Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Belépne a hardverpiacra a Google

Dojcsák Dániel, 2012. február 13. 09:27
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Google hardvert fejleszt, mégpedig a nappalikba. Egy olyan házi szórakoztató eszközön dolgoznak a fejlesztők, amivel a Google és szolgáltatásai erősen becsatornázódnának a konzumer elektronikai piacra is.

Az eszköz egyelőre prototípusként létezik csupán, viszont az információk szerint Google márkanéven jelenik majd meg, s ez lesz a cég eddigi legkomolyabb befektetése a hardverpiacba. Az eredeti cél  az volt, hogy egy zenei streaminget támogató megoldás jöjjön létre, de időközben az ötlet fejlődött, ma már egy sokkal univerzálisabb, komplexebb tervről van szó.

A Google egy saját internetet szeretne látni, a hálózat fejlődésével, azzal, hogy kiléptünk a PC-monitor dimenziójából, illetve azzal, hogy a nagy, párhuzamos ökoszisztémák idejét éljük, egyre inkább valószínű, hogy az eredetileg webes cégnek is le kell nyúlni a mélyebb rétegekbe. A szolgáltatások alá hardvereket is lehet tenni, ezzel erősítve a saját platform és ökoszisztéma vertikális mélységét.

Ki nyer ma?

Ahogyan a tavalyi Smartmobil konferencián elhangzó HWSW-előadásban is kifejtettük, a nagy technológiai cégek egyre inkább arra törekszenek, hogy a teljes vertikumot lefedjék, ezzel megőrizve az általuk ellenőrzött platform individuális dominanciáját. Érdekes helyzet, hogy a Google a szolgáltatásban, hirdetésben és cloudban erős, az Apple dizájnban és termékben, az Amazon tartalomban, a Samsung pedig hardverben. Mindenkinek nem sikerülhet a teljes vertikum lefedése, de az Apple üzleti eredményei jól mutatják, hogy érdemes megpróbálni.

A Google jelenleg továbbra is az online, azon belül is a keresőhirdetésekből szerzi a bevételeit. A PC-képernyő jelentéktelenebbé válásával viszont teljesen új piacok alakulnak ki, ahol már a nulladik percben erős szereplők indulnak el, s a Google nem engedheti meg magának, hogy ezeken a piacokon marginális szereplő legyen. Egy új eszköztípus megjelentetésével kísérletet tehet arra, hogy kézben tartsa a dizájnt, termelést, eladásokat, ezzel biztosítva a szolgáltatási platform sikerét is.

Minden készen áll hamarosan

Ha a hatóságok is beleegyeznek, hamarosan lezárulhat a Motorola Mobility akvizíciója, és kiderülhet, mihez kezd a Motorola gyártói, logisztikai, beszállítói tapasztalataival a webes cég. A Motorola a mobilokon kívül otthoni elektronikai gyártásban is tapasztalt, s ezzel a Google közvetlen konkurensévé válik azoknak a cégeknek, akik jelenleg az Android operációs rendszert használják eszközeiken. A múlt héten a vállalat benyújtotta az amerikai Szövetségi Távközlési Bizottságnak (FCC) egy szórakoztatóipari eszköz terveit az engedélyeztetési folyamat elkezdésére.

Az eszköz rendelkezik Bluetooth és Wi-Fi kapcsolattal és más otthoni elektronikai eszközökhöz lesz képes kapcsolódni. A megjelenés leghamarabb idén ősszel lehetséges, a tesztelést nyáron végzik majd Google-alkalmazottak, így a tudatos szivárogtatáson felül további információkra nem nagyon lehet számítani.

Kétélű kard

Az elemzők véleménye megoszlik arról, hogy a Google helyesen dönt-e azzal, hogy belép az egyébként gyilkos és általában kis eredményhányaddal kecsegtető hardverpiacra. Az Apple esetében egy nagyon hűséges, fanatikus vásárlói tábor van és működik a nagyon nagy profit margin. Az Amazon viszont veszít az eszközein, de a tartalom eladásokon bőven behozza ezt a veszteséget. Ugyanígy a Microsoft is veszít az X-Box konzolokon, de a játékeladások bőven fedezik a teljes rendszert. A Google stratégiai döntési helyzetben van, maga döntheti el, hogy melyik útra lép, esetleg megelégszik annyival, hogy a Nexus logikát követve csak utat mutat a többi gyártónak.

A feladat mindenesetre az, hogy a Google befolyását át kell menteni a PC-ről a mobilra, a tévére és minden más egyéb eszközre, amit a hálózatra kötünk a jövőben. Többek közt ide értjük néhány éven belül az autókat is. Az okostelefon üzletben jók az eredmények, de a tablet és tévé piacon nem sikerült egyelőre maradandót alkotni. Az Amazon viszont már sikeresen bizonyította, hogy a hardverpiacra belépve fel lehet borítani az egyensúlyt. A tablet piacra való belépése után néhány hét alatt a második számú szereplővé lépett elő a semmiből.

A Google végső célja viszont továbbra is bizonyára az, hogy az internetező (és ez alatt már nem a PC előtt ülő embert értjük) személyeket minél alaposabban láncolja magához. Az irányok néhány héten belül kiderülhetnek, a kész terméket pedig még ősz előtt remélhetőleg megismerhetjük.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.