Szerző: Koi Tamás

2010. december 15. 12:42

Telenor: jó úton haladunk afelé, hogy kihívók legyünk

A Telenor Magyarország idén tavasszal jelentette be a névváltását, az azóta eltelt fél évben történtekről kérdeztük Anders Jensent, a vállalat svéd vezérigazgatóját.

A cégvezetőhöz e-mailben intéztük kérdéseinket november végén, amikor rossz értelemben véve "minden összejött" a Telenor háza táján: a HWSW összegzéséből kiderült, hogy a cég készülékválasztéka a konkurenciához képest szegényesebb, egy olvasói levél alapján kinyomoztuk, hogy egy internetcsomag bizonyos helyzetekben félreszámláz, illetve a hatóság statisztikáiból azt lehetett kiolvasni, hogy a Vodafone a mobilnet-piacon lehagyja a Telenort. Ha mindez nem lett volna elég, november végén rövid ideig tartó, részleges kommunikációs leállás is volt a cég hálózatában.

HWSW: Március közepén jelentette be a névváltást, mely kapcsán áprilisban a HWSW-nek bizakodóan nyilatkozott. Azóta eltelt több mint fél év, ennek távlatában hogy értékeli a Pannon névváltási folyamatát? Hogyan változott a cég megítélése saját ügyfelei körében, és általában véve a piacon?

Anders Jensen: Nagyjából egy évvel ezelőtt úgy éreztük, hogy a cég megérett a névváltásra, ideje felfrissíteni és megújítani a márkát. Az átnevezéssel egyben azt is jeleztük, hogy hosszú távra rendezkedünk be Magyarországon. A Telenor erősebb, frissebb, jobban megkülönböztethető márka lett, és jó úton haladunk afelé, hogy terveinkkel összhangban kihívóként lépjünk fel a piacon. Jelentős mértékben javítottuk teljesítményünket a márka fontos KPI mutatói (teljesítmény indikátor) szerint. A Családi Csomag és a Vezetékes-hívó szolgáltatások pedig jól demonstrálják a piac frissítésére irányuló terveinket.

HWSW: Hogy értékeli a két saját márkás szolgáltatás, a Red Bull MOBILE és a djuice szereplését?

Anders Jensen:Az Red Bull MOBILE-lal és a djuice-szal új szegmensek felé nyitottunk kaput. Ezzel saját korábbi gondolkodásmódunkat is felülvizsgáltuk, és kihívást állítottunk versenytársaink elé. Eddig jól haladunk, de mint mindig, most is törekszünk a javulásra és fejlődésre. A Red Bull MOBILE-lal és a djuice-szal továbbra is ambiciózus céljaink vannak és izgalmas terveket dolgoztunk ki a jövőre nézve.

HWSW: Ön a névváltás kapcsán többször hangoztatta, hogy a folyamat a készülék- és szolgáltatáskínálat bővítését hozza majd el, mégis többen kritizálják a Telenort a versenytársakhoz képest továbbra is szegényes készülékkínálata miatt. Mikor lehet itt érdemi változás?

Anders Jensen: Az érdemi változás már megtörtént, de ez még nem minden. Fél éve folyamatosan bővítjük okostelefon-portfóliónkat. Ma már több mint negyven készüléket lehet kapni a Telenornál. De ezzel vajon kipipálhatjuk a feladatot? Nem: nagyon határozott szándékunk továbbfejlődni ezen a téren, de készülékkínálatunk mára egyértelműen versenyképessé vált.

HWSW: A Telenor úgy tűnik, utolsóként kezdi forgalmazni az iPhone-t Magyarországon. Tudnak-e olyan ajánlatokat, előnyöket nyújtani ügyfeleiknek, amivel ezt a hátrányt kompenzálni lehet majd?

Anders Jensen: Nagyon versenyképes okostelefon-választékkal rendelkezünk, amikhez rendkívül előnyös ajánlatokat társítottunk. Igen, felkészültünk ügyfeleink kiszolgálására, és a jelenlegi kampányok fogadtatása alapján ezt ügyfeleink is így gondolják.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

HWSW: Novemberben látszólag semmi sem jött össze a Telenornak: kiderült, hogy súlyos problémák adódnak egy mobilnet-díjcsomag (Internet Praktikum) számlázásával, kiderült, hogy nem lesz a kínálatban idén iPhone, a Vodafone lassan lehagyja a mobilnet-piacon a céget, ráadásul volt egy komoly hálózati leállásuk is. Mekkora károkat tud okozni egy mobilcégnek egy ilyen eseménylánc?

Anders Jensen: A kérdés drámaibban fogalmaz az indokoltnál, de természetesen üzleti működésünk minden mozzanatát nagyon komolyan vesszük, különösen ha az az ügyfeleket is érinti, és megtesszük a megfelelő intézkedéseket, ahol szükséges.

HWSW: Úgy tudjuk, hogy novemberben elbocsátotta a kommunikációs vezérigazgató-helyettesét a cégtől. Mi áll ennek a döntésnek a hátterében, tervezi-e a Telenor kommunikációs struktúrájának az átalakítását?

Anders Jensen: Természetesen mindig törekszünk arra, hogy tisztázzuk a feladatköröket és javítsuk a hatékonyságot a szervezeten belül. Most a Vállalati kapcsolatok és a Vállalati kommunikáció területén készülünk erre, és Derek Ross az előttünk álló változások miatt döntött úgy, hogy a Telenoron kívül folytatja karrierjét, amihez ezúton is minden jót kívánok neki.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról