Szerző: Koi Tamás

2010. április 20. 11:00

A T-Home már a második legnagyobb tévészolgáltató

Egyre több magyarországi háztartás dönt úgy, hogy az analóg technológiáról valamilyen digitális tévészolgáltatásra vált. Közben a piaci erőviszonyok is lassan átrendeződnek, a T-Home erősödése megállíthatatlannak tűnik.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság februári gyorsjelentése szerint a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő hálózatában 30 ezerrel 1,178 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma, miközben nagyjából 1 millió 317 ezer háztartásban tévéztek analóg technológiával. Vagyis a digitális előfizetések aránya elérte a 47,2 százalékot a januári 46,2 százalék után, amely alapján feltételezhető, hogy a digitális tévés előfizetések még ebben a félévben többségbe kerülnek az analóghoz képest.

A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A piac növekedése februárban is az eddigi trendeknek megfelelően alakult, vagyis legnagyobb arányban (havi szinten nagyjából 4 százalékkal) a digitális kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma nőtt, így 404 ezerről 421 ezerre bővült az előfizetői bázis. A januári csökkenést követően igaz, csak csekély mértékben, de nőtt a műholdas szolgáltatást használó háztartások száma is (744 ezerről 757 ezerre).

Februárban a piaci pozíciók is átrendeződtek: A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, a januári 31,8 százalék után február végén 31,5 százalékos piaci résszel. Februárban a korábban második DIGI piaci része maradt változatlanul 22,7 százalék, míg a februárig harmadik Magyar Telekom (T-Home) 22,2 százalékról 22,8 százalékra növelte részesedését és ezzel a gyorsjelentésben - egyben a magyar piacon - a második legnagyobb szolgáltatóvá lépett elő.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról