Szerző: Bodnár Ádám

2009. december 17. 11:45

Középvállalatokra koncentrál a Dell szolgáltatási üzletága

Megalakult a Dell Services, a számítógépgyártó új szolgáltatási divíziója, amely az ősszel felvásárolt Perot Systems tevékenységére épül. A cég nem akar a legnagyobb IT-szolgáltatókkal versenyezni a milliárd dolláros globális megbízásokért, inkább a középvállalatok megrendeléseire összpontosít.

A Dell szolgáltatásaival kimondottan a középvállalatokat célozza, amelyek számára a világ legnagyobb IT-szolgáltatói (pl. IBM, HP-EDS, Accenture) nem tudnak megfelelően kiszolgálni. A Dell Services által kínált tevékenységek között van garanciális és azon túli szerviz és támogatás, menedzselt szolgáltatások, üzleti folyamatokkal kapcsolatos szolgáltatások, informatikai és üzleti tanácsadás, alkalmazásfejlesztés, karbantartás és tesztelés. A szolgáltatásoktól évente 7,5 milliárd dolláros forgalmat vár a vállalat.

\"A [középvállalati] ügyfelek közül sokan nem akarnak az igazán nagy outsourcing-szolgáltatókkal üzletet kötni mert attól tartanak, csak elvesznének a nagy zajban\" - monda Steve Schuckenbrock, a Dell nagyvállalati részlegének vezetője. \"Az outsourcing-szolgáltatók szeretnek a hatalmas, több milliárd dolláros megállapodásokról beszélni, a Dell Services számára a megcélzott szegmenst az 50 millió dollár körüli, 3-6 éves távú szerződések jelentik.\"

A Dell szeptember végén jelentette be a szintén texasi Perot Systems 3,9 milliárd dolláros felvásárlását. Az informatikai szolgáltatásokat nyújtó vállalatnak mintegy 25 ezer alkalmazottja van, tavalyi forgalma 2,8 milliárd dollár volt. Az összeolvadás után a Perot-ból lett a Dell Services alapja, amelyhez csatlakozott a nagyvállalati részleg. Az irányítást Peter Altabefre bízta a Dell, aki a Perot elnök-vezérigazgatója volt.

 

Mi köze az EDS-hez?

A Perot története kapcsán mindenképp említésre méltó, hogy az alapító-névadó Ross Perot alapította 1962-ben az EDS-t is, a világ legnagyobb független informatikai szolgáltatóját, amely ma már a HP része. Az EDS-ben 1984-ben vásárolt többségi részesedést a General Electric, majd 1988-ban Perot fennmaradó tulajdonrészét is megvette a GE, ebből a pénzből alapította a Perot Systems-et.

Egy elemzőknek tartott konferenciabeszélgetésen Altabef elmondta, az integráció a vártnál is könnyebben zajlott, ami jelentős részben annak tudható be, hogy a Dell és Perot tevékenysége szinte tisztán illeszkedett egymáshoz, nem voltak átfedések. A Dell korábban is nyújtott informatikai  szolgáltatásokat, azonban ezek kivétel nélkül \"rendszerközeliek\", mint amilyen a technikai támogatás, míg a Perot a tanácsadásra, alkalmazásfejlesztésre, üzleti szolgáltatásokra koncentrált.

 

Az értékesítés-központú Dell megjelenése a szolgáltatási piacon lényegében elkerülhetetlen volt. A szolgáltatások nyereségtartalma magasabb mint a hardvereladásé, másfelől a hosszú távú megállapodások biztos bevételi forrást jelentenek akkor is, amikor a cégek nem költenek új hardverekre vagy szoftverekre. Erre pedig nagy szüksége van a Dellnek, a cég forgalma a válság hatására meredeken esett, mivel a vállalatok szinte teljesen leállították új vásárlásokat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról