Szerző: Gálffy Csaba

2011. április 4. 09:35

Háború robbant ki a Google berkeiben

A Google február végi frissítése újrarendezte a keresőtalálatokat, komoly büntetéseket osztva ki az úgynevezett spam oldalaknak, amelyek alacsony minőségű és másoktól lopott tartalommal kerestek sokat a Google Adsense-en. A frissítés nem csak a visszaélőket, hanem a Google egyes vezetőit is felbosszantotta.

Spamnek jelölte és drámaian lesorolta a frissített rendezési algoritmus a Google Places szolgáltatását - amely történetesen meg is felelt a Google által a tartalomoldalakra kitalált definíciónak. A Places ugyanis külső forrásokból húz be tartalmat (esetünkben étterem-értékeléseket) és Google-hirdetéseket tesz melléjük - így működik az összes spamoldal, amely hirdetésekből él, a tartalmat azonban más oldalakról nyúlja.

Problémák a paradicsomban

A vállalat fejeseinek reakciója nem késett, Marissa Mayer, a Places irányításáért felelős igazgató, valamint Nikesh Arora, a bevételekért felelős igazgató is támadta Matt Cutts-ot, aki a keresőfejlesztést irányítja. Belső információk szerint Arora személyes beszélgetéseken többször kikelt a keresős csapat ellen, amiért a Google legfontosabb és legértékesebb partnereit támadják.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Arora szavaiból ugyanakkor sokat levon, hogy a TechCrunch beszámolója szerint nemrég tért haza karibi sétahajókázásából, amit Richard Rosenblatt, a Demand Media elnök-vezérigazgatója társaságában, ez utóbbi hajóján töltött. A pikáns részleteket az jelenti, hogy a Demand Media a világ legnagyobb tartalomfarmjainak tulajdonosa (például ide tartozik az értéktelen cikkecskékkel teli eHow.com is), kétmilliárd dolláros bevétele pedig gyakorlatilag kizárólag az Adsense nyomán folyik be. A történet szinte szürreális értelmet nyer annak fényében a jacht neve pedig egész egyszerűen csak The Adsense.

A Matt Cutts vezette keresős csapat felborította a kialakult erőviszonyokat amikor háborút indított a webspam ellen. A komoly keresőoptimalizálással ellátott, de számottevő egyéni tartalommal nem rendelkező oldalak szűrésére komplex algoritmusokat dolgoztak ki, amelyet két lépésben élesítettek is. A lépés hatására a legtöbb spam oldal és tartalomfarm eltűnt a keresési találatok első oldaláról, de eltűnt velük a Google Places is.

Merre előre?

Ahogy azonban a "hibára" fény derült, a Places-t manuálisan kivették a szűrés hatálya alól és visszakerülhetett a szokott helyére. A Cutts vezette webspam csoport természetesen ez ellen hangosan tiltakozott, véleményük szerint az algoritmus nem hibázott, és ezek szerint a Places valóban értéktelen tartalmat hordoz. Mayer válasza sem késlekedett, nemhivatalos válaszában melegebb éghajlatra küldte a keresős csapatot és hozzáfűzte "nem mintha az emberek elkezdenék használni a Binget" - utalva Cutts minőséget első helyre tevő érvelésére.

A vita jól jelzi, hogy Eric Schmidt távozásával kiéleződtek a különbségek a vezetésen belül és koránt sincs konszenzus arról, hogy merre kellene haladnia a vállalatnak. Kérdéses, hogy míg Schmidt jól össze tudta hozni a csapatot és egységet tudott rájuk erőltetni, ugyanez sikerülni fog-e ez az új elnök-vezérigazgatónak, Larry Page-nek. Amennyiben a kialakult belharc alapján kellene válaszolni, úgy tűnik, hogy egyelőre nem.

Április 1.

Frissítés: Sajnos ezúttal sikerült felülni egy április tréfának, olvasóinktól elnézést kérünk.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról