Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Július 19-én SYSADMINDAY: egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket!

A vártnál több mobilt adtak el a harmadik negyedévben

Bizó Dániel, 2007. november 28. 13:19
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[Gartner/HWSW] A fejlődő piacok által generált keresletnek köszönhetően a vártnál erősebb negyedévet zárt a mobilpiac, jelenti a Gartner. A piackutató szerint a vezető öt gyártó súlya tovább nőtt, továbbra is tarol a Nokia, míg a Motorola csak árnyéka régi önmagának.

hirdetés
[Gartner/HWSW] A fejlődő piacok által generált keresletnek köszönhetően a vártnál erősebb negyedévet zárt a mobilpiac, jelenti a Gartner. A piackutató szerint a vezető öt gyártó súlya tovább nőtt, továbbra is tarol a Nokia, míg a Motorola csak árnyéka régi önmagának.

Ázsia megrántotta a piacot

A Gartner szerint éves szinten 15 százalékkal bővült a globális mobilpiac, és 289 millió készüléket tett ki, ami konzisztens az iSuppli korábban publikált, 15,4 százalékos növekedésről és 283 millió mobiltelefonról szóló adataival. "Habár viszonylag kevés modellt mutattak be ebben a negyedévben, az eladások meghaladták a várakozásokat" -- kommentálta az eredményeket Carolina Milanesi, a Gartner mobil eszközökért felelős kutatási igazgatója. A Gartner erős negyedik negyedévet vár, mely 10-15 százalékkal haladja majd meg a harmadikat, így a volumen akár a 330 millió is meghaladhatja -- a teljes évre 1,134 millárd mobiltelefon eladását prognosztizálják.

A távol-keleti térségben (Japán nélkül) 26 százalékkal több, a Gartner becslése szerint 101,8 millió mobiltelefont értékesítettek, mint egy évvel korábban, amiből csak India 24,5 millióval vette ki részét. Japánban a magas penetráció ellenére a készülékváltások következtében 21,8 százalékos éves növekedést mértek, miután több mint 13 millió mobil talált gazdára a szigetországban. Hasonlóan erős képet mutatott Nyugat-Európa, ahol 14,9 százalékkal 47,2 millióra emelkedtek a mobileladások, annak ellenére, hogy a penetráció Franciaország kivételével mindenhol 100 százalék feletti, vagyis szintén a készülékcsere ciklusának rövidülése az elsődleges hajtóerő.

A Kelet-Európát, Közel-Keletet és Afrikát magába gyűjtő térségben mindössze 3,5 százalékos növekedés volt tapasztalható, amivel a volumen megközelítette az 50 milliót. Bár fejlődő országokkal zsúfolt, Dél-Amerika növekedés is elmaradt a globális átlagtól -- a 32,2 millió mobil mindössze 8 százalékos emelkedés a tavalyihoz képest. Észak-Amerika a 10,3 százalékos növekedéséből az Apple iPhone vette ki termékszinten a legnagyobb részt, ugyanis a Gartner szerint több mint 1 milliót értékesítettek a készülékből a három hónap során.

Nincs meglepetés

Az egyes gyártók teljesítménye kapcsán a Gartner számai konzisztensek az iSuppli október végi jelentésével. A Nokia továbbra is toronymagasan uralja a piacot, sőt előnyét növeli is: 110,2 millió eladott készülékével 3 százalékponttal 38,1 százalékra növelte részesedését. A finn óriás térnyerését nagyrészt az ultraolcsó modelljeinek sikere magyarázzák. A második helyet a Gartner szerint is a Samsung bitorolja, mely több mint 10 millió mobiltelefon eladásával és 2,3 százalékpont részesedéssel gazdagodott a tavalyihoz képest, így elérte a 14,5 százalékot. A márka különösen népszerű Nyugat-Európában, ahol 21 százalékkal bír.

A Motorolát tavaly még a Nokia kihívójának lehetett tekinteni, mely univerzális szállítóként a prémium és az ultraolcsó kategóriákban globálisan is felvehette volna a versenyt a finnekkel. Ehhez képest az amerikai cég 7,6 százalékpontot vesztett részesedésévől, szállításai közel 52 millióról 37,6 millióra estek vissza. A Gartner értékelése szerint a Motorola egyértelműen termékmix gondokkal küzd, és a jelenleginél sokkal erősebb portfoliót kellene felmutatnia, hogy visszaszerezze korábbi fényét.

A Sony Ericsson erősen teljesített éves összehasonlításban, ugyanakkor a második negyedévhez képest lendülete kissé megtört. Idei harmadik negyedéves szállításai mindenesetre 31 százalékkal haladják meg a tavalyit, amivel 1,1 százalékponttal 8,8 százalékra tornázta magát a svéd-japán tandem. Arányaiban az LG Electronics mutatta a legnagyobb fejlődést a Gartner szerint is: a dél-koreai vállalat szállításai 37 százalékkal bővültek, aminek köszönhetően részesedése 1,1 százalékponttal 7,1 százalékra emelkedett.

A IT-üzemeltetők világnapján egy teljes security meetup, számos szórakoztató program, és Felméri Péter standupja várja az érdeklődőket az Ankertbe.