Szerző: Koi Tamás

2012. április 19. 13:50

3D-ben tovább erősít az LG

Itthon is bemutatta új, 2012-es 3D-s okostévé termékvonalát az LG Electronics. A cég új tévéi több olyan újdonságot is kínálnak, melyek vagy megkönnyítik a készülékek kezelését, vagy a 3D-s képi élmény javítását szolgálják.

Több részletében is megújul az LG idei 3D-s okostévé termékcsaládja, melynek bemutatójára ma került sok a koreai vállalat budapesti kirendeltségén. Az új, elsőként az idei CES-en bemutatott termékpaletta a 3D-s képi élmény további javítására, valamint az okostévés funkciók kényelmesebbé, használhatóbbá tételére fókuszál. Az újdonságok emellett lakásdíszként is kitűnően beválhatnak - a minimalista formatervezési irányvonalat az LG Cinema Screennek nevezi.

Stabil második

Az LG Electronics Magyar Kft. regionális szórakoztatóelektronikai marketingmenedzsere, Szili Krisztián a mai sajtóbemutatón elmondta, az LG stabilan a piac második legnagyobb szereplőjének számít Magyarországon, bár pontos részesedést nem közölt. Szili elmondta, az LG értékben tavaly a piac nagyjából negyedét tette ki, ezt a célt idén is tartani kívánja.

A magyarországi televíziós piacot egyébként szinte teljes egészében a két koreai multi, a piacelső Samsung és az LG uralja, különösen a 3D-s televíziók esetében. Piackutatások szerint tavaly az eladott 3D-s tévék közel 80 százalékát ez a két cég gyártotta, a 3D-s tévéknél az LG piaci részaránya a nyári hónapokban nagyjából 30-40 százalékos volt. Szili a HWSW kérdésére elmondta, az LG által tavaly eladott televíziók nagyjából egynegyede volt okostévé - a cég televíziós termékkínálata ma már 60 százalékban 3D-s okostévéből áll.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A 3D-s tévékészülékek kapcsán többekben felmerülő kritika, hogy a tartalomellátottság egyelőre rendkívül szegényes, erre az LG a 3D World nevű tartalomszolgáltatói felülettel igyekszik válaszolni, mely egy az okostévék menüjébe épített új on-demand alkalmazás. Ezen keresztül ma nagyjából 80 órányi 3D-s tartalom érhető el. A 3D-s tévék használhatóságán sokat javít, hogy az LG a 2D-s tartalmak konverziós algoritmusán jelentős mértékben javított, illetve az idei termékkínálat egyes példányainál megjelenik a 3D-s mélységvezérlési opció, mellyel a felhasználók saját igényeik szerint állíthatják be a 3D-s képek "mélységét".

Jó év lesz az idei a tévégyártóknak

Az LG, illetve az összes, 3D-s tévét forgalmazó cég számára jelentős fordulatot hozhat az idei év közepe, várható ugyanis, hogy az idei nyári olimpiai játékokat részben már 3D-ben közvetítik, nem csak külföldön, hanem Magyarországon is. A televíziógyártók számára az idei esztendő amúgy is jelentős forgalmat generálhat, hiszen az olimpia mellett a labdarúgó Európa-bajnokság is olyan eseményeknek számítanak, melyek miatt több háztartás fontolja meg a televíziókészülék cseréjét.

Az új termékkínálat csúcsát az LG-nél az LM960V típusú készülék képviseli, ehhez a modellhez jár a gyártó megújult mozgásérzékelős távvezérlője, emellett a típus hanggal is vezérelhető (ez a funkció csak a nyártól lesz elérhető Magyarországon). A tévé hazánkban 47 és 55 hüvelykes változatban érhető el. Szintén piacra kerül a valamivel szerényebb tudású LM860V széria, 42, 47 és 55 hüvelykes méretben. Az olcsóbb Cinema 3D kijelzőkből a 700-as és 600-as szériákban összesen 14 különböző típus található.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról