Szerző: Dojcsák Dániel

2011. szeptember 20. 16:36:00

Egymillió alkalmazás van iOS-re és Androidra

Az Appsfire AppGenome projektjének statisztikái szerint a mobil iparág egy fontos mérföldkövet lépett át, az Androidra és iOS-re legyártott alkalmazások száma elérte az egymilliót.

Ugyan az Apple okostelefonos platformja és piactere jóval korábban indult, az androidos fejlesztőket pedig kedvét valószínűleg elvette, hogy kezdetben csak ingyenes alkalmazásokat lehetett felvinni a piactérre, illetve hosszú ideig a legtöbb országban csak ezek voltak hozzáférhetőek, most mégis fej-fej mellett halad az iOS és az Android. Az Appsfire számai szerint egymillió program 52 százaléka iOS-re készült el, 48 százaléka pedig Androidra.

A két nagy adja a lendületet, a többiek a horizont alatt

Fontos megjegyezni, hogy a milliós szám nem az éppen aktuálisan elérhető programok számát takarja, hanem az összes eddig feltöltött alkalmazásét. Jelenleg az Appsfire kalkulációi szerint a két platformon körülbelül 800 ezer aktív, letölthető program van, a többit a fejlesztők törölték, visszavonták, más programokkal összevonták vagy egyszerűen éppen passzív, nem letölthető státusban vannak. Az Apple App Store elérhető kínálata jelenleg 425 ezer darabból áll, míg az Android Marketé körülbelül 300 ezerből. Furcsa kihagyni az összes többi platformot, de azok legalább egy nagyságrenddel vannak lemaradva, a követők közül még a két legjobban teljesítő Microsoft Marketplace és a Blackberry App World is csupán 20-30 ezer körüli katalógussal rendelkezik.

Ahogyan a webes szolgáltatások piacán is könyörtelenül működik a prés, úgy a mobil szegmensben is igaz, hogy a nagyok még nagyobbak, a kisebbek pedig egyre jelentéktelenebbek lesznek. Habár a platformok maguk fejlődnek, a készülékek is egyre jobbak, a fejlesztők egyértelműen oda teszik erőforrásaikat, ahol a legnagyobb esélye van a megtérülésnek. A mobilalkalmazások piacán pedig ez az esély az iOS-en és az Androidon van meg. Ettől függetlenül egy WP7-es vagy egy Blackberry mobil is kiváló élményt nyújthat, de ott nem állja meg az Apple elhíresült szlogenje, miszerint “There is an app for that”.

A fejlesztők választása meghatározhatja egy-egy platform sikerét vagy hanyatlását is, míg az Apple App Store-nak 2008-ban elegendő volt 500 alkalmazással elindulni, ma már sokkal magasabban van a léc. A fejlesztői ökoszisztéma hihetetlen munkát végzett, alig három év alatt hozták létre a milliónyi alkalmazást, ami még akkor is komoly teljesítmény, ha ennek a felhozatalnak a jelentős része gyenge minőségű, értéktelen program, egy már meglevő szoftver szolgai másolata, vagy valamilyen marketingkampány részeként jött lére, és egy bizonyos idő után már semmire sem jó.

Machine learning és Scrum alapozó képzések indulnak! (x) A HWSW októberben induló gyakorlatorientált, 10 alkalmas, 30 órás online képzéseire most early bird kedvezménnyel lehet regisztrálni!

A közeljövőt tekintve az Appsfire szerint nem kell sokat várni arra sem, hogy elérjük az egymillió aktív alkalmazást, a változás mindössze annyi lesz, hogy akkor már az Android piactere lesz előnyben a darabszámot tekintve. A fejlesztők lendülete töretlen, az óriás választék nem vette kedvét a cégeknek, hogy újabb mobilos termékeket próbáljanak eladni a piactereken.

Már nyereséges a rétegigény is

Sőt, az okostelefon-penetráció növekedésével együtt megjelentek eddig értelmezhetetlen rétegigények, illetve az amerikai piac mellett egyre több országban jelent vállalható megtérülést egy helyi tartalom vagy szolgáltatás. Így Magyarországon is a következő évben érdemes megvizsgálni bizonyos területeket, amiket a globális szereplők nem tudnak vagy nem kívánnak lefedni és lokális megoldásokat nyújtani erre, hiszen az 1 millió feletti éves okostelefon-eladások mellett egyértelműen kinyílik egy ilyen kicsi piacban is a lehetőség.

a címlapról