:

Szerző: HIRDETÉS

2003. szeptember 8. 00:39

Karrier az Oracle magyarországi leányvállalatánál

Az Oracle Hungary 10 éves születésnapja alkalmából négy interjún keresztül mutatjuk be, hogy a vállalatnál milyen elhelyezkedési és továbbképzési lehetőségek adódnak.

Az Oracle Hungary 10 éves születésnapja alkalmából négy interjún keresztül mutatjuk be, hogy a vállalatnál milyen elhelyezkedési és továbbképzési lehetőségek adódnak. A világ második legnagyobb szoftvergyártójának magyar leányvállalata amellett, hogy az egyik legjelentősebb szoftverszállító, ma már üzletfeleinek olyan stratégiai partnere, amely képes integrált megoldást, komplex kiszolgálást biztosítani vevőinek. Az Oracle ennek érdekében öt termékcsoportot -- Database, Application Server, Collaboration Suite, Developer Suite, E-Business Suite -- fejlesztett ki és kínál.

A vállalat support, oktatási és konzultációs részlege ISO 9002-es minősítéssel rendelkezik, az Oracle Hungary szakmai eredményeit, a belső működés szervezettségét, a felhasználói és alkalmazotti elégedettséget pedig -- a hazai informatikai cégek közül elsőként -- Nemzeti Minőségi Díjjal ismerték el. A megszólaltatott dolgozók különféle területeken dolgoznak az Oracle Hungarynél. Gasz Róbert az Oracle adatbáziskezelő oktatója, Károlyi Evelina a terméktámogatás szakértője, Radnai Szabolcs pedig az Üzleti Intelligencia és Adattárház téma üzletágvezetője. Rajtuk kívül megkerestük Bíró Anitát, a vállalat humán osztályának vezetőjét is, hogy minél átfogóbb képet tudjunk adni arról, milyen karrier-lehetőségek kínálkoznak az Oracle magyarországi leányvállalatánál.

Bíró Anita
Bíró Anita

Bíró Anita, humán osztály: Az Oracle magyarországi leányvállalatánál jelenleg 180 kollégát alkalmazunk. Noha cégünk biztosítja a lehetőséget főiskolás, egyetemista hallgatók számára, hogy a szakmai gyakorlatot az Oracle-nél töltsék, és a jól bevált hallgatókat számos alkalommal felvettük alkalmazásba, az utóbbi években főleg releváns szakmai tapasztalattal rendelkező munkatársakat kerestünk. Jelenleg az adattárházak területén látunk komoly lehetőségeket, ezért elsősorban olyan munkatársakat keresünk, akik ilyen területen legalább 3-5 éves szakmai tapasztalattal rendelkeznek.

Mivel az Oracle alapvetően egy amerikai cég, ezért természetesen dolgozóinktól elvárjuk az angol nyelv magas szintű használatát, ugyanakkor egyre többször van igény valamely más európai nyelv ismeretére is. Cégünknél gyakran van szükség nemzetközi projektekben való részvételre, ráadásul a magyar munkatársak nemzetközi szinten is elismert és keresett szakemberek, ezért a dolgozóktól elvárunk bizonyos fokú mobilitást, hajlandóságot az utazásra és a külföldön, egy nemzetközi csapat tagjaként történő munkavégzésre.

Technikai konzultáns munkatársak esetében a végzettség, a képzettség és a tapasztalatok függvényében történik az előmenetel. A konzultánsok esetében jól meghatározott kritériumai vannak az előrelépésnek, azonban hangsúlyoznám, hogy az előmenetel elsősorban az elvégzett projektek függvénye. Az előrejutási lehetőségek természetesen végesek, a legfontosabb, hogy a kollégák akkor is szembesülnek új feladatokkal és kihívásokkal, ha a ranglétrán éppen nem jutnak előre. Technológiai cég vagyunk, ezért elsősorban a szakmai fejlődést tartjuk fontosnak.

Az Oracle a továbbképzés területén is "úttörő" szerepet tölt be, hiszen a kollégák egy weboldalra bejelentkezve online tanfolyamokon vehetnek részt. Ez elsősorban termékek oktatására kiváló, azonban bizonyos ismereteket továbbra is tantermi módon kell oktatni. A vállalat regionális szinten is támogatja a munkatársak képzését, ezek közül a vezetők képzését szeretném kiemelni, amely már második éve nagy sikerrel zajlik.

A multinacionális cégek adta lehetőségeket, a nemzetközi karriert több kollégánknak is volt alkalma kihasználni. Van példa arra, hogy a Szilícium-völgyben található központban sikerült a kollégánknak elhelyezkedni, illetve számos európai országot is megemlíthetnék, többek között Nagy-Britanniát, Írországot vagy Dániát. Az Oracle vállalati kultúrájára amúgy is jellemző, hogy nemzetközi csapatban és projekteken kell dolgozni. Kiváló példa erre, hogy a közeli EU-csatlakozás kapcsán egy nemzetközi projektcsapat alakult ki, mely magában foglalja a csatlakozó országokat, és amelyben számos magyar kollégának is sikerült pozíciót kapnia.

[oldal:Károlyi Evelina -- Support Country Interface]

Károlyi Evelina
Károlyi Evelina

Károlyi Evelina, Support Country Interface: A tanulmányaimat a Várnai Műszaki Egyetemen végeztem System Software Engineering (Operácios Rendszerek Programozása) szakon. Az Oracle-hez 2000 Januárjában csatlakoztam mint Support Analyst (technikai támogató).

Az Oracle és az Oracle-termékek nem voltak ismeretlenek számomra, hiszen az előző munkahelyemen, a Honvédelmi Minisztériumban, Applications DBA-ként (Applications Adatbázis-adminisztrátor) dolgoztam, és már akkor is jó kapcsolatban voltam az Oracle Supporttal. Nagy kihívásnak és szerencsének tartottam a lehetőséget, hogy ezentúl egyenesen a hatalmas Oracle tudásbázisból meríthetem az ismereteket és segíthetem az ügyfeleket az Applications használatában, illetve, hogy a munka révén belecsöppenhetek egy sokrétű, sok-kultúrájú nemzetközi csapatba.

Az egyetemen megszerzett tudásom feltétlen alapja volt a technikai munkámnak, hiszen a funkcionális tudás mellett a programozás és operációs rendszeri ismeretek is rendkívül fontosak ahhoz, hogy a számtalan termékünk különböző környezetekben való hasznalatát segítsem. Emellett természetesen legalább annyira hasznos és szükséges a cégnél szerzett tapasztalat és tudás.

A továbbfejlődés alapját itt a rendkívül magasszintű Instructor Lead Training oktatás jelenti, amelyet számos más forma egészít ki, többek között önképzés, valamint tanulónapok. Emellett nagy segítséget jelent az Oracle tudásbázishoz való szinte korlátlan hozzáférés is. Ezeknek köszönhetően három év alatt a Support Analyst poziciólétra legmagasabb fokáig, Principal Support Engineer minősítésig jutottam el.

A jelenlegi munkakörömben -- Support Country Interface -- a magyar ügyfelek és a globális Support hatékony együttműködéséről felelek, arra ügyelve, hogy a távol dolgozó kollégáink időben értesüljenek az esetleges határidőkről vagy egyéb -- a probléma megoldásara nézve -- fontos körülményekről, illetve arra, hogy az ügyefeleink megfelelő formában jelentsék be a problémáikat és kommunikáljanak Supporttal a mihamarabbi megoldás erdekében.

[oldal:Gász Róbert -- DBA oktató]

Gász Robert
Gász Róbert

Gász Róbert, DBA oktató: Pécsen, a JPTE Pollack Mihály Műszaki Főiskolai Karán végeztem 1993-ban, műszaki informatikus és építés szakirányon mérnök-tanár diplomát szereztem.

Szeptemberben lesz három éve, hogy az Oracle-hoz kerültem. Előtte polgári szolgálatosként a pécsi egyetemen dolgoztam, aztán a DDGÁZ Rt.-nél voltam rendszergazda majdnem két évig. Ott ismerkedtem meg egyébként a UNIX-szal és az Oracle-lal is. Az Oracle Hungaryhoz DBA (adatbázis-kezelő) oktatóként kerültem. A magyar számítástechnikai világ egyik csúcsát láttam ebben a cégben, és nagy kihívásnak tekintettem, hogy helyt tudok-e állni itt. Úgy gondoltam, hogy akármennyi időt is töltök itt el, biztos sokat tanulok.

Jelenlegi munkámban az ország -- és néha más országok -- informatikus szakembereit tanítom az Oracle adatbázis-kezelő használatára, beleértve a telepítést, konfigurálást, adminisztrációt, mentés-helyreállítást és finomhangolást. Oktatóként szabadon bejárhattam és bejárhatok bármelyik kollégám tanfolyamára. Nagy csapatként dolgozunk itt, mindenki segít mindenkinek, és nem csak az oktatási osztályon belül.

A jelenlegi munkámhoz az egyetem épp hogy csak az alapokat adta meg. Én már azok alatt az évek alatt rájöttem, hogy az előadáson elhangzó tudás kevés, és sokszor már elavult. Főleg az interneten, illetve szakkönyvekből képeztem magam tovább, mind a munkám mellet, mind már az egyetem alatt. Itt az Oracle-nél sokat segít még az intranet: elképesztően jó technikai levelezési listák, dokumentációk, leírások, kereshető hibaadatbázis található rajta, ezen felül online tréningek és egyéb tananyagok is elérhetők. Egyszóval mindenképp az itt megszerzett tudás és tapasztalat a domináns.

[oldal:Radnai Szabolcs -- Üzleti Intelligencia és Adattárház üzletágvezető]

Radnai Szabolcs
Radnai Szabolcs

Radnai Szabolcs, Üzleti Intelligencia és Adattárház üzletágvezető: A Budapesti Műszaki Egyetem Villamosmérnöki karán végeztem 1986-ban. Az Oracle-hoz a magyarországi leányvállalat megalapításakor, tíz éve kerültem. Előzőleg a Számítástechnikai Kutató Intézetben (SZKI) dolgoztam alkalmazásfejlesztési osztályvezetőként. Az SZKI-ban kezdtem el Oracle adatbázis-kezeléssel foglalkozni, egy általam máig is izgalmasnak tartott rendszerintegrációs projekt kapcsán.

Akkoriban az adatbázis-kezelés elmélete viharos sebességgel alakult, az Oracle pedig élen járt az új elképzelések implemetálásában. Ma sincs ez másként, de akkor nagyon megragadott a témával foglalkozó szakemberek ambiciózus hozzáállása, és az a piaci pontenciál, ami a rendszerváltás utáni Magyarországon az informatikai közérdeklődésben az Oracle cég iránt igen markánsan megmutatkozott. Úgy gondoltam, hogy az Oracle megalakuló magyarországi leányvállalatánál az adatbázis-kezelésben és az alkalmazás-fejlesztésben szerzett ismereteimet és angol nyelvtudásomat jól hasznosíthatom és jelentősen gyarapíthatom.

Az első években -- a belső rendszerekkel kiépítésében és működtetésében -- az előzetesen szerzett ismereteimre támaszkodva kellett rengeteg új rendszeradminisztrációs tudást megszereznem. Ezt rengeteg szakirodalmat olvasva, kollégáimmal folyamatosan szakmai beszélgetéseket folytatva tudtam megtenni. Ebben az időben alakult ki az Oracle -- ma is nagyon hatékony -- belső és külső oktatási rendszere. Utólag visszatekintve nem is tudnám összeszámolni azt, hogy hány temékekkel kapcsolatos szakmai, illetve kereskedelemmel és vezetéssel kapcsolatos üzleti jellegű tanfolyamon és konferencián vettem részt. Később a belső információs portálok kialakulásával az ismeretszerzés korlátja egyedül a személyes befogadó képességem lett.

Az Oracle-nél a belső rendszerek kialakítása ás működtetése volt az első feladatköröm. Hamarosan -- bár akkoriban ez a cég méretéből adódóan a belső rendszeradminisztráció egyszemélyes tevékenység volt -- a névjegyemre az IS Manager titulus került. A rendszeradminisztrációs tevékenységgel töltött kezdeti évek után kértem a cég vezetésétől, hogy kereskedelmi terültre helyezzen át. Szerettem volna újra fejlesztések, ügyfelek közelébe kerülni. Erre a kereskedelmet támogató szakmai csapat bővítésekor adódott lehetőség. Először kereskedelmi konzultánsként, majd a további bővülésekkel összhangban termékcsoport felelős csoportvezetőként dolgoztam. Jelenleg, az Üzleti Intelligencia és Adattárház üzletág vezetőjeként feladatom munkatársaimmal üzleti ajánlatok előkészítése és kidolgozása, technológiai ismeretek átadása partnerek és ügyfelek számára.

Jelenlegi munkámban domináns módon a cégnél szerzett tapasztalataimra támaszkodom. Örvendetes módon ma már egyre többször tapasztalom, hogy a diplomázó diákok a gyakorlatban is hasznosítható üzleti és technológiai ismeretanyagot hoznak magukkal az egyetemekről, azonban az én korosztályomra inkább az a jellemző, hogy saját magunk voltunk kénytelenek összeszedni az újonnan megnyílt informatikai munkalehetőségek betöltéséhez szükséges tudást.

Az Oracle Hungary megbízásából készített anyag

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 21:49

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.