Perre mentek a franciák a Google ellen
Bírósági keresetet nyújtott be a Google ellen az 1plusV francia keresőcég a párizsi bíróságon. A perben a franciák mintegy 295 millió eurós kártérítést követelnek a Google versenyellenes magatartása nyomán.
Az 1plusV állítása szerint a Google törvénytelen és versenyellenes magatartása következtében súlyos károk érték, ezért 295 millió euró kártérítést követel. Ez a harmadik jogi támadás, amelyet az 1plusV indított a Google ellen, miután 2010 februárjában (a Microsofttal közösen) és 2011 februárjában panaszt nyújtottak be az Európai Bizottsághoz. Utóbbi akciók a Google elleni európai vizsgálat beindítását eredményezték - ezekből azonban még győzelem esetén sem származik anyagi haszna a francia cégnek.
Logikus lépés tehát, hogy a francia bíróságon most kártérítési igényt is benyújtott - jelentette ki a cég alapítója, Bruno Guillard. Guillard beszámolója szerint az 1plusV problémái 2007-ben kezdődtek, akkor naponta több mint egymillió látogatóval rendelkezett az általa üzemeltetett E-Justice oldal, azonban ez egy hónap leforgása alatt mintegy ötödére esett. A franciák szerint a visszaesés hátterében az állt, hogy a Google gyakorlatilag levette az oldalt a keresési találatok közül. A panaszos szerint 2010-ig a cég által üzemeltetett másik 30 oldal is feketelistára került a Google-nél, amivel a felhasználók jelentős része is távozott.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az oldalak egyébként nem rendelkeztek egyedi tartalommal, csupán tematikus keresőként funkcionáltak - az E-Justice nyilván jogi anyagokat indexelt. A cég saját számításai szerint az elindított 30 keresőoldalon közvetlenül kieső hirdetési bevételek összesen elérik a 74 millió euróst. A követelés többi része a tervezett, ám később lefújt több mint száz egyéb keresőoldal potenciális bevételéből tevődik össze - amelyeket a cég szerint a Google törvénytelen magatartása meghiúsított.
Az 1plusV állítása szerint a Google a keresési találatok között agresszíven pozicionálja a saját termékeit a piaci vetélytársak rovására, ez pedig a hatalmas keresési részesedéssel karöltve azt jelenti, hogy az internetes forgalom elsöprő többségét képes elterelni a potenciális riválisok felől. Európában a Google 90 százalék fölötti részesedéssel rendelkezik, nem csoda, hogy a szabályozó intézmények (és különösen az angolszász cégekre féltékeny franciák) keresik, hogy hogyan tudnák letörni a Google hatalmas fölényét.