Újabb információk a Doom készülő, harmadik részéről
Közismert,
- Az új Doom rendelkezni fog multiplayer lehetőséggel, de a lényeg
egyértelműen az egyjátékos játékmeneten lesz, a többjátékos rész pedig csak
kiegészítésként kerül majd a játékba. Amikor a cooperative (több játékos egymás
mellett nyomul végig az egyjátékos küldetése(ke)n) játékmód került szóba,
Carmack azt mondta, hogy nem tudják még lesz-e ilyen lehetőség a játékban,
de semmikép nem lesz olyan fontos szerepe, mint az egyjátékos résznek.
- A Doom elsődlegesen Windows 98-ra (95/ME) és Windows 2000-re fejlesztett
játék lesz, bár Carmack szerint Mac-re és Linuxra is várható a játék átírása.
- A game futtatásához a tervek szerint legalább 128 MB RAM és egy erős videokártya
kell majd (nem feledkezzünk meg arról, hogy a játék 2002 előtt biztos nem
fog megjelenni). Arra a kérdésre, hogy a Doom hálózati része milyen
gyors internetes kapcsolatot igényel majd, Carmack azt válaszolta, hogy ez
még a jövő problémája, de valószínű, hogy egy átlagos modem sebessége is elég
lesz neki.
- A konzolokkal kapcsolatban annyi derült ki, hogy valószínű lesz a játéknak
egy X-Box-os változata is, mivel a Microsoft készülő konzolgépének működése
nagyban hasonlít a hagyományos x86-os PC-khez, így nem lesz nehéz átírni a
játék kódját.
- A Playstation 2 és a Dreamcast konzolgépekkel Carmack nem volt ilyen optimista, mivel ezek egészen más technológiára épülnek, ráadásul sok olyan különleges dolgot nem támogatnak, amik egyébként a PC-s játék szerves részei lesznek. Ezeken kívül hiányzik belőlük az a 128 MB RAM ami Carmack szerint elengedhetetlen lesz a játék futtatásához. Ezekre a gépekre teljesen át kellene írni a Doom kódját, ami hónapokig is eltarthat.
[oldal:2. oldal]
- Carmack következő, kétségtelenül lesújtó kijelentése az volt, hogy a játék
nem fog futni a sokáig népszerű, és nagyon elterjedt Voodoo3 kártyákon, mivel
azok nem támogatják azokat a technológiákat, amik bele lesznek építve a játékba.
(Voodoo3 tulajoknak nem kell pánikba esni, ne felejtsük el, hogy a játék legkorábbi
megjelenéséig még hátra van másfél év - és számítástechnikai szempontból ez
nagyon hosszú idő ;) A probléma már nem vonatkozik a Voodoo4/5 sorozatra,
mivel azok már kielégítik Carmack igényit is.
- Az új Doom üzletekbe kerülő csomagjában benne lesz minden olyan fejlesztő
eszköz, ami mod írásokhoz, vagy pályaszerkesztéshez szükséges. Carmack szerint
ez új lendületet adhat az amúgy sem gyenge mod termésnek, mivel elsősorban
azoknak jelent majd nagy segítséget akik nem kapcsolódnak a világhálóra, és
így eddig nehezen jutottak hozzá a méretes programokhoz.
- Szintén a mod írogatóknak segít az a célkitűzés, hogy az új játékhoz nagyon
könyű legyen módosítokat írni. A Quake III egy bonyolult kóddal rendelkező
"technológiai csoda", és sajnos a mod-ok írása is ennek megfelelően bonyolult
művelet. Carmack szeretné az új Doom-ban azt a könnyen kezelhető felületet
feléleszteni, ami a Quake 1-et jellemezte, így a mod írók legnagyobb örömére
a technológiai újítások ellenére is megtartja majd átlátható felépítését a
játék.
- Az új Doom visszatér a .dll fájlok használatához.
- Mivel a játékban az egyjátékos mód lesz a domináns, ezért online csatározásokra
csak korlátozott, vagy egyáltalán nem lesz lehetőség, ez továbbra is a Quake
III Arena területe marad. Carmack utalt arra, hogy a Quake III népszerűségét
továbbra is fent akarják tartani, de gyorsan hozzátette, az id nem fog két
irányban dolgozni. A Quake 3 Team Arena kiegészítő csomag megjelenése után
kizárólag az új Doom játékra fognak koncentrálni.
- Végül a játékban szereplő botokról esett néhány szó, Carmack ezekről csak annyit tudott mondani, hogy ha lesznek a játékban, akkor is csak másodlagos szerepük lesz, szigorúan az egyjátékos rész után.
Egyenlőre ez minden amit tudni lehet a készülő játékról, de biztos nem fogja hagyni az id, hogy bárki is elfelejtse az új Doom-ot, így hamarosan várhatóak az újabb hírmorzsák.