:

Szerző: Dojcsák Dániel

2009. szeptember 23. 14:08

A Nielsen kutatja majd a Facebook-reklámok hatékonyságát

A Facebook megegyezett Nielsen kutatócéggel, aminek keretében az adatokat szolgáltat majd a hirdetőknek a reklámok hatékonyságáról a közösségi hálózaton belül.

A partnerség keretében a Facebook kérdőívek és egyéb módszerek segítségével vizsgálja majd az oldalain belül megjelenő display hirdetések hatékonyságát. Az adatok ezután átkerülnek a kutatócéghez, beleértve azokat a válaszokat is, amik olyanoktól érkeztek, akik valamiért nem látták a reklámokat, majd az eredmények összegezve, összecsomagolva a hirdetőknél landolnak.

Sheryl Sandberg, a Facebook egyik vezetője ma jelenti be egy konferencián a megoldást, melyről annyit mondott, hogy az új Nielsen kutatószolgáltatás segít majd bebizonyítani a hirdetőknek, hogy a Facebookon megjelenő reklámok hatékonyak. A Nielsen bevonása azért volt szükséges, mert a marketingszakmában a hitelesség kulcskérdés, s nem mutat jól, ha valaki saját magáról állítja, hogy jól dolgozik. Mindenképp szükség van egy külső, független elemzőre. A Nielsen neve pedig szavatolja, hogy az adatok a lehetőségekhez képest pontosak lesznek, összehasonlíthatóak, s segítik majd a tervezést. Sőt, a Nielsen online divíziójának vezérigazgatója azt is meglebbentette, hogy más szájtok esetében is várható hasonló megállapodás, de részletekkel egyelőre nem szolgált.

Masszív

A Facebook ezen lépése viszont sejtetni engedi, hogy a közösségi szolgáltató egyre biztosabb lábakon áll a hirdetési piacokon, bátran meg meri mérettetni magát, s a jövőben a jelentős szereplők közé lehet majd sorolni. Az idei árbevételét már félmilliárd dollár körülire becsülik, igaz ezzel még mindig elmarad a Google vagy a Yahoo eredményeitől, de a növekedés üteme biztató.

A display hirdetések piacán az Egyesült Államokban a Facebook 9,1 százalékos részesedéssel rendelkezett júliusban, ami szép növekedés a januári 6,8-ról indulva - derül ki a comScore számaiból. Ezzel a közösségi oldal már megelőzi a Microsoftot, a Time Warnert és az AOL-t is, egyedül a Yahoo-nak hoz több pénzt a konyhára a vizuális reklám. A közeljövőben érdekes lesz látni a régi nagy szereplők vívódását, amint a Facebook masszív növekedése, illetve a Google akaratossága ellen kell harcolniuk az eddig békés, stabil növekedést jelentő display piacon.

A folyamat dinamizmusát az is mutatja, hogy egy év alatt megtriplázódott a Facebookot választó hirdetők száma, így mostanra már több tízezer cég veszi igénybe a közösségi szolgáltatót reklámfelületként, és egyre gyakoribbak az egymillió dollárnál nagyobb kampányok is. Az új hirdetési eszközök bemutatásával és a továbbra is dinamikusan növekvő felhasználói létszámmal akár az is előfordulhat, hogy az idei 70 százalékos bevételnövekedés felé tud menni a cég.

Új hirdetési módok

Az elmúlt hónapokban a Facebook olyan megoldásokat is bemutatott például, mint az \"előzetes reklám\", ahol a felhasználóknak fel kell iratkozniuk egy csoportba, hogy később egy termékmintát kapjanak, s innentől kezdve közvetlenül lehet kommunikálni a célcsoporttal. Emellett bemutatásra került egy olyan eszköz, amivel a különböző márkák képviselői egyszerűbben menedzselhetik oldalaikat, s közvetlenül kommunikálhatnak nagy számú rajongóval, vásárlóval, illetve pontosan meghatározhatják azt is, hogy ki mikor lássa a hirdetéseiket.

Ugyanakkor a Facebook kénytelen volt visszakozni is, a hirdetési rendszerét is segítő Beacon megoldás visszavonásával. Ez a szolgáltatás külső webszájtokról küldött információkat a felhasználó beleegyezésével a hírek feedbe, például arról, hogy valaki egy játékoldalon mivel játszott, vagy egy légitársaságnál hová vett repülőjegyet. Az adatokat természetesen nem csak az ismerősök szórakoztatására szánta a Facebook, hanem a hirdetések targetálását is javította vele, ez viszont személyiségi jogi problémákat vetett fel, már a 2007-es induláskor is.

Nemrégiben pert kezdeményeztek emiatt a magánszféra védelmezői, de a közösségi szolgáltató peren kívül megegyezett a Beacon visszahívásáról, illetve még azt is vállalta, hogy egy 9,5 millió dolláros alapot hoz létre az online magánszféra védelmének segítésére.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 29. 09:15

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.