Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Ingyen Jabbert ad a Cisco

Gálffy Csaba, 2012. május 17. 15:19
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Megerősítette a Jabber kliens stratégiai jelentőségét üzleti modelljében a Cisco, a jövőben a Jabber for Everyone program keretében mindenki ingyen veheti igénybe a szolgáltatást, aki rendelkezik Cisco telefonközponttal.

Bemutatkozott a Cisco Jabber windowsos és iPadre készült változata is, ezzel teljessé vált a támogatott rendszerek listája. A gyártó egyúttal bejelentette a Jabber for Everyone programot is, amelynek keretében a már Cisco-felhasználó szervezetek minden alkalmazott számára alapszintű hozzáférést nyújthatnak a közös kommunikációs platformhoz, további licencek vásárlása nélkül.

Windows és iPad

A Jabber for Windows egységes kliens, vagyis alapszinten elérhető a céges csevegőrendszer és a jelenlét/állapot, a megfelelő licencek esetén pedig a többi kommunikációs csatorna is megnyílik a felhasználó előtt, a hangszolgáltatások, illetve a nagyfelbontású videó is, egész a TelePresence-ig bezárólag. A kliens képes megosztani az asztal képét, webkonferenciát létrehozni, valamint kínál hangposta funkciókat is. A Jabber beépül az Office-alkalmazásokba is, támogatja az irodai programcsomag 2003, 2007 és 2010-es kiadását is - az integrációnak köszönhetően például Outlookban elérhető az ismerőseink állapota, de saját állapotunkat és képes naptárunk alapján módosítani, találkozó alatt például "in meeting" jelenik meg.

Az iPaden is hasonló szolgáltatáskínálatot vonultat fel a Jabber, bár a rendszerszintű integrációról természetesen az Apple zárt rendszerében le kell mondani. Az IM mellett van hang- és videokommunikáció, konferenciahívások és hangposta is. A tabletes kliens interfésze saját tapasztalatunk szerint kifejezetten jól sikerült, megfelel a ma elfogadottnak számító tervezési elveknek, nincsenek felesleges interfészelemek, nagyon letisztult a felület.

Egyesített kommunikáció

A Cisco 2008-ban vásárolta fel a Jabbert és azóta is folyamatosan fejleszti a kommunikációs platformot. A termék pozicionálása is változott az idők folyamán, ma már a Cisco szolgáltatáskínálat részévé vált az azonnali üzenetküldő rendszer, tavalyi újrabemutatásakor pedig már integrált kommunikációs kliensként mutatkozott be. A kliens legfontosabb újdonsága már akkor a Cisco-féle szolgáltatásokkal való teljes integráció volt, illetve az, hogy széleskörű mobil támogatást is nyújtott, Androidtól, iOS-ig, BlackBerrytől Symbianig. Tavaly azonban az asztali operációs rendszerek közül csak az OS X-re készült el a kliensalkalmazás, a Windows támogatására egészen idáig várni kellett.

A Jabber mobilalkalmazásként jó példája annak is, hogy hogyan lehet a vállalati szintű biztonságot a rendszer helyett az alkalmazásban megvalósítani. A Cisco álláspontja szerint sokszor felelőtlenség és felesleges a teljes mobileszközt biztonságos VPN-kapcsolattal a céges hálózatra engedni, ezért az ilyen kapcsolatot a Jabber kliens csak saját használatára építi fel, az eszköz többi alkalmazása  nem fér hozzá a céges kapcsolathoz. A megközelítés jól mutatja, hogy a mobileszközök biztonságos használata nem lehetetlen, csupán a védelmet (és menedzsmentet) le kell szállítani az alkalmazás szintjére.

Piaci realitások

A Jabber of Everyone valóban ingyenes. A szolgáltatás eléréséhez "csak" a Cisco Unified Communication Manager (korábbi nevén CallManager) központi rendszerre van szükség, ezt követően minden alkalmazott számára telepíthető a Jabber - még azok számára is, akiknek semmilyen más Cisco-termék nincs licencelve. A Cisco álláspontja szerint ezzel létrejön a teljes vállalatra kiterjedő, alapszintű kommunikációs rendszer, amelyben minden alkalmazott elérhető. Az ingyenes szoftver mögött a Cisco szerint egyszerű üzleti megfontolás áll: az azonnali üzenetküldés és a jelenlét/státusz a kollaboráció kiinduló állomása, korántsem a végső megoldás. A licencek megvásárlásával az alkalmazás egyre nagyobb tudásra tesz szert és egységes kommunikációs klienssé válik a Cisco-szolgáltatások eléréséhez.

A Jabberrel a Cisco nagyon sűrű piacra lépett be. Az első hasonló szolgáltatást még 1998-ban indította az IBM Lotus Sametime néven, a Microsoft pedig 2001 óta kínál IM-megoldásokat vállalati ügyfeleknek. Ma már a Jive, a Google, a Salesforce.com vagy a Skype is nagy szereplőknek számítanak a piacon. Ráadásul a mobil kliens sem újdonság, már 2008-ban az amerikai vállalatok 65 százaléka használt mobil IM-klienseket az In-Stat felmérése szerint. Többek között ennek köszönhető, hogy a Cisco megtartotta az eredetei Jabber egyik legfontosabb tulajdonságát, az XMPP-alapú csevegőhálózatokkal való együttműködést, így a kliens képes üzenetet cserélni az IBM Sametime, Microsoft Lync, Office Communications Server és Google Talk rendszereivel is.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.