Szerző: Dojcsák Dániel

2012. február 17. 12:40

Hitelessé válnak a celebek Facebookon

A Facebook is követi a Twitter és a Google+ példáját és bevezeti az ellenőrzött profil intézményét, ahol a felhasználó valós igazolvánnyal kell bizonyítsa kilétét. Egyelőre csak a celebritások élhetnek ezzel a lehetőséggel, de várhatóan a következő lépés a széles körű bevezetés lesz.

A legnagyobb közösségi hálózat végre bevezeti az ellenőrzött fiók funkciót személyek számára is. A szigorúbb ellenőrzésen eddig csak a márkázott Facebook-oldalak üzemeltetőinek kellett átesni abban az esetben, ha a lájkolók száma átlépte a 10 ezret. Mostantól viszont lehetőség lesz a híres embereknek is élni az ellenőrzés lehetőségével, persze ez nem kötelező.

A Facebook esetében a regisztrációt a saját valós névvel kell megtenni, de ennek ellenére a megjelenített név különbözhet. Mindössze annyi történik, hogy a valódi név a profil “about” rovatában megjelenik, ahogy eddig is. Lady Gaga esetében például eredetileg így mutatna: “Stefani Germanotta (Lady Gaga)”, vagy egyszerűen Lady Gaga és az "about" résznél a Stefani Germanotta.

Láthatatlan hitelesség

A többi szolgáltatóval ellentétben a Facebook nem használ majd semmilyen megkülönböztetést, plecsnit, jelzést arra vonatkozóan, hogy mely fiókok ellenőrzöttek és melyek nem. Ehelyett csak annyit tesz, hogy az ellenőrzött fiókok jelennek meg első helyen a keresésekben és ajánlásokban, prioritást élveznek minden más azonos vagy hasonló névvel szemben.

Első körben a Facebook nem hoz létre űrlapot a státusz kérvényezésére, hanem saját hatáskörben, valószínűleg algoritmusok általi szűrés alapján értesíti ki azokat a hírességeket, akiknek felkínálja a funkciót. A celebek a Facebook felületén kapnak majd jelzést, hasonlóképp ahhoz, mint amikor egyéb új funkciók kerülnek be a rendszerbe.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Ezután az eredeti, fényképes személyi igazolványuk másolatát kell eljuttatniuk a Facebookhoz. Az azonosítás után elvileg a dokumentum másolatát a Facebook törli, csak ahhoz kell, hogy meggyőződhessenek a profil valódi tulajdonosának személyazonosságáról. Ezután meg lehet adni a művésznevet is, amit a Facebooknak szintén el kell fogadni egy ellenőrzési rutint követően.

Ez a lépés szükségszerű a csalások és visszaélések elkerülése érdekében, de a közösségi hálózatot üzemeltető cég jócskán elkésett vele. Ráadásul az, hogy a hitelességet nem jelzi semmilyen vizuális elem, tovább gyengíti a helyzetet. A Twitter, de még a magyarországi Yamm.hu esetében is működik hasonló eljárás már régóta és ott meg is győződhetünk róla, hogy a fiók tulajdonosa biztosan az-e, akinek mondja magát.

A későbbiekben várhatóan a rendszert a Facebook kiterjeszti majd az átlagos felhasználókra is, aminek egy közvetett eredménye az lehet, hogy a Facebook egyfajta igazolványként is elfogadható lesz majd a weben, melyet lehet akár egyszerű életkor vagy állampolgárság azonosításra is használni. Egy felnőtt tartalmakat nyújtó weboldal egy egyszerű Facebook API-lekéréssel meggyőződhet róla, hogy a látogató legálisan próbál belépni.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról