Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

NVIDIA: 3D megjelenítés 3 monitoron

Bodnár Ádám, 2010. január 08. 14:15
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A CES 2010-en az NVIDIA (egyelőre) nem árult el túl sok részletet a következő generációs, Direc 11-es grafikus chipjeiről, azt azonban bejelentette, a Fermi kódnevű chipek segítségével akár három monitorra is ki lehet terjeszteni a 3D Vision technológiát. Bemutatkozott az új Tegra is.

3D három monitoron

A tavalyi CES egyik újdonsága volt az NVIDIA 3D Vision, amely egy speciális szemüveg segítségével lehetővé teszi háromdimenziós kép megjelenítését az arra alkalmas, 120 hertzes képfrissítést támogató monitorokon. A szemüveg nem egy hagyományos, különböző színekre beállított polarizáló lencsepáros, hanem aktív eszköz, mely az LCD-panelekben használthoz hasonló folyadékkristályt alkalmaz. Ennek segítésével a szemüveg felváltva takarja el az egyik szemet, majd a másikat, a kijelzőn pedig ennek az ütemnek megfelelően jelenik meg az egyik, vagy másik szemnek szánt kép, ezzel háromdimenziós hatást keltve. A technika előnye a passzív színszűrős változatokkal szemben, hogy nagyobb felbontást kapunk, és nem jelentkezik szellemkép, cserébe viszont 40 óránként tölteni kell a szemüveg akkumulátorát.

A következő generációs grafikus chipjei segítségével az NVIDIA lehetővé fogja tenni akár három képernyő használatát is 3D módban, amelyek körülölelhetik a játékost, még valószerűbb hatást keltve. A Consumer Electronics Show-n a vállalat nem monitorokkal, hanem 120 hertzes képfrissítést támogató projektorokkal demózta a 3D Vision Surround technológiát, a látogatók szerint az élmény lélegzetelállító volt.

Mivel az NVIDIA chipes grafikus kártyák nem tudnak három kijelzőt meghajtani (ellentétben az ATI EyeFinity-kompatibilis termékeivel), így 3D Vision Surroundhoz két kártya használata szükséges, SLI módban. A CES-en bemutatott demó során az egyik kártya hajtotta meg a bal oldali és középső megjelenítőt, a második pedig a jobb oldalit. Az NVIDIA DirectX 11-es, GF100-as grafikus processzorai még az első negyedévben megérkeznek, alighanem a március elején esedékes CeBIT-en debütálnak.

Új generációs Tegra

A vállalat a CES-en bejelentette a mobil eszközökbe szánt Tegra rendszerchip új változatát, amelyet Tegra 250 néven emleget. A chip a világon elsőként tartalmaz két darab 1 gigahertzes ARM Cortex A9 processzormagot, emellett egy GeForce grafikus mag is került bele, amely a 3D játékok mellett az Adobe Flash 10.1 animációkat is képes gyorsítani, a HD-videolejátszás (H.264, VC-1, MPEG-4)  mellett. A Tegra 250 képességeit az Uneral Engine 3 futtatásával demonstrálta a CES-en Tim Sweeney, az Epic Games alapítója és elnök-vezérigazgatója.

A lapkát a TSMC gyártja 40 nanométeres csíkszélességgel, ennek köszönhetően nemcsak miniatűr és olcsó, de fogyasztása is alacsony marad, pedig összesen 8 processzormagot integrál egyetlen lapkára. Az NVIDIA akár 16 óra HD-videózást vagy 140 órányi zenehallgatást ígér egy feltöltéssel egy 5 hüvelykes tableten, 2000 mAh kapacitású akkumulátor használata mellett.

Az NVIDIA hatalmas piaci sikert vár a beágyazott Tegrától az olyan mobil eszközök terén, mint a médialejátszók és az okostelefonok, de a vállalat áttörésre készül az ennél nagyobb készülékeknél is: a megcélzott piac az 5-15 hüvelykes képernyővel rendelkező eszközök szegmense, legyen szó akár smartbookokról, tabletekről vagy MID-ekről.A Consumer Electronics Show-n az NVIDIA többféle Tegra-alapú készüléket is bemutatott, köztük tableteket és egy olyan e-könyvolvasót, amelynek a kijelzője váltogat a háttérvilágításos és reflektív mód között.

A Tegra 250 gyártása már zajlik, a chipre épülő készülékek bemutatkozása az idén várható: az NVIDIA közel 50 eszköz érkezését ígéri. Az NVIDIA nem csak a mobil készülékek, hanem más területek felé is terjeszkedni kíván, ennek az erőfeszítésnek a jegyében a cég bejelentette megállapodását az Audi autógyártóval. A szerződés értelmében az Audikba 2012-től kezdve NVIDIA Tegra-alapú fedélzeti információs és szórakoztató rendszer kerül majd.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.