Szerző: Koi Tamás

2012. június 19. 12:02

Telefonadó: a UPC és a DIGI is árat emel

A július elsejétől élő új adónem, a telefonadó nem kizárólag a mobilszolgáltatók számára jelent majd többletterhet, hiszen a vezetékes telefonszolgáltatások használata után ugyanúgy kell fizetni az adót. A nagy szolgáltatók közül a UPC és a DIGI biztosan árat emel.

Július közepétől megemeli vezetékes telefonszolgáltatásainak használati díját a UPC Magyarország és a DIGI is, a távközlési vállalatokra kivetett új adónemet tehát nem kizárólag a mobilszolgáltatók hárítják át ügyfeleikre. A két szolgáltató eltérő mértékben és konstrukcióban módosítja árait, ahogy azt tették eddig a mobilszolgáltatók (pontosabban azok közül kettő, a Telenor és a Vodafone).

Csatlakoznak a mobilokhoz

A DIGI jelenleg egyetlen, VoIP-alapú telefoncsomaggal rendelkezik, a DIGIFON-t havi 200 forintos előfizetési díj ellenében biztosítja a szolgáltató. Ez a havidíj nem változik, ahogy a hálózaton belüli hívások percdíja is marad nulla forint. A társaság honlapján megtalálható általános szerződési feltételek tanúsága szerint július 15-től a helyi vonalas hívások percdíja ugyanakkor bruttó 2,5 forinttal emelkedik, míg a mobilhálózatok irányába induló hívások után percenként bruttó 4,5 forinttal kell majd többet fizetniük az ügyfeleknek. Kapcsolási díjat továbbra sem számít fel a cég.

A UPC-nél augusztus 1-től változnak az árak, de ez nem érint minden díjcsomagot. Szűcs László, a szolgáltató kommunikációs igazgatója a HWSW-nek elmondta, hogy a legnépszerűbb, Bronze csomag árait változatlanul hagyja a társaság, a többi díjcsomagnál a havi előfizetési díjak és a percdíjak egyaránt nőnek, eltérő mértékben. A hálózaton belüli nulla forintos híváslehetőség itt sem szűnik meg. Szűcs hozzátette, a díjcsomagok listaárát nem módosítja a szolgáltató, helyette az elérhető kedvezmények mértékét csökkenti, ezért a szolgáltató szerint nem szükséges a honlapon közzétett ászf-kivonatban külön megjelölni a módosításokat. A UPC a napokban minden ügyfelét értesíti a változásokról.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A két társaság a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság becslései szerint összesen nagyjából 585 ezer vezetékes vonalat üzemeltet, a UPC a piac 11,1, a DIGI pedig 8,4 százalékát tartja kézben. A legnagyobb piaci szereplő, a több mint 1,8 millió vezetékes fővonallal rendelkező Magyar Telekom egyelőre nem közölte, kívánja-e módosítani árait a telefonadó hatására, a körülbelül 400 ezer előfizetéssel rendelkező Invitel későbbre ígért tájékoztatást.

Halk kommunikáció

Amint arról korábban beszámoltunk, elsőként a nagyjából 11 milliós előfizetői bázissal rendelkező mobilpiac szereplői részéről érkeztek olyan nyilatkozatok, hogy a telefonadó terheit nem vállalják át teljes mértékben, ez pedig a szolgáltatások árának kisebb-nagyobb mértékű emelését hozza a nyár közepétől. A Vodafone közölt erről először részleteket, a cég kizárólag a havi előfizetési díjakat emeli meg, míg a Telenor kapcsolási díjat vezet be és több díjcsomagja esetén módosítja az igénybevétel feltételeit.

Míg a mobilszolgáltatók az új adótörvény jelentette terhekről és az azt követő lépésekről többnyire látványosan kommunikáltak (a Vodafone még külön sajtótájékoztatót is tartott a témában), addig az érintett vezetékes szolgáltatók részéről feltűnően kevés érdemi komment érkezett. Egyedül a marginális piaci részesedéssel rendelkező BTel közölte eddig, hogy nem hárítja át az adót ügyfeleire.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról