:

Szerző: Dojcsák Dániel

2011. július 15. 16:40

Amerikában is elérhető a Spotify

Július 14-től az Egyesült Államokban is elérhető a skandináv gyökerű zenestreamelő szolgáltatás, a Spotify. A cég ezzel jelentős lépést tett abba az irányba, hogy ismertségét - és elismertségét - világszinten tovább növelje.

Két évnyi hosszú várakozás, ígérgetés és halogatás után végül a Spotify sikeresen belépett az amerikai piacra. Tegnap óta az Egyesült Államok területén élők is élvezhetik a jó minőségű OGG Vorbis streamet és 13 millió számos katalógust, valamint mobil és asztali klienst is kínáló szolgáltatást.

Ráadásul, ami az USA-ban tényleg kuriózum, a teljes értékű on-demand zenelejátszó havonta 20 órányi zenehallgatást ingyen kínál a felhasználóknak, némi reklámért cserébe, és csak az ennél nagyobb mennyiségben muzsikát hallgatóknak kell fizetni a szolgáltatásért. Érdekes, hogy Európában ez a szám már vissza lett vágva 20-ról 10 órára, és minden bizonnyal hosszútávon az amerikai verzióval is megtörténik, de a piaci bevezetés szakaszában nyugodtan lehet gáláns a szolgáltató. Főleg úgy, hogy egy éven belül azt szeretnék, ha 100 millió emberhez jutnának el a 309 millió lakosú USA-ban.

Van ingyenes zene, de a fizetős ügyfelekre kell figyelni

Ezen belül pedig leginkább a fizetős felhasználók gyűjtése a legfőbb cél, akik választhatnak a mobilon és asztali környezetben és offline is használható 10 dolláros vagy a csak asztali, illetve webes klienst használó 5 dolláros verzió közül. Európában eddig több mint 1,6 millió fizetős felhasználót sikerült gyűjteni, ami önmagában is igen szép szám, de emellett a rengeteg ingyenes hallgatóból is származik a reklámok révén bevétel, illetve az MP3 eladásból is származik jövedelme a cégnek.

Az USA-ban ez még kritikusabb, mint Európában, ugyanis az öreg kontinens nyugati felén, ahol elérhető a Spotify sokkal barátibb szerzői jogdíjak vannak megállapítva az online zenei szolgáltatásokra, mint a tengerentúlon. Magyarországon is igen magasak ezek a díjak, amiket az Artisjus gyűjt be, nem véletlen, hogy messze elkerülnek minket a nemzetközi zeneboltok, zenei- és filmes streaming szolgáltatók. Amerika viszont egy sokkal erősebb piac, ahol a nagyobb költségek ellenére, illetve az ingyenes számok kínálásából fakadó veszteségek mellett is megéri jelen lenni.

Tömeget akar elérni

A Spotify az amerikai bevezetés után a Facebookkal lép szövetségre, pontosan még nem lehet látni, hogy mit hoznak ki a házasságból, de az biztos, hogy a regisztráció és az első zene elindítása mindössze néhány kattintásra kerül egy facebookos megosztásból elindulva. Ez pedig igen meggyorsíthatja a terjedést, valóban elérhetővé válhat akár 100 millió ember, s ha ügyesen manőverezik a Spotify a Pandora, iTunes, Amazon, Google Music, Grooveshark és egyéb konkurensek között, akkor pillanatokon belül a piacvezetők közt találhatja magát. Erre minden esélye megvan, ugyanis kényelemben, funkcionalitásban, kompatibilitásban és zenei kínálatban és minőségben is bőven élen jár.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét!

A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Nyerd meg az 5 darab, 1000 eurós Craft konferenciajegy egyikét! A kétnapos, nemzetközi fejlesztői konferencia apropójából a HWSW kraftie nyereményjátékot indít.

Az indulás viszont ugyanolyan óvatos, mint Európában volt anno. Eleinte csak meghívóval lehet csatlakozni, ezáltal a szolgáltató könnyen képes limitálni az új belépők számát és elkerülni az egyidejű terhelést. Később nyilván kinyílik teljesen a kapu és bárki beléphet egyszerűen. Arról egyelőre nem esett szó, hogy a katalógusban lesznek-e különbségek, lesznek e olyan tartalmak, amik csak az USA-ban érhetők el. Egyelőre csak annyi különbség látszik, mint szinte mindenben, hogy amennyi euróba kerül nálunk a szolgáltatás, ott annyi dollárba.

Magyarországon továbbra is csak trükkekl lehet bejutni, ugyanis ha már van egy bármilyen Spotify fiókunk, akkor a fizetőset szabadon használhatjuk, regisztrálni viszont csak meghívóval, vagy valamely támogatott nyugat- vagy észak-európai országból származó IP-címmel lehet.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 18:06

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.