Szerző: Koi Tamás

2011. április 26. 14:18

Az év elejére kifulladt a Vodafone

Az ünnepi szezont követően elvesztette lendületét a mobilnet-versenyben a Vodafone Magyarország - a cég az első negyedévben alig szerzett új ügyfelet, pedig már úgy tűnt, végleg maga alá gyűri a legfontosabb riválist, a Telenor Magyarországot.

Nem tudta olyan lendületesen kezdeni az évet a Vodafone Magyarország a mobilnet-szolgáltatások értékesítése terén, mint ahogy a tavalyit zárta. A cég január elejétől március végéig mindössze 12,2 ezer új aktív ügyfelet tudott magának megnyerni - ennél mindkét rivális nagyobb mértékben bővítette ügyfélkörét. Az operátor számára azért különösen fájó a lassuló növekedés, mert az utóbbi hónapokban a kommunikációját elsősorban a mobilnet-szolgáltatások köré építette fel.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) önkéntes adatszolgáltatáson alapuló statisztikái szerint a Vodafone március végén csaknem 291 ezer aktív mobilnetes előfizetővel rendelkezett - ezek azok az ügyfelek, akik a megelőző három hónapban ténylegesen is forgalmat bonyolítottak a SIM-kártyájukkal. Az aktív előfizetői tábor méretét tekintve a Vodafone ezzel továbbra is a második számú piaci szereplő a Telenor előtt, márciusban azonban a norvég tulajdonú szolgáltató valamelyest ledolgozott hátrányából.

HWSW-grafika. Forrás: NMHH

A Telenornak az NMHH statisztikái szerint március végén 258,9 ezer aktív mobilnet-felhasználója volt, 16 ezerrel több mint egy hónappal korábban, mindeközben a Vodafone alig 7500 új előfizetőt győzött meg. Az idei első negyedévben a Telenor összességében nagyjából tízezer új előfizetővel szerzett többet mint a Vodafone, ezzel a két cég közti verseny ismét kiélezetté vált. Ahogy az a fenti grafikonból is látszik, a Vodafone tavaly nyáron érte be a Telenort az aktív előfizetői számot tekintve, és akkor még úgy tűnt, hogy a piros szolgáltató lehagyja riválisát.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Ezt a célt szolgálta az is, hogy az utóbbi hónapokban a Vodafone különösen nagy hangsúlyt fektetett arra kommunikációjában, hogy megerősítse a meglévő és potenciális előfizetőkben, hogy a cégnek van a leggyorsabb, legjobb mobilnetes hálózata. Noha a vállalat ezekben a kampányokban a piacot senkitől sem zavartatva, óriási előnnyel vezető T-Mobile-hoz hasonlítja magát, nyilvánvaló, hogy a két cég nyilatkozat- és kampánypárbaja valójában a Vodafone és a Telenor közti versenyre lehet a leginkább befolyással.

A Vodafone nem csak az előfizetők számának növekedése terén teljesített a várakozásokon alul, az ügyfelek kevesebb adatot is forgalmaztak, mint egy hónappal korábban: a harmadik hónapban a T-Mobile ügyfelei az előző havi 551 ezer után 619 ezer gigabájt adatot forgalmaztak, a Telenor ügyfeleinek forgalma 392 ezer gigabájtról 440 ezer gigabájtra nőtt, míg a Vodafone ügyfelek az előző havi 341 ezer után márciusban 324 ezer gigabájt adatot töltöttek le és -fel - áll az NMHH statisztikáiban.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról