései szerint a fejlődő országokban valamivel nagyobb volt, mint a fejlett országokból álló régiókban.

A lapostévék piacát továbbra is a Samsung uralja, a teljes volumen 26 százalékát a dél-koreai cég állította elő, nem mellékesen ez volt az egyetlen cég, mely a tévékészülékek értékesítéséből származó árbevételét növelni tudta az első negyedévben. A statisztikák szerint a Samsung minden kulcsszegmensben piacelső volt az év elején.

a címlapról

Hirdetés

Python everywhere!

2020. február 23. 21:14

Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt előszeretettel használják az üzemeltetők és DevOps szakemberek, tesztelők, illetve az adattudósok is, és elfut szinte bárhol, a mikrovezérlőktől egészen a böngészőkig.