:

Szerző: sammer

2000. augusztus 7. 00:00

Újabb információk a Doom készülő, harmadik részéről

Közismert,

Közismert, hogy nem szerencsés dolog olyan játékról nyilatkozni, ami még csak a fejlesztés kezdetén tart, még jó, hogy nem mindenki gondolja így. Ilyen például John Carmack is, aki úgy tűnik annyira biztos magában és fejlesztőcsapatában, hogy a Quakecon utolsó napján elárult néhány infót az id Software következő játékáról, a jelenleg még névtelen Doom folytatásról. A interjú a PC-k és konzolok kapcsolatával kezdődött, szóba kerültek új technológiák is, de természetesen mindenki a "Doom 3"-ra volt kíváncsi, így kiderült jónéhány dolog a készülő játékról.

  • Az új Doom rendelkezni fog multiplayer lehetőséggel, de a lényeg egyértelműen az egyjátékos játékmeneten lesz, a többjátékos rész pedig csak kiegészítésként kerül majd a játékba. Amikor a cooperative (több játékos egymás mellett nyomul végig az egyjátékos küldetése(ke)n) játékmód került szóba, Carmack azt mondta, hogy nem tudják még lesz-e ilyen lehetőség a játékban, de semmikép nem lesz olyan fontos szerepe, mint az egyjátékos résznek.

  • A Doom elsődlegesen Windows 98-ra (95/ME) és Windows 2000-re fejlesztett játék lesz, bár Carmack szerint Mac-re és Linuxra is várható a játék átírása.

  • A game futtatásához a tervek szerint legalább 128 MB RAM és egy erős videokártya kell majd (nem feledkezzünk meg arról, hogy a játék 2002 előtt biztos nem fog megjelenni). Arra a kérdésre, hogy a Doom hálózati része milyen gyors internetes kapcsolatot igényel majd, Carmack azt válaszolta, hogy ez még a jövő problémája, de valószínű, hogy egy átlagos modem sebessége is elég lesz neki.

  • A konzolokkal kapcsolatban annyi derült ki, hogy valószínű lesz a játéknak egy X-Box-os változata is, mivel a Microsoft készülő konzolgépének működése nagyban hasonlít a hagyományos x86-os PC-khez, így nem lesz nehéz átírni a játék kódját.

  • A Playstation 2 és a Dreamcast konzolgépekkel Carmack nem volt ilyen optimista, mivel ezek egészen más technológiára épülnek, ráadásul sok olyan különleges dolgot nem támogatnak, amik egyébként a PC-s játék szerves részei lesznek. Ezeken kívül hiányzik belőlük az a 128 MB RAM ami Carmack szerint elengedhetetlen lesz a játék futtatásához. Ezekre a gépekre teljesen át kellene írni a Doom kódját, ami hónapokig is eltarthat.

[oldal:2. oldal]

  • Carmack következő, kétségtelenül lesújtó kijelentése az volt, hogy a játék nem fog futni a sokáig népszerű, és nagyon elterjedt Voodoo3 kártyákon, mivel azok nem támogatják azokat a technológiákat, amik bele lesznek építve a játékba. (Voodoo3 tulajoknak nem kell pánikba esni, ne felejtsük el, hogy a játék legkorábbi megjelenéséig még hátra van másfél év - és számítástechnikai szempontból ez nagyon hosszú idő ;) A probléma már nem vonatkozik a Voodoo4/5 sorozatra, mivel azok már kielégítik Carmack igényit is.

  • Az új Doom üzletekbe kerülő csomagjában benne lesz minden olyan fejlesztő eszköz, ami mod írásokhoz, vagy pályaszerkesztéshez szükséges. Carmack szerint ez új lendületet adhat az amúgy sem gyenge mod termésnek, mivel elsősorban azoknak jelent majd nagy segítséget akik nem kapcsolódnak a világhálóra, és így eddig nehezen jutottak hozzá a méretes programokhoz.

  • Szintén a mod írogatóknak segít az a célkitűzés, hogy az új játékhoz nagyon könyű legyen módosítokat írni. A Quake III egy bonyolult kóddal rendelkező "technológiai csoda", és sajnos a mod-ok írása is ennek megfelelően bonyolult művelet. Carmack szeretné az új Doom-ban azt a könnyen kezelhető felületet feléleszteni, ami a Quake 1-et jellemezte, így a mod írók legnagyobb örömére a technológiai újítások ellenére is megtartja majd átlátható felépítését a játék.

  • Az új Doom visszatér a .dll fájlok használatához.

  • Mivel a játékban az egyjátékos mód lesz a domináns, ezért online csatározásokra csak korlátozott, vagy egyáltalán nem lesz lehetőség, ez továbbra is a Quake III Arena területe marad. Carmack utalt arra, hogy a Quake III népszerűségét továbbra is fent akarják tartani, de gyorsan hozzátette, az id nem fog két irányban dolgozni. A Quake 3 Team Arena kiegészítő csomag megjelenése után kizárólag az új Doom játékra fognak koncentrálni.

  • Végül a játékban szereplő botokról esett néhány szó, Carmack ezekről csak annyit tudott mondani, hogy ha lesznek a játékban, akkor is csak másodlagos szerepük lesz, szigorúan az egyjátékos rész után.

Egyenlőre ez minden amit tudni lehet a készülő játékról, de biztos nem fogja hagyni az id, hogy bárki is elfelejtse az új Doom-ot, így hamarosan várhatóak az újabb hírmorzsák.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 09:58

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.