Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Mi a fejlesztő gondja 2018-ban? Refaktorálás, Agile, API-tervezés, PWA és Alexa a gyakorlatban. HWSW mobile! idén is. November 21-22.

Codename: Panzers játékteszt

castor, 2004. augusztus 06. 10:33
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A S.W.I.N.E. című játékkal népszerűvé vált magyar Stormregion fejlesztőcsapat legújabb alkotásában, a második világháborús Codename: Panzers-ben egyaránt harcolhatunk a németek, az angolok, az amerikaiak, illetve az oroszok oldalán is, összesen harminc történelmileg hű küldetésben.

Ha manapság szóba hoznánk a második világháborút egy átlagos játékossal beszélgetve, akkor az első dolog, ami eszébe jutna, az valószínűleg Normandia lenne. Az angol és amerikai erők franciaországi partraszállását, és a nyugati front eseményeit az utóbbi időszakban rengeteg játékprogram dolgozta már fel (gondoljunk csak a Medal of Honor: Allied Assaultra, a Call of Duty-ra, vagy a készülő Brothers in Arms-ra), sajnos azonban csak egyoldalúan bemutatva a harcokat. Többnyire csak a stratégiai játékok kínálják fel a lehetőséget, hogy a szembenálló felek bármelyikével megnyerhessük a háborút.

Hasonló irányvonalat követ a S.W.I.N.E. című játékával népszerűvé vált magyar Stormregion fejlesztőcsapat legújabb programja, a Codename: Panzers is, ugyanis egyaránt harcolhatunk a németek, az angolok, az amerikaiak, illetve az oroszok oldalán is.

Összesen harminc, valós történelmi eseményeket feldolgozó küldetésben vehetünk részt, miközben európai nagyvárosokon, hatalmas erdős, vagy sík tájakon, mediterrán falukon és havas hegységeken keresztül vezet az utunk, mely közben rengeteg elsődleges, másodlagos és titkos cél vár megoldásra.

A németek oldalán például Lengyelország lerohanásával kezdünk, majd néhány más országon keresztül fokozatosan juthatunk el Oroszországba, egészen a sztálingrádi csatáig. Az orosz hadjárat azonban már a Volga-menti város védelmével kezdődik, hogy aztán Németországig szoríthassuk vissza a támadó csapatokat. A játék tervezőinek köszönhetően két magyarországi küldetést is teljesíthetünk: az egyik Budapest ostroma, a másik pedig a Sárbogárd közelében támadó német páncélosok megállítása.


Irány Kurszk!

A tervezők profizmusát dicséri, hogy a végrehajtandó feladatok meglepően változatosak, így a küldetések nem csupán egy-egy terület elfoglalására irányulnak, hanem például szerepel köztük egy kisebb csoporttal végrehajtott hajtóvadászat a környéken bújkáló partizánok ellen, vagy a retteget Dora ágyúk lőszereit szállító vasúti szerelvény védelme.

A fejlesztők saját bevallásuk szerint fiatal koruk óta rajongói a második világháborús fegyvereknek, járműveknek, melyben nagy szerepe volt az olyan filmeknek, mint a Kelly hősei, a Piszkos tizenkettő, a Navarrone ágyúi, a Tengeralattjáró, a Sztálingrád, az Elit alakulat, az Ellenség a kapuknál, vagy a Ryan közlegény megmentése.

Elmondták azt is, hogy a filmek mellett rengetek könyvük van tankokról, repülőgépekről, és különböző csapatnemekről. De az interneten kevés kivétellel minden adat megtalálható, valamint számos oldalon veteránok elbeszéléseit is áttanulmányozták, amelyek aztán kitűnő ötleteket adtak a küldetések megalkotásához.

Az egyes pályák között nemzetenként egy-egy karizmatikus tiszt naplóbejegyzései nyomán követhetjük az eseményeket. Ilyenkor nem csak a történelmi hátteret ismerhetjük meg, hanem különböző kis történetek is színesítik az írásokat -- például Hans von Grobel, a német páncélosok parancsnoka elmeséli, hogy egy apró lengyel faluban meglehetősen távolságtartóan fogadták őket a helybéliek, azonban ez egy csapásra megváltozott, amikor Günther, a szanitécük segített az egyik tehén ellésénél, amivel elnyerték a gazda bizalmát, s rögtön előkerült pár üveg jófajta bor is.

A küldetések előtt és után a játék grafikus motorjával készített átvezető videókat tekinthetünk meg, melyeknek nincs túl nagy szerepük a történet szempontjából, azonban az aprólékosan kidolgozott mozgásanimációk, és a kiváló rendezés miatt feltétlenül érdemes végignézni őket. Néhány helyzet ismerős is lehet, amely annak köszönhető, hogy a Stormregion munkatársai a fenti háborús filmekből is merítettek ihletet.


Ryan közlegény megmentése -- magyar prezentálásban

Az átvezető animációk során a szereplők magyar nyelven szólalnak meg, azonban a játék talán egyik legnagyobb hibája is ennek kapcsán figyelhető meg. Azt talán még el lehetne nézni a fejlesztőknek, hogy az emberek szája nem mozog beszéd közben, az azonban már elég hangulatromboló tényező, hogy a szinkronizálást végző "színészek" a helyzetbe való beleélés teljes hiányával, hangsúlyozás nélkül, jól érezhetően papírról olvassák fel a szöveget.

Ráadásul a megfelelő hangú embereket sem sikerült kiválasztani, így fordulhat elő, hogy a tapasztalt parancsnokok szemtelenül fiatal hangon szólalnak meg a videókban. Emellett pedig már csak hab a tortán, hogy mivel feltehetően kevés emberrel vették fel a párbeszédeket, így több játékbeli szereplő azonos hangon szólal meg. A nemzetközi változatokat szerencsére a fenti hibák nem érintik, a németországi játékosok véleménye szerint a német szinkron példaértékű a játékprogramok között.

A cikk több oldalból áll:
Facebook
Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
Refaktorálás, Agile, API-tervezés, PWA és Alexa a gyakorlatban. HWSW mobile! idén is. November 21-22.