Szerző: Bizó Dániel

2008. június 18. 12:22:27

A televíziós hirdetések piacára hatol be a Microsoft

Egy magánkézben lévő amerikai céget vásárolt fel a Microsoft, mely televíziós reklámok célzott elhelyezésében segíti a hirdetőket. Redmond ezzel tovább bővíti hirdetési rendszerének médiumportfolióját, amivel egyre vonzóbbá kíván válni az ügynökségek és vállalatok körében.

[HWSW] Egy magánkézben lévő amerikai céget vásárolt fel a Microsoft, mely televíziós reklámok célzott elhelyezésében segíti a hirdetőket. Redmond ezzel tovább bővíti hirdetési rendszerének médiumportfolióját, amivel egyre vonzóbbá kíván válni az ügynökségek és vállalatok körében.

A mindössze 8 éves Navic Networks fő kompetenciája az a kábeltelevíziós előfizetőkről épített adatbázis, mely földrajzi, demográfiai adatok mellett a szokásokat is tartalmazza, így a hagyományos "szőnyegbombázásos" megközelítéssel szemben sokkal célzottabb, így hatékonyabb kampányok tervezésére nyílik lehetőség. Az adatokhoz a mintavételt a Navic saját set-top box szoftverén keresztül gyűjti, mely több mint 35 millió észak-amerikai készülékben található már meg.

A pontosabb célzáson kívül Navic hatékonyságméréssel is szolgál ügyfelei részére, vagyis nem mást kínál, mint a televíziós reklámozás mérhetőségét, elszámoltathatóságát, mindezt teljes kampánymenedzsmenttel megtámogatva. A Navic megoldása nemcsak a hirdetők, de a televíziós szolgáltatók és csatornák számára is értékes, ugyanis sokkal pontosabb képet kaphatnak nézőikről és azok szokásairól. A 82 főt foglalkoztató vállalat továbbra is önálló szervezetként üzemel majd tovább, legalábbis egyelőre.

A Navic felvásárlásával a Microsoft egy potens elemmel bővítette tovább portfólióját a internetes hirdetéseken túl. A vállalat stratégiája láthatóan hasonló a Google megközelítéséhez, vagyis online kompetenciájára alapozva minél több médiaterületen megjelenni, egységes, egyszerű és a kampányok hatékonyságát szorosan mérni képes hirdetési rendszerével összefogni azokat, ami egyre keresettebbé teszi majd a piacon a médiavásárlók számára. A weben megjelenő szöveges és grafikus hirdetések mellett a Google próbálkozik a nyomtatott és hagyományos elektronikus médiába történő behatolással is, televíziós reklámhelyekre nagyjából egy éve lehet licitálni az AdWords rendszerben, ugyanolyan automatizált és paraméterezhető módon, mint a webes hirdetések esetében.

A megszokott médiumok mellett feltörekvőben van egy eddig marginális médiaterület is, mégpedig a számítógépes és videojátékoké. A Microsoft a Massive, a Google pedig az Adscape Media felvásárlásával lépett be a játékhirdetések piacára, de például a Sony is megállapodást kötött az IGA Worldwide-dal a PlayStation 3 platformján megjelenő hirdetési helyek kezeléséről. Bár a játékokban felbukkanó szponzorált megjelenések egyáltalán nem újak, gondoljunk csak a sport- és autós játékokra, a piac eleddig kisméretű és zárt volt a reklámok statikus volta miatt.

A szélessávú kapcsolatok elterjedésével és az online játék népszerűségével azonban mára adott a lehetőség, hogy a játékokban meglévő reklámhelyeket éppen ugyanúgy dinamikus értékesítsék a tulajdonosok, ahogyan ez a televízióban, a nyomtatott sajtóban vagy éppen a weben történik. Felmérések alapján a megfelelően elhelyezett reklámok növelik a játékok realizmusát, ugyanakkor hatékonyságukkal kapcsolatban továbbra is viták folynak. A legfrissebb kutatási eredmények egyértelműen kedvező színben tüntetik fel a játékokban elhelyezett reklámokat: az IGA szerint a játékosok körében jelentősen növekszik a márkaismertség és javul az attitűd is, vagyis a "dolog működik". A Parks Associates becslése szerint a játékiparnak 2006-ban mindössze 54 millió dollárt hoztak az ilyen hirdetések, ez az összeg azonban 2012-re elérheti a 800 millió dollárt.

a címlapról

Hirdetés

Python everywhere!

2020. február 21. 00:22

Gyere Pythonozni a HWSW rendezvényeire! Megmutatjuk, hogy a Python nem csak a fejlesztők nyelve, hiszen egyszerűsége miatt előszeretettel használják az üzemeltetők és DevOps szakemberek, tesztelők, illetve az adattudósok is, és elfut szinte bárhol, a mikrovezérlőktől egészen a böngészőkig.