:

Szerző: Koi Tamás

2010. április 20. 11:00

A T-Home már a második legnagyobb tévészolgáltató

Egyre több magyarországi háztartás dönt úgy, hogy az analóg technológiáról valamilyen digitális tévészolgáltatásra vált. Közben a piaci erőviszonyok is lassan átrendeződnek, a T-Home erősödése megállíthatatlannak tűnik.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság februári gyorsjelentése szerint a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő hálózatában 30 ezerrel 1,178 millióra nőtt a digitális televíziózásra előfizető háztartások száma, miközben nagyjából 1 millió 317 ezer háztartásban tévéztek analóg technológiával. Vagyis a digitális előfizetések aránya elérte a 47,2 százalékot a januári 46,2 százalék után, amely alapján feltételezhető, hogy a digitális tévés előfizetések még ebben a félévben többségbe kerülnek az analóghoz képest.

A gyorsjelentés a tizennégy legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül közel hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek.

A piac növekedése februárban is az eddigi trendeknek megfelelően alakult, vagyis legnagyobb arányban (havi szinten nagyjából 4 százalékkal) a digitális kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma nőtt, így 404 ezerről 421 ezerre bővült az előfizetői bázis. A januári csökkenést követően igaz, csak csekély mértékben, de nőtt a műholdas szolgáltatást használó háztartások száma is (744 ezerről 757 ezerre).

Februárban a piaci pozíciók is átrendeződtek: A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, a januári 31,8 százalék után február végén 31,5 százalékos piaci résszel. Februárban a korábban második DIGI piaci része maradt változatlanul 22,7 százalék, míg a februárig harmadik Magyar Telekom (T-Home) 22,2 százalékról 22,8 százalékra növelte részesedését és ezzel a gyorsjelentésben - egyben a magyar piacon - a második legnagyobb szolgáltatóvá lépett elő.

Felkértünk 3 különböző területen dolgozó csapatot, mutassák meg élőben, hogyan is használják ők az AI-t. Ezután mindenki eldöntheti, mit gondol az egészről, hol is tart az adaptációban. November 17-én érkezik a kraftie demo day, 19-én pedig az első képzés!

a címlapról

LIKE

0

Megszűnik a facebookos Like gomb, de nem úgy

2025. november 11. 13:53

Jövőre megszűnnek a Facebook Social Pluginok, azaz a Like és Comment gombok, ezzel pedig újabb legacy feature-től szabadul meg a közösségi oldal.

SCAM

1

Milliárdokat kereshetett a Meta a csalóhirdetéseken

2025. november 10. 13:40

A közösségi óriás korábbi előrejelzésében azt vetítette előre, hogy 2024-es teljes árbevételének 10 százaléka, kb. 16 milliárd dollár származhat online csalások és tiltott áruk hirdetéseiből.