Szerző: Dojcsák Dániel

2010. április 7. 14:34

A Buzz miatt perelik a Google-t

A világ legismertebb keresőszolgáltatója, a Google megállás nélkül terjeszkedik, s harap bele újabb és újabb területekbe a weben, illetve az ahhoz kapcsolódó piacokon. Az egyre izmosabb cég egyre bátrabb, s az utóbbi időben kezd céltáblává válni, arról nem is beszélve, hogy a nagy igyekezetet több hibás lépés is kíséri.

A Google idei eddig leghangosabb dobása a Google Buzz volt, amivel a Facebook és a Twitter világába próbálta benavigálni magát. A Buzz egy közösségi kommunikációs felület, ahol a felhasználók külső tartalmakat oszthatnak meg, csevegést kezdeményezhetnek. A tartalom továbbítás alapja a Twitterhez hasonló követés, ahol a felhasználók az általuk kiválasztott ismerőseik bejegyzéseit látják.

A probléma az, hogy a Google a levelezési szokások alapján automatikusan felépítette a felhasználók követőinek listáját, még az előtt, hogy az illetől belépett volna a Buzzba. Mivel a Buzz-profil nyilvános, sok emberről kiderülhetett ki, kikkel áll aktív kapcsolatban. Természetesen a Google a probléma kipattanása után szinte azonnal orvosolta a hibát, de egyesek szerint későn. Tegnapelőtt, a kaliforniai San Joséban keresetet nyújtottak be a Google ellen, ami várható fordulat volt az után, hogy múlt hónapban az amerikai Kongresszus tíz tagja nyílt levelet küldött az ügyben a szövetségi hatóságoknak. Most a bíróságon a sor, hogy felderítse, mennyire sértette meg a Google Buzz a felhasználók privát szféráját.

A Google nyilvánosan beismerte, hogy a Buzz szolgáltatása privát szférát érintő aggályokat vet fel, ezt bizonyítja az is, hogy a Google több hullámban változtatásokat hajtott végre a programban\" - áll a keresetben. A javításokkal a kritizálók ugyanakkor elégedetlenek, ugyanis szerintük a változtatások \"nem mentek elég messzire, illetve a hiba már a Buzz indításának pillanatában károkat okozott azzal, hogy személyes adatokat hozott nyilvánosságra\".

A keresetet egyébként egy Barry Feldman nevű New York-i nyújtotta be, aki leginkább azt sérelmezi, hogy a Google automatikusan aktiválta a Buzz szolgáltatást az e-mail fiókjában, s a program publikusan elérhetővé tette azon ismerőseinek adatait és a velük kapcsolatos információkat, akivel gyakran levelezik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról