Szerző: Ady Krisztián

2008. március 3. 10:32

A ThinPrint mobiltelefonnal azonosítaná a nyomtatásra jogosult felhasználót

[Techworld] A német nyomtatási specialista, a ThinPrint egy új nyomtatási rendszerrel spórolna a tonerrel, a papírral, csökkentené az érzékeny adatok kiszivárgásának esélyét, és védené a környezetet. A vállalat egy az Epson nemrég bemutatott megoldásához hasonló technológiát dolgozott ki.

[Techworld] A német nyomtatási specialista, a ThinPrint egy új nyomtatási rendszerrel spórolna a tonerrel, a papírral, csökkentené az érzékeny adatok kiszivárgásának esélyét, és védené a környezetet. A vállalat egy az Epson nemrég bemutatott megoldásához hasonló technológiát dolgozott ki.

A vállalatoknál kinyomtatott oldalak egy része a kukákban landol, nem csak erőforrást pocsékolva, hanem mérhető anyagi veszteséget okozva, terhelve a környezetet, és esélyt is adva arra, hogy vállalati titkok szivárogjanak ki a szemétkukákon keresztül. Mindennek egyszerű oka, hogy a hálózati nyomtatókon "előhívott" dokumentumok egy részét egyszerűen ottfelejtik az alkalmazottak, nem mennek értük.

Az Epson ezt a problémát egy smartkártyával oldaná meg, mellyel az adott nyomtatóra küldött anyag később, akkor válna nyomtathatóvá, amikor arra valóban szükség is van. A ThinPrint a CeBIT-en is bemutatja saját, főleg szoftveres megoldását, mellyel nem csak adott nyomtatón, hanem bármelyik hálózatos nyomtatón ki lehetne printeltetni a dokumentumot az azonosításunkat követően. Hardveres támogatásra, fejlesztésre csak ez utóbbi miatt lenne szükség.

A ThinPrint különböző azonosítási módszereket dolgozott ki, ezek között az epsonos smartkártya is megtalálható, a legkülönlegesebb azonban a mobiltelefon felhasználása erre a célra. A felhasználók a mobiltelefon kijelzőjén láthatnák a nyomtatásra váró dokumentumaikat, melyből kiválaszthatnák melyiket szeretnék az adott nyomtatón papírba önteni.

A vállalat szerint minderre ráadásul extra hardveres beruházás nélkül is képesek lehetnek a vállalati nyomtatók és környezetek, bár azt nem árulták el, pontosan hogyan lenne erre lehetőség.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról