Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

Nem elég hitelesek a webes cégek a mobilfizetésnél

Dojcsák Dániel, 2011. augusztus 12. 15:11
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A mobil fizetés az NFC előretörése óta kulcsfogalommá vált, s szakmai kontextusban mindenki a Google-t, Apple-t, Facebookot emlegeti, de a valóság az, hogy az átlagembereknek jóval kevesebb bizalma van ezen cégek iránt, mint a klasszikusan pénzzel foglalkozó vállalatok iránt.

hirdetés

Ha mobil és online fizetés, akkor elsőként a Google Wallet, a Facebook Credit, vagy éppen az Apple még csak pletyka szinten létező megoldása ugorhat be 2011-ben. Az Egyesült Államokban az Ogilvy & Mather által készített kutatás szerint viszont az emberek egészen másképp látják ezt és platformtól függetlenül inkább szavaznának a VISA-ra, AMEX-re vagy a Mastercardra.

Nem bíznak az emberek a webes cégekben

Az Ogilvy & Mather mobil vásárlást kiveséző kutatásában egy reprezentatívnak tekinthető 500 fős minta válaszaiból kiderült, hogy az internetező és interneten fizető felhasználók leginkább a kártyatársaságokban bíznak. A felmérésen belül a kérdés, aminek válaszai meglepetést okoztak, egyszerűen annyi volt “Kiben bízna meg, amikor mobilon keresztül fizet?” A meglepetés pedig az volt, hogy az Apple, Google, eBay és a Facebook éppen csak a lista végére fért fel jelentős lemaradással.

Ez azt jelenti, hogy hiába az említett cégek végzik az innovációt a mobilos fizetésben, az inkumbens szolgáltatóknak jelentős előnye van, ami miatt még azt is megengedhetik maguknak, hogy kissé késleltessék az új termékbevezetéseket. Elegendő akkor beszállni a területbe, amikor az már széles rétegeket ér el, s alacsonyabb lesz az egy felhasználóra jutó beruházási költség.

Annak ellenére, hogy a Facebook globálisan 750 millió felhasználóval rendelkezik, 152 millió pedig ebből az Egyesült Államok lakója, az amerikaiak nem szavaztak bizalmat a közösségi oldalnak, ha igazi pénzről van szó. Talán éppen a túlzottan központosult információrengeteg az oka a dolognak, az emberek nem szívesen osztják meg a pénzügyi tranzakciójukat egy olyan céggel, ami egyébként is túl sokat tud róluk.

A több évtizedes hagyomány erős érv

A válaszadók közel 40 százaléka a VISA-t jelölte meg megbízható partnerként, de a Mastercard és az American Express sem sokkal maradt le, a a megkérdezettek közel 36 százaléka említette ezeket a cégeket. Az új kihívóknak talán az adhat némi reményt, hogy míg az aukciós kereskedelemmel foglalkozó eBay rosszul szerepelt és csak a válaszadók 15,5 százalékát győzte meg, addig az eBay által tulajdonolt online fizetési szolgáltató a PayPal a három nagy kártyatársaság után a negyedik helyezett 34 százalékkal. A válaszadókon belül természetszerűleg az Apple felhasználók, iPhone tulajok között jóval magasabb volt az Apple-t pénzügyi szolgáltatóként való támogatók aránya, de még ott sem érte el a három kártyás cég szintjét a vállalat.

Ugyan a kártyatársaságok is végeznek fejlesztéseket és készítik elő a paradigmaváltást, de minden esetben a technológiai partnerek fektetnek több energiát a brandépítésbe. A legjobb példa a Google Wallet, amit a Google büszkén tűzött címerére és a felhasználók nem is azonosítják más céggel, pedig a tranzakciókat a MasterCard, a háttérrendszert és az elfogadóhelyeket pedig a CitiBank támogatja egy együttműködés keretében.

Címerállat

A Visa szintén komoly összegeket invesztált saját fejlesztésekbe, illetve startupokat is vásárolt fel, például a Square-t vagy a Fundamót, a dél-afrikai személyközi mobiltranzakciós megoldást fejlesztő céget, amiért a Visa 110 millió dollárt fizetett ki. Továbbá a Visa csatlakozott az Isis projekthez is, ami az amerikai Verizon, AT&T, T-Mobile közös vállalkozása a mobilfizetés fejlesztésére. Az Amex szintén elindította saját mobilfizetési termékét, sőt, partnerségre lépett a Foursquare-rel és a Facebookra is.

A felhasználói visszajelzések alapján viszont akár hálás is lehetne, ha a technológiai és webes cégek újragondolnák a kommunikációs stratégiájukat és visszarántanák a pénzügyi partnereiket az előtérbe. A kutatás eredményei abszolút azt az üzenetet hordozzák, hogy amennyiben bármely tech cég képes partnerségre lépni a három kártyatársaság bármelyikével vagy egy nagy bankkal, akkor használja annak márkanevét a saját szolgáltatásának felfuttatására.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.