Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Ingyen dolgoztatná a dizájnereket a Google

Dojcsák Dániel, 2009. június 15. 17:13
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Google nem csak ingyen kínálja szolgáltatásait, de viszonzásul azt is elvárja, hogy mások is ingyen dolgozzanak neki. Az új Google Chrome skinek elkészítésére számos prominens dizájnert és művészt kért fel a cég, de az elkészült munkákért nem fizetne.

hirdetés

Hasonlóan az iGoogle esetéhez, a Google Chrome skinek megtervezéséért sem szeretne fizetni a Google. A cég, kommunikációja szerint, abban hisz, hogy az ilyen projektek jó promóciót jelentenek a művészeknek és a böngészőben való szerepléssel együtt járó hírnév, elismerés és reklámérték elegendő fizetség a munkáért. Ez a hozzáállás a szakmai közösségekből jobbára zúgolódást, ellenérzéseket váltott ki, sokan osztották az a véleményt, amely szerint egy ilyen, hatalmas nyereséget termelő cégnek igenis fizetnie kellene az elvégzett munkáért.

A szoftverek küllemének megtervezése egyrészt művészet, de technikai ismereteket is igényel. Sok apró fájl, grafikus elem összehangolása mellett komplex szintaxisokat kell elsajátítani ahhoz, hogy valaki összeállítson egy jól működő témát. Ennek ellenére már az ősidőkben több ezer skin készült például a Winamphoz, ugyanúgy tömérdek téma a Windows XP-hez, illetve Vistához, melyek akár több heti kemény munkát is jelenthetnek a létrehozójuknak, de pénzt azért sem fizetett senki. Lelkes felhasználók szórakozásaként létrejött művek voltak. A Google úgy látja, hogy a böngészőjéhez is létrejöhet lelkesedésből és hiúságból néhány jól sikerült skin.

A cég szerint ez nagy lehetőség lehet a művészek számára, hogy több millió ember ismerje meg munkájukat. A New York Times által megszólaltatott professzionális dizájnerek és tervezők viszont nem vállalnak el ilyen sok energiát felemésztő munkát csak úgy, ingyen. Leginkább attól félnek, hogy elértéktelenedik a munkájuk, s veszélybe kerül az egzisztenciájuk.

A Google-t ugyan több mint egy tucat grafikus visszautasította, de sokkal többen voltak, akik elvállalták a felkérést. Nevüket a vállalat egyelőre nem hozta nyilvánosságra, illetve egyelőre azt sem lehet tudni, mikor jelennek meg a témák a Chrome-hoz. Egy évvel korábban az iGoogle-hoz olyan személyek terveztek témákat mint Jeff Koons, Philip Starck, Natalie Cole és Bob Dylan, de számtalan divattervező (Michael Kors, Donna Karan, Vera Wang, Jimmy Choo, Oscar de la Renta, ) is beszállt, így valószínű a Chrome témák esetében is találkozhatunk majd jól ismert nevekkel, akik inkább lehetőséget látnak a felkérésben és nem fenyegetést.
Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.