Szerző: Bizó Dániel

2009. június 30. 15:45

Kína betiltotta a farmolást

Azonnali hatállyal betiltotta a gold farmingot a kínai kormány, miután illegálisnak nyilvánította a virtuális pénzek valódi valutáért történő kereskedését. Tekintve, hogy a kínai farmerek dominálják a virtuális világok pénzpiacait, a lépés hatalmas hatással lehet a World of Warcraft és társainak gazdaságára.

Kína kulturális minisztériuma és gazdasági tárcája közös közleményben hozta nyilvánosságra a lépést, melynek indoklásául a reálgazdaság és pénzügyi rendszer védelmét jelölte meg. A virtuális kereskedelem továbbra is legális marad, ugyanakkor a virtuális és valódi gazdaságok közti átjárást Kína nemkívánatosnak nyilvánította. A virtuális pénzt, melyet bizonyos átváltási árfolyamon valódi pénzzé konvertálnak, a jövőben kizárólag a kibocsátója által biztosított virtuális javak és szolgáltatások kereskedelméhez lehet felhasználni, vagyis úgy tűnik, a világok közti átjárás sem marad legális.

Becslések szerint a farmerek 80-85 százaléka található Kínában, több százezer embernek adva munkát, akik évente több százmillió dollár forgalmat generálnak valódi pénzben. Az aktivitás ráadásul rendkívül gyorsan, évi 20 százalék körül növekszik -- hivatkoznak a médiára maguk a minisztériumok, melyek hangsúlyozzák, hogy Kína rendelkezik a legnagyobb online népességgel, melynek nagysága megközelíti a 300 millió netezőt. Kína úgy látja, a farmolás az illegális szerencsejáték, kereskedelem és pénzmosás melegágya.

A jövőben törvénysértőnek számít majd virtuális pénzzel szerencsejátékot űzni, és kiskorúak nem vásárolhatnak virtuális pénzt. Kínában a legnépszerűbb kibocsátó a Tencent.com, mely mintegy 220 millió regisztrált felhasználóval bír, üdvözölte a kormányzati lépést, és korábban is ellenezte a virtuális pénzzel történő kereskedelmet. A jövőben természetesen továbbra is lehetőség nyílik virtuális pénz és javak vásárlására kemény valuta ellenében, de kizárólag a pénz kibocsátójától, vagyis a virtuális világ üzemeltetőjétől.

A virtuális pénzek leginkább az MMORPG-kben, vagyis a tömeges online szerepjátékokban népszerűek, mint amilyen a World of Warcraft vagy az EVE Online.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról