Szerző: surmo

2000. november 22. 00:02

EarthQuake II - és újra megremegett a föld

Quake- és Counter Strike-fanatikusok találkozója került megrendezésre a november 17-19-edikére eső hétvégén, sok versenyszámmal és értékes nyereményekkel.

EarthQuake II, avagy hogyan váljunk zombivá egy hétvége erejéig. A bevezető talán meglepő lehet, pedig a recept egyszerű. Menj el te is a következő EarthQuake-re, élvezd a non-stop hálózati játékot többszáz ember társaságában, élvezd a kiváló szervezést, élvezd a színvonalas prezentációkat, nyugodj bele a nem alvásba (nem lesz nehéz), majd miután hazamentél, nézz a tükörbe. Don't panic! A látvány által kiváltott sokkot könnyedén elnyomja a fáradtság, másnap pedig már kezdenéd is elölről.

Gondolom, mindenki számára érthető, hogy az Internet gyümölcseiből a számítógépes játékvilág is szakít egy kicsit. A tendencia egyértelmű: manapság egy játék sem lehet biztosan sikeres (tisztelet a ritka kivételnek) hálózati opciók nélkül. Természetesen az id Software bábáskodása itt is meghatározó volt, annak ellenére, hogy mára már nem feltétlenül ők a multiplayer játék egyetlen zászlóvivői. Az online játék hihetelen népszerűségnek örvend szerte a világon, és természetesen már itthon is. Az EarthQuake az egyike volt az első versenyeknek itthon, amelyek megmutatták, hogy igen nagy az online örömök hódolóinak száma Magyarországon is.

Mielőtt nekifeszülnék a vasárnap éjjel rögtönzött örömírogatásnak (az örömzenélés után szabadon...) kicsit kitérnék az őskorszakra is. A dolog jó néhány évvel ezelőtt indult itthon, természetesen eléggé underground módon. A játékhoz elengendhetetlenül szükséges jó minőségű háló csak az egyetemek hálózatán volt elérhető, így a magyar multiplayer társadalom főként a BME és más felsőoktatási intézmények Doom/Quake-fanatikus diákjaira épült - ők adták a scene gerincét. Ezek az emberek voltak azok, akik elsőként hódoltak a szkeptikusok és hozzá nem értők által csak monitor előtt való értelmetlen ücsörgésnek, illetve az egészségtelen életmód etalonjának titulált kvázi cyber-sportnak. És ezek az emberek azok, aki még ma is itt vannak egy ilyen versenyen, 25 évesen, esetleg végzett mérnökként, dolgozó emberként, és ugyanúgy élvezik, szó sincs arról, hogy megbánták volna. Sőt, életük egyik legszebb és legemlékezetesebb időszakára való emlékezés az online gyilkolászások felidézése, és azé a játéké, aminek oly sok barátot és ismerőst köszönhetnek.

Természetesen a multiplayer játékok terjedésével és a magyar hálózati viszonyok javulásával (ezzel a sorral nem a MATÁV-val fémjelzett magyar távközlési mindenség áldásosnak messze nem nevezehető tevékenységét szeretném díjazni) itthon is egyre többen kezdtek a hálón játszani - és már nem csak az egyetemeken. Ez a versenyen is látszott. Rengeteg 18 alattival találkoztunk, nem is beszélve néhány pofátlanul fiatal lurkóról. Jó volt látni ezt a sok embert...

Az online játékok hódolóinak gyarapodásával fokozatosan nőtt az igény a nagyobb veresenyekre, "együttröfögésekre" is. Kezdetben ez az igény a kaotikus és gyermekbetegségekkel küszködő, ugyanakkor stílusteremtő QuakeFény rendezvényekben öltött testet, hogy mára eljusson az EarthQuake 2 kifejezetten jó szervezéséig.

[oldal:A Bajnokság]

Hát igen. A Bajnokság. Az EarthQuake-ről már régóta nem a földrengés szó jut a tisztelt nagyérdemű eszébe, hanem egy annál jóval kellemesebb téma: a Bajnokság. Az idén másodszor megrendezett országos találkozó a székesfehérvári EQ1-nél is nagyobbat durrant; a rendezvényen olyan nemzetközi cégek is képviseltették magukat, mint az Intel, a Logitech, valamint hazai világhírű szoftverfejlesztő gárdák, a Philos Laboratories, illetve az Invictus is emelték a rendezvény fényét. A találkozó zökkenőmentes levezénylését a Senorg illetve a DTK szerverei, és az Agenda Computer Etherwan switchei biztosították. A hangulat fokozásához és a gamerek ébrentartásához pedig a Bomba energiaital járult hozzá.

A kapunyitás 17.00-kor történt meg, a beözönlő tömeg névre szóló belépőt kapott, s az ülésrend megtekintése után mindenki elfoglalhatta helyét. A gépek izzítása, hálózati jellemzők beállítása után már csak a szervereken indított arénák várták üresen a győzni akarókat. A verseny a Quake team, Quake III team illetve a Counter-Strike fordulóival indult. A mérkőzések egészen hajnali két óráig tartottak, utána ki-ki a saját belátása szerint tért nyugovóra a kollégiumban, a teremben a padok alatt, vagy ült tovább a gépénél és pihenés nélkül folytatta a funplay-t a szervereken.

Milyen az éjszakai hangulat? Halk zsongás, néha egy-egy elfojtott szitok, a földre csattanó klaviatúra éles hangja, majd újra csönd. A mennyezeti lámpák sem világítanak, az arénát a sötétség uralja, csak a monitorok fénye az, ami megvilágítja az elgyötört, vagy éppen győzelemittasan ragyogó arcokat. Hajnaltájban minden alszik, csak a legkitartóbbak nyomják tovább a játékot. Reggel aztán minden újraéled; a gépek és emberek bootolnak, és újult erővel vágnak neki a napnak. Az éjszaka mindenkit kimerített, de a kihívás kihívás marad - cél a győzelem. A viadal folytatódik, fogynak a Bombák, a kávék, izzanak a processzorok, a kábelek, az idegek.

Délután üzembe lép a projektor; az első meccs a QIII team elődöntőé. A tömeg feszülten figyeli a kivetítőt, egy-egy szebb megmozdulást elégedett moraj követ. Az izgalom fokozódik, eldőlni látszódik a meccs, majd megvan az eredmény. A csapatok játékát nagy taps követi, majd ki-ki visszatér a gépéhez, vagy elmegy a büfébe, hogy egy kávé illetve egy szendvics mellett vitassa meg a látottakat. A nézők száma folyamatosan nő, mindenkit érdekel egy ekkora volumenű rendezvény. Hála a PC Gurunak, a találkozó híre az egész országot bejárta. Az estig befutott Quake és Q3 face to face nevezések után még egy free for all selejtezőre van idő, a továbbjutókat vasárnap reggel fél tízre várják vissza.

Eldől a Counter-Strike ajándékainak sorsa, sajnos az I. helyezettnek még aznap éjszaka haza kell indulnia. Gratulálunk a győztes csapatnak. Lassan beáll újra az éjszakai csend, a feeling, ugyanazokkal az emberekkel, ugyanott, ugyanolyan pózban, csak talán kissé fáradtabb arccal, de töretlen lelkesedéssel. A gépek zümmögése és a monitorok villódzása ad varázst az egész éjszakai játéknak. Reggel már kopottabb a játéktér - mindenfelé pizzás dobozok, kiürült üdítős flakonok hevernek az asztalok alatt, a monitorok tetején, az éjszaka összecsomagolt és hazavándorolt playerek helyein. A honlapra kikerülnek a face to face sorsolás eredményei, a kiemeltek névsora és a szerverek címei.

Megkezdődnek az összecsapások. Polosatiy, a sokszoros orosz bajnok ekkor mutatja meg a nagyközönségnek projektoron át, hogy mit is jelent a quake arénában élni. A skill, a taktika, a finomság és precízitás lenyűgöző, a viszonylag laikusokat is a vetítővászon elé szegezi. A meccs után mindenfelé elgondolkozó hümmögés és elismerő hangok hallatszanak; beigazolódni látszik sokak sejtése, hogy tényleg nem marad magyar földön a Senorg félmilliós csodagépe. A hangulat egyre feszültebb, a fáradt arcok és vörös szemek kifejezőek; 48 óra éjszakázás a legkeményebbek tűrőképességét is próbára teszi. Késő délutánra kezd üresedni a terem, a kiesők folyamatosan pakolnak, elhagyni készülnek a gödöllői arénát, ahol két napon keresztül élvezték azt, amire fél évet vártak: a virtuális sport feelingjét.

Az ottmaradók egyre érdekesebb mérkőzéseket kísérhetnek figyelemmel a kivetítőn. A hangulat valóban megkapó, ahogy azok az emberek, akik pár órája még egymás ellen küzdöttek, most izgatottan vitatkoznak stratégiáról, skillről, miközben fél szemük a három méteres vásznat figyeli. A végső összecsapások egész későn, fél tízkor zajlanak. Nem csak a győztest honorálták, de a többi helyezett is elégedett lehetett a Logitech által felajánlott nyereményekkel. Az EarthQuake arénája, a Szent István Egyetem gödöllői aulája tíz órakor bezárta kapuit. A rendezvény véget ért. A szó viszont megmarad: a Bajnokság. Pár hónap múlva ugyanitt vagy másutt, ugyanekkora vagy nagyobb, de a Bajnokság újra megnyitja kapuit a nagyérdemű előtt.

[oldal:Versenyzők és helyezettek]

A főszponzor BudapestNET utolsó pillanatban történt visszalépése miatt a szervezők igen nagy bajba kerültek, végül a BÓTA Electronic Kft. segítette ki őket, biztosítva az áramot a hatalmas fogyasztású partyhoz. A díjazottak között néhány karton energiaital, tonnányi egér és egérpad talált gazdára, de a legnagyobb érdeklődés kétségtelenül a Quake3 egy-egy elleni versenyszámra irányult, ahol a győztesnek kijáró díj egy, a Senorg által felajánlott 933 MHz-s PIII processzorral felszerelt teljes konfiguráció volt.

A Counter-Strike versenyen a KC csapat aratott győzelmet, megelőzve a második helyezett C7P-t és a harmadikként befutó HUNCSHQ-t. Q1-ben a BS csapat győzedelmeskedett a ZSÍR és a Béna (:Ţ) előtt. Ezek a komolytalannak hangzó nevek tapasztalt, veterán játékosok baráti társaságát takarják, a színvonalra nem lehetett panasz. A Q3 csapatjáték kategóriájának győztese az SR (SárgaRépa), második helyezettje a CORE, harmadik pedig az NGC lett. Az EarthQuake I-hez képest az első két helyezett itt helyet cserélt.

QuakeWorld f2f-ben (face to face, egyéni) a győztes Zero lett, a döntőben Pro-t legyőzve - ők mindketten a "Béna" csapat színeiben indultak -, míg a harmadik helyen GPF|Deity, az egyik legnagyobb öreg róka és első magyar f2f-bajnok végzett. A Quake3 fődíját, a 933-as PIII-t a már említett világhírű orosz játékos és az Európa-bajnok orosz csapat vezéregyénisége, Polosatiy vihette haza, aki a rendezvény különleges meghívottjaként vett részt a versenyen. Ellenfeleit fölényesen legyőzve, veretlenül jutott a döntőbe, ahol core-Victory fölött diadalmaskodott 2:0 arányban. A harmadik helyen OCR*Ace végzett.

PolosatiyA Senorg PIII gépe
Polosatiy
és nyereménye
A döntő meccsekről demo (lejátszható felvétel a játékról, Quake3 szükséges hozzá) letölthető Polosatiy szemszögéből: dm6tmp (11:5; a dm6tmp pálya itt található), tourney2 (16:2). További információk az MPortal-on, közvetlen demo-letöltések pedig innen.

A szervezők által készített képek innen egyben letölthetők, néhány előzetes kép pedig itt található.

A cikk Enolagay írását és a szervezők sajtóanyagát is tartalmazza.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról