Szerző: Dojcsák Dániel

2012. június 12. 08:46

Céges gyűjtőoldalakkal erősít a Twitter

Egyre érettebb eszközöket kínálgat a hirdetőknek a Twitter. Ezúttal a tömegmédiát és a közösségi kommunikációt segít összedrótozni, a debütáló promóció ígéretes, várjuk a cégek reakcióit.

A Twitter egy televíziós hirdetési kampányt indított az Egyesült Államokban, de természetesen nem a 140 karakteres üzenetek hasznosságáról próbálta meggyőzni a nézőket, hanem a NASCAR autóversenyt reklámozta. A spot végén viszont feltűnt egy soha nem látott szerkezetű URL, ami egy tematikus Twitter-oldalra vezetett.

A felhasználók számára nem újdonság, hogy összetartozó témákat egy hashtag segítségével fogjanak egy ernyő alá. Bármilyen esemény, rendezvény, téma vagy motívum szinte azonnal megkapja a saját címkéjét, hazánkban például még arra is van jelzés, ha valaki sokáig marad fent éjjel és akkor írogat (#csem - csak egy maradhat). Konferenciák, koncertek, termékbemutatók kapcsán is biztosan megjelennek a címkék, de az időben egymástól távol, de tematikában mégis összetartozó üzeneteket is könnyű átlátni ezek segítségével.

#fizess

Mindkét esetre kiváló lehetőség, amit a Twitter kínálni fog: a vállalatok megvásárolhatják a saját tematikájuk, saját címkéjük aloldalát, amit teljesen testre szabva úgy üzemeltethetnek, ahogy egyébként a saját felhasználói oldalaikat, vagy akár úgy, mint egy hivatalos Facebook-oldalt, ahol engedélyezve van a felhasználói megszólalások megjelenése.

A #nascar hirdetésben lévő aloldalon azonban a tematikus szűrés mellett sokkal többet ad a Twitter. Egy hashtagre keresni eddig is lehetett és bárki elmenthette a címet magának, de ez esetben az adminisztrátor szabadon szerkesztheti az oldalt, létrehozva egy hibrid közösségi újságot. A #nascar oldalon a versenyekkel kapcsolatban kommentárok jelennek meg a versenyzőktől, csapatoktól és profi közvetítőktől, kiemelést kapnak a profi fotók, összemosva a határokat a hivatásos közvetítés és a rajongók megjegyzései között.

Ez a modell jó ideig kizárólag az Egyesült Államokban lesz elérhető, ahol valóban van olyan penetrációja a Twitternek, hogy érdemes rá kampányokat szervezni. Az amerikai tévécsatornák persze már eddig is kiírták a sorozatok és egyéb műsoraik vetítése közben a képernyő valamelyik sarkába, hogy Twitteren milyen címke alatt illik a műsorról kommunikálni, most viszont még közvetlenebb kontrollt gyakorolhatnak a befogadható képen.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A #nascar reklám célcsoportja első ránézésre a versenysorozatot követő rajongók népes tábora volt, de valójában az üzenet a hirdetőknek és kampánytervezőknek szólt. A jövőben ahelyett, hogy egyszerű kiemeléseket vagy promotált tweetteket vennének a hirdetők, egy sokkal kézzelfoghatóbb felületet irányíthatnak. A NASCAR és a Twitter közti együttműködés a jövőben is valószínűleg megmarad, a legnépszerűbb amerikai autóverseny-sorozat egyfajta referenciaügyféllé lép elő. Innentől kezdve már csak a többi hirdetőn múlik, hogy beugranak-e ebbe a lehetőségbe és élnek-e vele. Nyilván elegendő lenne pár tucat nagyobb húzónév, ami felbátorítaná a többi kisebb szereplőt is.

#zavarodottság

A komplex, platformokon átívelő kampányok szervezése és kezelése ugyan sokkal bonyolultabb, mint egy egyszerű display kampány lebonyolítása, de a hirdetőkön egyre nagyobb a nyomás, hogy minden olyan felületen ott legyenek, ahol a felhasználóik, fogyasztóik, ügyfeleik számítanak rájuk, beszélnek róluk és a figyelmüket el lehet kapni. Felhasználói szempontból az új, hashtag-alapú hirdetés kifejezetten kellemetlen, mert az egyébként is zajos, sűrű és túldarabolt közösségi térben lesz még egy formátum, amit ismerni kell, ahol érdemes ott lenni és ahol az egyébként is kevés figyelemért marakodnak a reklámozó cégek és márkák.

A Twitter hashtag-oldalak közvetlen konkurenciát jelentenek a Facebook céges oldalaknak, ugyanazt a célt szolgálják és viszonylag hasonló eszköztárat jelentenek. Ez talán a legnagyobb erényük is, hiszen nem nehéz a hirdetőnek elmagyarázni, hogy mi ez, de egyben ez a legnagyobb veszély is: minek még egy ugyanolyan felület?

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról